Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] wyrzuca wode ze zbiorniczka wyrownawczegoPOMOCY

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
sobol_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 paź 2007, 22:44
Lokalizacja: Kielce

[B4 2.0 ABT] wyrzuca wode ze zbiorniczka wyrownawczegoPOMOCY

Post autor: sobol_20 » 15 mar 2008, 08:35

Witam! Mam nielada problem z moim autkiem. Na cieplym silniku po odkreceniu korka na zbiorniczku wyrownawczym momentalnie sie podnosila woda i zaczela wylewac. Mechanik stwierdzil ze uszczelka pod glowica. No coz wymienilem. Problem nie ustapil. Tylko koszty ponioslem a nadal lipa. Temperature trzyma non stop 90C. Jak sie jedzie spada ponizej ale malo. Waz od pompy wody(ten na samym dole) jest caly czas zimny jakby nie bylo wody wogole w nim. A samochod przeciez i grzeje w srodku i wszystko chodzi jak trzeba...parownik tez nie zamarza a wrecz parzy. PS. Po wymianie tej uszczelki zauwazylem lepsza prace silnika i juz nie rzuca wody z tlumnika. Prosze pomozcie mi. POZDRAWIAM!
sobol

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 15 mar 2008, 08:50

Może lektura tego tematu będzie pomocna.. :arrow:
viewtopic.php?t=12953&highlight=zbiorniczka
Audi 80 Klub Polska :: Zobacz temat - [All] Jak porządnie zalać układ chłodzenia??

Pozdr. Adam

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 15 mar 2008, 08:57

Moim zdaniem miałeś i masz wszystko dobrze w silniku. Nie powinno się odkręcać korka przy nagrzanym płynie. To normalna rzecz, że rozgrzana ciecz chłodząca zwieksza swoją objetość.
Pozostaje jeszcze taka ewentualnośc jak przycinający się termostat, ale to wszystko zależy od tego jak mocno nagrzewa sie dolny wąż od chłodnicy.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2008, 09:02 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 15 mar 2008, 09:01

Witam

Miałem taka przygodę i moje podejrzenie słusznie padło na termostat który po prostu otwierał zbyt późno obieg był nie właściwy i po odkręceniu płyn sie zaczął podnosić co do 90 stopni to sprawdziłbym temp niezależnie na bloku jakimś miernikiem i nie bez powodu masz przewód na dole zimny chyba tak nie powinno być.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 mar 2008, 09:06

Wyrzucanie płynu, moim zdaniem normalne. Jednak przyjrzałbym się temu termostatowi bo może jest zacięty i nie otwiera dużego obiegu albo układ jest zapowietrzony i termostat nie jest całkowicie zanurzony w płynie i dlatego nie otwiera.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 mar 2008, 09:17

Kurcze wiele razy zdarzyło mi się otwierać korek od zbiornika wyrównawczego zaraz po jeździe, gdy temperatura silnika była 90 i ani razu nie wyrzuciło mi płynu. Oczywiście syk uciekającego powietrza był, poziom może minimalnie większy niż normalnie, ale żadnego wyrzucania. Duże wahania poziomu płynu miałem natomiast gdy układ był zapowietrzony.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 15 mar 2008, 09:27

sobol_20 pisze:Waz od pompy wody(ten na samym dole) jest caly czas zimny jakby nie bylo wody wogole w nim.
Moim zdaniem to albo zapowietrzony układ lub zwalony termostat. Ile ci weszło płynu po wymianie uszczelki? Może jest go poprostu za mało. Jeszcze jedno jak się odkręca korek na rozgrzanym silniku to tak jak napisał Czarek płyn się podnosi ale nie na tyle żeby była fontanna (bynajmniej nie spotkałe się z takim przypadkiem jak wszystko było dobrze) natomiast jeżeli układ jest zapowietrzony bądź niesprawny jest termostat to płyn twali jak z gejzera.

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 15 mar 2008, 09:31

sobol_20
spróbuj podmienic korek zbiorniczka wyrównawczego ja miałem identycznie i tez kombinowałem ze moze uszczelka kupiłem korek (6zł :mrgreen: )i teraz ok juz prawie rok,
nawet nie syknie jak odkręce :shock:

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 15 mar 2008, 15:18

To normalne że ci wyrzuci płyn, płyn się nagrzeje, przewód górny zacznie twardnieć i jak odkręcisz korek to ci wywali płyn, bo termostat jeszcze się nie otworzył a w wężu jest duże ciśnienie. At ten mechanik to chyba nie bardzo wie o tych sprawach. I uszczelkę wymienił chyba potrzebował na święta :lol: dał ci chociaż starą na dowód że wymienił? Jak ci się włączy wentylator, to na pewno masz nie zapowietrzony układ.

Awatar użytkownika
sobol_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 paź 2007, 22:44
Lokalizacja: Kielce

Post autor: sobol_20 » 15 mar 2008, 16:19

No wlasnie po wymianie tej uszczelki po wyzej 90 C sie nie wlacza a niekiedy mi juz do 100 dochodzilo i wentylator nawet nie drgnal, wczesniej bylo ok wlaczal sie powyzej 90C. A jak odpowietrzyc to naprawde nie wiem tyle juz kombinowalem i nic. Tym wezykiem zwrotnym co z chlodnicy idzie do zbiorniczka wyrownawczego jak rozgrzany jest silnik to cofa wode z powietrzem bo slychac. Panowie powiedzcie co tu zrobic. Z gory dzieki
sobol

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 15 mar 2008, 16:29

Jak stoisz do silnika przodem to do kabiny wchodzą takie przewody gumowe, one idą do nagrzewnicy i na nim jest takie kółeczko na śrubokręt, ( popuść to, wygląda jak tryb z ząbkami) musisz ustawić pokrętło jak na grzanie, odpalić silnik i jeśli jest zapowietrzony układ to powinna wydobywać sie para, jeśli się wydobywa to czekaj aż woda będzie wylatywać! w tedy zakręć.

Awatar użytkownika
sobol_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 paź 2007, 22:44
Lokalizacja: Kielce

Post autor: sobol_20 » 15 mar 2008, 18:06

a no i po wymianie tego plynu weszlo jakies 4,5-5L płynu. Martwi mnie ten waz zimny na dole. A moze coz z pompa wody?
sobol

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 15 mar 2008, 21:19

sobol_20 pisze:a no i po wymianie tego plynu weszlo jakies 4,5-5L płynu. Martwi mnie ten waz zimny na dole. A moze coz z pompa wody?
To mało Ci weszło niestety powinno wejść ok 6,5 litra. Czyli jednak masz zapowietrzony układ. Jak nie możesz odpowietrzyć przez odpowietrznik wskazany przez audiktom to proponuje odpalić autko i i nagrzać do otwarcia się termostaty(zakładając że ten jest sprawny) i trzymająć na ok 2500-3000 obr/min czekać jak się sam odpowietrzy. Ja też tak miałem bo niestety nie dało się odkręcić odpowietrznika i zrobiłem tak jak jak napisałem. Zajęło to jakieś 20 min zanim układ się zupełnie odpowietrzył.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 15 mar 2008, 21:25

Jak nagrzeje Ci się silnik do 90 stopni i będzie zimny dolny wąż , to lekko poluzuj na nim opaskę przy krućcu od strony termostatu aż do pojawienia się płynu , potem szybko zakręć . Cała operacja przy włączonym silniku . Następnie sprawdź temperaturę tego węża .
AUDI SPORT

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 16 mar 2008, 21:04

myslę ze termostat jest uwalony.
zobacz czy wogole wentylator działa (podepnij mu napiecie)
sprawdziłbym także czy chłodnica się równomiernie grzeje czy jest w jednym miejscu ciepła a drugim zimna.
popatrzył bym czy czujnik załączenia wentylatora jest sprawny
spróbuj też odpowietrzyć układ używając do tego odpowietrznika na wężu od nagrzewnicy (małe pokrętełko na kolanku węza dolotowego do nagrzewnicy - ten bliżej akumulatora) -> jesli go masz bo niekiedy zdarza się jego brak

a wyrzucanie wody z układu jest rzeczą naturalną. rozprężanie sie cieczy która jest pod ciśnieniem bo w koncu tam jest układ podciśnieniowy ;-)

[ Dodano: 2008-03-16, 21:08 ]
ps zapomniałem się zapytać jeszcze jedno:

Czy podczas wymiany uszczelki pod głowicą głowica była sprawdzana pod kątem szczelności ?
i czy gość pokazał Ci starą uszczelkę bo można wtedy zobaczyć czy rzeczywiscie była uwalona oraz czy ewentualna kompresja silnika uciekała do oleju czy wody
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga