Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2,3 NG] falujace obroty na pb i lpg +duuuze spalanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
arden

[b4 2,3 NG] falujace obroty na pb i lpg +duuuze spalanie

Post autor: arden » 14 sty 2009, 17:00

witam wszystkich
Powiem tak przesiadlem sie z escorta na audi 80 b4 2,3 e i nie moge z nim dojsc do ladu (zaczynam wspominac bezproblemowa jazde escortem gdy wstarczylo mocno kopnac i jakos chodzil)
Obroty mi faluja na zimnym i cieplym silniku a innym razem chodzi ladnie, do tego delikatnie przyszarpuje czasami ledwo wyczuwalnie(zazwyczj 2 lub 3 bieg, i do tego duuuuuze spalanie 22 litry
Dalem mechanikowi (niejednemu) i powiedzial ze... emulator podaje za bogata mieszanke (od gazu) ... hm No to pojechalem do gazownika i ... tam powiedzial mi, ze emulatora sie nie reguluje, on symuluje sonde lambda. :(
Ponadto powiedzial (mechanik) ze nie mogl podregolowac mi ...chyba przepustnicy... taka srubka na imbus chyba 3 pomiedzy ta guma i tymi wezykami metalowymi (chyba mech wtrysk)
ponadto
-wyprzedzil mi zaplon bo nie chcial palic za bardzo (tak mi powiedzial) i go wyregulowal
-podpial kompa i cos tam wyregulowal - 70 zl
-wymienil mi pompe paliwa
no ale nic sie nie zmienilo dalej faluja i kupa

Powiedzial zebym przyjechal do niego w przyszlym tyg to jak nie ruszy tej srubki to rozbierze to cale i mi zrobi


CO wy o tym sadzicie - Robi mnie w konia?
i co ja sam moje jeszcze sprawdzic?
Lub moze jest ktos kto sie na tym zna w promieniu ??-??? mil i jakby mial czas to bym podjechal ...
Sorry za przydlugi post , ale musialem sie wyzyc bo flustracja mnie dopada

ps mam nadzieje ze nie dostane hasla poszukaj sobie , bo szukalem i nic do silnika NG w tej kwesti
Ostatnio zmieniony 14 sty 2009, 21:00 przez arden, łącznie zmieniany 2 razy.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 sty 2009, 17:04

Czyli to spalanie masz na LPG tak :?: nazywaj poprawie temat to nie bedzie niedomówień. Co do spalania sprawdź czy sonda Lambada jest sprawna, moze byc przyczyna tak duzego spalania. W dalszej kolejnosci sprawdź na analizatorze spalin skład spalin na wolnych obrotach i wysokich na LPG i na PB, a jak sie auto zachowuje na PB. Wahania obrotów moze powodowac regulator wolnych obrotów który nalezy wyczyścic.

arden

Post autor: arden » 14 sty 2009, 19:37

Tak tyle pali na gazie. Benzyne sprawdze jutro bo jade w trase.
Jak sprawdzic lambde?
Analize spalin robil mi gazownik i powiedzial ze na gazie jest lepiej niz benzynie.
Gdzie znajduje sie ten regulator?
Czytalem jeszcze o tym przekazniku 30 - Czy ja takowy posiadam? Bo nie spotkalem sie na zadnym z postow by ktos kto ma taki silnik jak ja cos o nim wspominal.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 sty 2009, 08:17

Przekaźnik nr.30 wystepuje w ABK. CO do analizy to mozna wyregulowac tak instalacje, mimo uszkodzonej Lambdy, ze bedzie spełniac normy ale spalanie moze byc rózne. Musiałbys podac wyniki z analizy na PB i LPG to wtedy mozna cos powiedziec o sondzie, szczególnie chodzi o parametr Lambda podczas analizy.

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 15 sty 2009, 08:41

Uszczelnij dolot i zakladaj blosa bedziesz mial spokoj z obrotami i wieksza moc.
Była: Audi B3 1.8E (112PS)
Jest: Audi B4 2.3NG (133PS)
Seat Ibiza 1.9 TDI (130PS)

arden

duze spalanie ng 2,3

Post autor: arden » 15 sty 2009, 09:18

Wlasnie czytalem posta o katalizatorze i wiecie co ja nie mam katalizatora, Moze to cos wplywac na spalanie?
Co do blosa to ten gazownik powiedzial, zebym blosa nie zakladal bo wydam pieniadze i niebede zadowolony i ze to jest shit. Muwil ze zakladal juz ludziom i pozniej wracali do parownikow.
Tylko ze ja juz czytalem troche na forum i jakos nikt nie narzeka = W natepnym miesiacu jak fundusze pozwola zakladam blosa.
a wracajac do obrotow i spalania ma ktos jakis pomysl?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 sty 2009, 09:51

Sprawdx czy masz sonde, mozew jakis geniusz usuwajac katalizator usunął tez sonde :?:

arden

spalanie audi ng 2,3

Post autor: arden » 15 sty 2009, 15:21

zrobilem dzisiaj 60km na benzynie i wzial mi 4-5 litrow to chyba ok?
natomiast nie da sie na benzynie jezdzic po miescie obroty na wolnych spadaja tak nisko ze az silnikiem telepie i czasem nawet gasnie
POmozcie cos z tymi obrotami HELP

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 15 sty 2009, 16:28

Trzeba dokładnie przejrzeć i wyregulować układ wtryskowy.

arden

[b4 NG 2,3] obroty

Post autor: arden » 15 sty 2009, 16:59

mechanik chce regulowac przepustnice mowi ze to jest powod (ta mala srubka na imbusa 3)
ale cos mi sie wlasnie wydaje ze to nie to
drogo jest z tym ukladem wtryskowym?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 sty 2009, 17:04

Zacznij od regulacji składu mieszanki na PB, dobierz sie do krokowca i wyczysc go porządnie. Sprawdź przy okazji szczelnosc całego układu ssącego, wszelkie przewody itp. Przepustnica jest regulowana fabrycznie i nie powinno sie tego ruszac bez powodu.

Awatar użytkownika
myszon90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 08 maja 2008, 19:20
Lokalizacja: WGM

Post autor: myszon90 » 15 sty 2009, 17:52

Jeśli chodzi o spalanie na Pb, jeśli Ci spalił 5 litrów na 60km to wynik jak najbardziej właściwy....
Jeśli chodzi o wolne obroty, to z krokowca wychodzą dwie gumowe rurki, nie jest łatwo się do nich dostać, ale sprawdź czy nie jest któraś pęknięta i powietrza nie łapie....
Jeśli to nie to, to sprawdź szczelność gumy przepływomierza, tej dużej gumy która idzie z rozdzielacza wtrysków do przepływki...
Może jest niedokręcona na zaciskach, moze gdzieś w zagięciach jest pęknięta a musi być szczelna :!: :!: :!:
Co do LPG nie wypowiadam się, bo nie znam się.... :roll:
wino, kobiety, śpiew....

8QB3 1.8T

arden

Post autor: arden » 15 sty 2009, 21:48

w ktorym miejscu jest ten krokowiec? i jak mniej wiecej wyglada?
aha wyciagnalem dzis wtyczke od regulatora(on reguluje cisnienie pod i nad membrama...chyba) i przestal falowac chodzil jak zegarek szwajcarski.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 16 sty 2009, 04:09

Czyli juz wiesz co jest uszkodzone ;-)

arden

falujace obroty

Post autor: arden » 16 sty 2009, 10:13

niekoniecznie . Przyczyna moze byc inna a to bedzie tylko skutkiem
CZy przepustnice mozna regulowac ta mala srubka?

[ Dodano: 2009-01-17, 18:55 ]
Drodzy koledzy. dzisiaj jechalem troche dluzsza trasa i zauwazylem ze temperatura skacze mi pomiedzy 60 a ok 100 stopni i to czasami wskazuwka latala tam i z powrotem. Czy to normalne?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga