Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2,3 NG] Strzały na LPG, czym są spowodowane?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
farow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:51

[B4 2,3 NG] Strzały na LPG, czym są spowodowane?

Post autor: farow » 23 gru 2009, 22:37

Witam!

Dziś pytanko odnosnie strzałów LPG! Otóż autko kupiłem z 3-letnia
instalacja 2 generacji, pracujace tylko na LPG. Po zabawie z talerzykiem
i ustawianiem przepływki zaczął jako tako chodzic na PB również. Jednakże zdarzały
się strzały na LPG. Wymieniłem wiec kopułke, palec rozdzielacza, kable, swiece i kupiłem przepływke na zamiane! Od tego czasu na PB pracował rewelacyjnie, ładnie trzymał obroty i wszystko było super, ale na gazie dalej strzelał, praktycznie po 3 strzalach przeplywka znowu wymaga regeneracji! :/
Strzały zdarzały się tylko przy jezdzie w miescie i tylko po zatrzymaniu samochodu, albo sporym wyhamowaniu na luzie, gdy wrzuciło sie bieg i wcisnelo gaz, wtedy wlasnie strzelał!
Zauwazylem też, że zdarzało się to znacznie częściej po mocniejszym przegazowaniu autka, jak jezdzilo sie spokojnie, glaszczac gaz, to strzały były duuuuzo rzadsze.
Na trasie, jadac plynnie, zadnych wystrzałów!

Co byscie typowali jako przyczyne takiego zachowania silnika?! W tamtym okresie nie działało w ogole praktycznie ogrzewanie w aucie, jakie sa szanse ze reduktor mogl byc niedogrzany i powodowac strzały?! Dodam ze dzialo sie tak nawet przy temperaturze na dworze 25-30 stopni i na cieplym silniku!

Aktualnie przeplukalem i odpowietrzylem nagrzewnice i ogrzewanie działa (szczegóły w innym moim temacie) ale boje sie porobic proby na LPG bo jak znowu strzeli to moze byc przeplywka znow do wymiany. Chciałbym zatem wyelminowac wszystko co moze powodowac strzały zanim zaczne robic znowu testy na LPG. Mysle juz nawet o zalozeniu BLOS-a ale nie mam pewnosci ze to pomoze w 100 % :/

Z gory dziekuje za wszelkie pommocne sugestie, pozdrawiam i życze Wesołych Świąt! :D

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 23 gru 2009, 22:59

pierwsze co to ustawienie lpg..powinieneś smignąć do gazownika...po 2 jeżeli masz gaz powinieneś zamontować klapke antywybuchową.Nie wyeliminuje to strzałów ale powinna uchronbić podzespoły przed uszkodzeniem..jakie kable i reszte kupiłeś?

Awatar użytkownika
marecki25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: Malbork

Post autor: marecki25 » 23 gru 2009, 23:18

u mnie w aucie np. okazalo sie ze jeden z wezy gumowych (od silniczka krokowego) sie lekko przetarl i zrobil sie maly otwor przez 3 dni szukalem przyczyny i znalazlem od tamtej pory chodzi jak malina
Był
Audi COUPE 2.3 NG + LPG, Opel Vectra 2.0 DTI, Golf IV 1.9 TDI, OPEL VECTRA 2.0 + LPG, AUDI COUPE B4 2.8 + LPG
A6 c4 1.9 TDI AUTOMAT
Jest:
Audi A6 C5 1.9 TDI
Audi Cabrio 2.8 + LPG

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 23 gru 2009, 23:19

A dużo nalatane ma już parownik? Wymieniałeś go bądź regenerowałeś? Znam przypadek gdzie NG zajeździło bezstrzałowo dwa parowniki Tomasetto zrobiło 130 000 km, ostatni gazownik wstawił jakiś regenerowany wynalazek i zaczęło strzelać jakby coś odpalało petardy pod maską, teraz jest ciągłe prostowanie przepływomierza i inne problemy.
Jeśli wcześniej auto było dużo razy odpalane zimne na LPG to parownik można wyrzucić na złom (ewentualnie regenerować).
Sprawdź czy masz szczelny dolot i nigdzie nie ciągnie lewego powietrza.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 23 gru 2009, 23:21

blos napewno zmniejsza ryzyko, ale nie eliminuje w stu procentach, wiem z doswiadczenia, mam blosa i w ciagu roku mialem jeden strzal i dwa malenkie
"jedyna słuszna marka pojazdu mechanicznego - AUDI :]:]

https://audi80.pl/coupe-moja-niunia- ... htm#343165

Awatar użytkownika
marecki25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: Malbork

Post autor: marecki25 » 24 gru 2009, 14:24

ja w swojej mam dopiero 30 000 na lpg wiec raczej jeszcze parownik bedzie dobry. Nigdy nie przełaczam na lpg jezeli temp. nie przekroczy 50 stopni
Był
Audi COUPE 2.3 NG + LPG, Opel Vectra 2.0 DTI, Golf IV 1.9 TDI, OPEL VECTRA 2.0 + LPG, AUDI COUPE B4 2.8 + LPG
A6 c4 1.9 TDI AUTOMAT
Jest:
Audi A6 C5 1.9 TDI
Audi Cabrio 2.8 + LPG

Grubson997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 paź 2009, 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Grubson997 » 24 gru 2009, 17:42

Ja w niedawnym czasie miałem ten sam problem, strzały to normalna przypadłość instalacji kiedy ma ona 3 lata, ciężko je wyeliminować, ale można szybko z mniejszych ich skutki, co uchroni podzespoły naszego silnika.
Montaż klapki powoduje iż gaz pod ciśnieniem wydostaje się na zewnątrz i nie panoszy się po naszym kolektorze mogąc wyrządzić wielkie szkody.
Ja wyeliminowałem swój problem poprzez zainstalowanie nowej instalacji, sekwencja wyeliminowała wszystkie dotychczasowe problemy. Co do inst. II gen, pomóc może dobry fachowiec od LPG oraz ogólny jej przegląd wraz z wymianą filtrów.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 24 gru 2009, 22:19

Wygląda na to że sterownik przymyka krokowiec na wolnych obrotach ( lambda daje sygnał za bogata mieszanka) i wówczas po ostrym dodaniu gazu masz nagłe zubożenie mieszanki i strzał . Po prostu krokowiec nie nadąża się otwierać . Ustaw na wolnych obrotach mieszankę ubogą wówczas będzie krokowiec maksymalnie otwarty i podczas ruszania po ostrym dodaniu gazu będziesz miał odrazu mieszankę bardzo bogatą . Lapek program do sterownika troche zabawy i powinno być dobrze .
AUDI SPORT

farow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:51

Post autor: farow » 28 gru 2009, 12:01

A znacie kogoś ze Śląska, okolice Bytomia, Chorzowa kto dobrze sprawdzi, wyreguluje i poustawia instalke w takim silniku?! Bo ja z LPG to jestem lekko zielony :P

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 28 gru 2009, 12:49

GZW Odbudowa i Tuning
ul. Wolności 38
42-674 Zbrosławice
tel: 663 082 622
tel: 889 77 11 77
Było:
B4 2.0 ABK + sekwencja :') (waldemary, alaska, stag300)
Jest:
Volvo V40 2.0 16V + sekwencja :') (H2000, Zavoli S, Stag300+)

farow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:51

Post autor: farow » 28 gru 2009, 12:57

To jakis sprawdzony serwis gazownikow?! Miales z nimi jakies doswiadczenia?!

[ Dodano: 2009-12-28, 17:03 ]
Koledzy dzis zauwazylem, ze zdarza mu sie strzelic i na benzynce :/ Moze nie sa to jakies mocne strzały jak na gazie, ale takie jakby zabulgotanie powietrza! :/

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 29 gru 2009, 11:04

farow pisze:To jakis sprawdzony serwis gazownikow?! Miales z nimi jakies doswiadczenia?!
Kiedy będę zakładał gaz do nowego auta to właśnie tam pojadę choć daleko.
Zapytaj użytkownika Monkahead, przeczytaj ten temat https://audi80.pl/b4-80-abk-szybkie- ... htm#321500 z tego co wiem instalka była montowana w tym zakładzie.

Poza tym forum lpg
Było:
B4 2.0 ABK + sekwencja :') (waldemary, alaska, stag300)
Jest:
Volvo V40 2.0 16V + sekwencja :') (H2000, Zavoli S, Stag300+)

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 29 gru 2009, 11:56

Masz mechaniczny wrysk gazu i lpg II generacji nie jest zbytnio tolerowany. Może pomyśl o sekwencji. Masz butle więc wymienić należało by tylko przód instalacji. Myśle że w kwocie 1500 byś się zmieścił.

farow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:51

Post autor: farow » 29 gru 2009, 12:03

Pierwsze słysze o sekwencji przy mechanicznym wtrysku?!
Jest możliwosc założenia jej do tego silnika?! Bo cały czas
żyłem w przekonaniu że nie ma takiej opcji?!
Ewentualnie jakies inne ciekawe pomysły oprócz BLOS-a?!

[ Dodano: 2009-12-29, 12:37 ]
A powiedzcie mi jeszcze jak sprawdzic czy silniczek krokowy jest sprawny?!
Bo on chyba tez moze miec wpływ na strzały w silniku no nie?!

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 29 gru 2009, 13:16

ile jeszcze razy na tym forum zobacze temat NG i biednego LPG,jak nie blos to szukaj ze świeczką 3gen,znasz w ogóle sposób budowy tego silnika że mówisz o sekwecji?a wiesz co to wtrysk mechaniczny?i wiesz że nie da rady,do 7a proszę bardzo ale nie do NG,wyrzuć gaz i po problemie,zapomnisz o gazownikach i bedziesz rozkoszował się jazda jaką dać może ten motor a jak powiesz że pali za duzo to kup Diesla 1y i będzie tanio i po woli
Zdjęcie w avatarze to przeszłość tak jak i cały temat

Kliknij żeby zobaczyć moje czerwone toczydło

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga