[B4 2,3 NG] Strzały na LPG, czym są spowodowane?
[B4 2,3 NG] Strzały na LPG, czym są spowodowane?
Witam!
Dziś pytanko odnosnie strzałów LPG! Otóż autko kupiłem z 3-letnia
instalacja 2 generacji, pracujace tylko na LPG. Po zabawie z talerzykiem
i ustawianiem przepływki zaczął jako tako chodzic na PB również. Jednakże zdarzały
się strzały na LPG. Wymieniłem wiec kopułke, palec rozdzielacza, kable, swiece i kupiłem przepływke na zamiane! Od tego czasu na PB pracował rewelacyjnie, ładnie trzymał obroty i wszystko było super, ale na gazie dalej strzelał, praktycznie po 3 strzalach przeplywka znowu wymaga regeneracji!
Strzały zdarzały się tylko przy jezdzie w miescie i tylko po zatrzymaniu samochodu, albo sporym wyhamowaniu na luzie, gdy wrzuciło sie bieg i wcisnelo gaz, wtedy wlasnie strzelał!
Zauwazylem też, że zdarzało się to znacznie częściej po mocniejszym przegazowaniu autka, jak jezdzilo sie spokojnie, glaszczac gaz, to strzały były duuuuzo rzadsze.
Na trasie, jadac plynnie, zadnych wystrzałów!
Co byscie typowali jako przyczyne takiego zachowania silnika?! W tamtym okresie nie działało w ogole praktycznie ogrzewanie w aucie, jakie sa szanse ze reduktor mogl byc niedogrzany i powodowac strzały?! Dodam ze dzialo sie tak nawet przy temperaturze na dworze 25-30 stopni i na cieplym silniku!
Aktualnie przeplukalem i odpowietrzylem nagrzewnice i ogrzewanie działa (szczegóły w innym moim temacie) ale boje sie porobic proby na LPG bo jak znowu strzeli to moze byc przeplywka znow do wymiany. Chciałbym zatem wyelminowac wszystko co moze powodowac strzały zanim zaczne robic znowu testy na LPG. Mysle juz nawet o zalozeniu BLOS-a ale nie mam pewnosci ze to pomoze w 100 %
Z gory dziekuje za wszelkie pommocne sugestie, pozdrawiam i życze Wesołych Świąt!
Dziś pytanko odnosnie strzałów LPG! Otóż autko kupiłem z 3-letnia
instalacja 2 generacji, pracujace tylko na LPG. Po zabawie z talerzykiem
i ustawianiem przepływki zaczął jako tako chodzic na PB również. Jednakże zdarzały
się strzały na LPG. Wymieniłem wiec kopułke, palec rozdzielacza, kable, swiece i kupiłem przepływke na zamiane! Od tego czasu na PB pracował rewelacyjnie, ładnie trzymał obroty i wszystko było super, ale na gazie dalej strzelał, praktycznie po 3 strzalach przeplywka znowu wymaga regeneracji!
Strzały zdarzały się tylko przy jezdzie w miescie i tylko po zatrzymaniu samochodu, albo sporym wyhamowaniu na luzie, gdy wrzuciło sie bieg i wcisnelo gaz, wtedy wlasnie strzelał!
Zauwazylem też, że zdarzało się to znacznie częściej po mocniejszym przegazowaniu autka, jak jezdzilo sie spokojnie, glaszczac gaz, to strzały były duuuuzo rzadsze.
Na trasie, jadac plynnie, zadnych wystrzałów!
Co byscie typowali jako przyczyne takiego zachowania silnika?! W tamtym okresie nie działało w ogole praktycznie ogrzewanie w aucie, jakie sa szanse ze reduktor mogl byc niedogrzany i powodowac strzały?! Dodam ze dzialo sie tak nawet przy temperaturze na dworze 25-30 stopni i na cieplym silniku!
Aktualnie przeplukalem i odpowietrzylem nagrzewnice i ogrzewanie działa (szczegóły w innym moim temacie) ale boje sie porobic proby na LPG bo jak znowu strzeli to moze byc przeplywka znow do wymiany. Chciałbym zatem wyelminowac wszystko co moze powodowac strzały zanim zaczne robic znowu testy na LPG. Mysle juz nawet o zalozeniu BLOS-a ale nie mam pewnosci ze to pomoze w 100 %
Z gory dziekuje za wszelkie pommocne sugestie, pozdrawiam i życze Wesołych Świąt!
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A dużo nalatane ma już parownik? Wymieniałeś go bądź regenerowałeś? Znam przypadek gdzie NG zajeździło bezstrzałowo dwa parowniki Tomasetto zrobiło 130 000 km, ostatni gazownik wstawił jakiś regenerowany wynalazek i zaczęło strzelać jakby coś odpalało petardy pod maską, teraz jest ciągłe prostowanie przepływomierza i inne problemy.
Jeśli wcześniej auto było dużo razy odpalane zimne na LPG to parownik można wyrzucić na złom (ewentualnie regenerować).
Sprawdź czy masz szczelny dolot i nigdzie nie ciągnie lewego powietrza.
Jeśli wcześniej auto było dużo razy odpalane zimne na LPG to parownik można wyrzucić na złom (ewentualnie regenerować).
Sprawdź czy masz szczelny dolot i nigdzie nie ciągnie lewego powietrza.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 paź 2009, 15:27
- Lokalizacja: Wrocław
Ja w niedawnym czasie miałem ten sam problem, strzały to normalna przypadłość instalacji kiedy ma ona 3 lata, ciężko je wyeliminować, ale można szybko z mniejszych ich skutki, co uchroni podzespoły naszego silnika.
Montaż klapki powoduje iż gaz pod ciśnieniem wydostaje się na zewnątrz i nie panoszy się po naszym kolektorze mogąc wyrządzić wielkie szkody.
Ja wyeliminowałem swój problem poprzez zainstalowanie nowej instalacji, sekwencja wyeliminowała wszystkie dotychczasowe problemy. Co do inst. II gen, pomóc może dobry fachowiec od LPG oraz ogólny jej przegląd wraz z wymianą filtrów.
Montaż klapki powoduje iż gaz pod ciśnieniem wydostaje się na zewnątrz i nie panoszy się po naszym kolektorze mogąc wyrządzić wielkie szkody.
Ja wyeliminowałem swój problem poprzez zainstalowanie nowej instalacji, sekwencja wyeliminowała wszystkie dotychczasowe problemy. Co do inst. II gen, pomóc może dobry fachowiec od LPG oraz ogólny jej przegląd wraz z wymianą filtrów.
Wygląda na to że sterownik przymyka krokowiec na wolnych obrotach ( lambda daje sygnał za bogata mieszanka) i wówczas po ostrym dodaniu gazu masz nagłe zubożenie mieszanki i strzał . Po prostu krokowiec nie nadąża się otwierać . Ustaw na wolnych obrotach mieszankę ubogą wówczas będzie krokowiec maksymalnie otwarty i podczas ruszania po ostrym dodaniu gazu będziesz miał odrazu mieszankę bardzo bogatą . Lapek program do sterownika troche zabawy i powinno być dobrze .
Kiedy będę zakładał gaz do nowego auta to właśnie tam pojadę choć daleko.farow pisze:To jakis sprawdzony serwis gazownikow?! Miales z nimi jakies doswiadczenia?!
Zapytaj użytkownika Monkahead, przeczytaj ten temat https://audi80.pl/b4-80-abk-szybkie- ... htm#321500 z tego co wiem instalka była montowana w tym zakładzie.
Poza tym forum lpg
Pierwsze słysze o sekwencji przy mechanicznym wtrysku?!
Jest możliwosc założenia jej do tego silnika?! Bo cały czas
żyłem w przekonaniu że nie ma takiej opcji?!
Ewentualnie jakies inne ciekawe pomysły oprócz BLOS-a?!
[ Dodano: 2009-12-29, 12:37 ]
A powiedzcie mi jeszcze jak sprawdzic czy silniczek krokowy jest sprawny?!
Bo on chyba tez moze miec wpływ na strzały w silniku no nie?!
Jest możliwosc założenia jej do tego silnika?! Bo cały czas
żyłem w przekonaniu że nie ma takiej opcji?!
Ewentualnie jakies inne ciekawe pomysły oprócz BLOS-a?!
[ Dodano: 2009-12-29, 12:37 ]
A powiedzcie mi jeszcze jak sprawdzic czy silniczek krokowy jest sprawny?!
Bo on chyba tez moze miec wpływ na strzały w silniku no nie?!
ile jeszcze razy na tym forum zobacze temat NG i biednego LPG,jak nie blos to szukaj ze świeczką 3gen,znasz w ogóle sposób budowy tego silnika że mówisz o sekwecji?a wiesz co to wtrysk mechaniczny?i wiesz że nie da rady,do 7a proszę bardzo ale nie do NG,wyrzuć gaz i po problemie,zapomnisz o gazownikach i bedziesz rozkoszował się jazda jaką dać może ten motor a jak powiesz że pali za duzo to kup Diesla 1y i będzie tanio i po woli