Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Wolne oborty problem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

[B4 2.3 NG] Wolne oborty problem

Post autor: maciek1006 » 03 kwie 2012, 17:03

No wiec ja tez mam problem tylko nie wiem jak go rozwiazac , auto po przejechaniu okolo 50-60 km nagle zaczyna wchodzic na 1500-1600 obr po wylaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu jest 900. Gdy chodzi na tych 1500 obr odlaczam kostke od krokowca i nie ma zmiany w pracy silnika , czujnik temp tez nie wplywa na prace silnika.

szejk_1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 20 cze 2009, 19:00
Lokalizacja: war-maz/olsztyn
Kontakt:

Post autor: szejk_1 » 15 kwie 2012, 12:11

Cześć. Maciek udało ci się rozwiązać problem tych obrotów? Mam podobny problem w drugim aucie i zielonego pojęcia co może być przyczyną.

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 15 kwie 2012, 14:47

nie udalo tez nie mam pojecia co to jest

Awatar użytkownika
Davido2.3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 mar 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Davido2.3 » 15 kwie 2012, 21:06

autko jest z gazem? czy czysta benzyna?

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 15 kwie 2012, 21:54

z gazem ale problem wystepuje na tym i na tym , problem polea na tym ze wlasnie po przejechaniu tych 50 km napiecie na silniczku krokowym jest 1V czyli duzo za malo po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu obr sa 900 a napiecie 7V po chwili auto znowu zaczyna wchodzic na 1500 obr

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 16 kwie 2012, 08:19

A sprawdziłeś włącznik wolnych obrotów na przepustnicy ?

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 18 kwie 2012, 19:31

problem chyba rozwiazany , sonda była sprawna ale ktos do grzałki sondy doczepil przewod ktory nie wiadomo do czego jest (jakis dodatkowy) i kable poskrecal tak ze robilo sie przebicie az do dzis. Zaczeło caly czas wywalac 2 bezpieczniki od grzalki sondy i sterownika. Po paru probach zaczeło sie kopcic z kabli. Elektryk wymienil kawalek wiazki , sprawdzil sonde , wyregulowal gaz i pb jeszcze raz. Przestały falowac oborty na gazie nie szarpie i dosyc duzo dzisiaj jezdzilem i nic sie nie dzialo

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 22 kwie 2012, 12:08

Podepnę się do tematu.

Mam male pytanie dotyczące tego samego silnika.

Czemu podczas pracy silnika (silnik rozgrzany) mierząc napiecie na wtyczce od wtrysku rozruchowego , ta niebieska przy kolektorze dzieje się tak :

1. Wpinam plus we wtyczkę i minus też we wtyczkę napięcie jest 0,0 V i tak powinno być.
Bo rozruchowy ma dzialać tylko na zimnym silniku krótki czas a później się wylączać.

2. Wpinając plus we wtyczkę a minus do klemy ujemnej napięcie wynosi ponad 12,5 V czyli jest, a wg mnie być nie powinno.

Co tu jest grane ????

Aha i proszę by ktoś zmierzyl na silniku NG ile wynosi rezystancja na czujniku temperatury dwupinowym , pomiędzy dwoma pinami, w czasie jak wlącza się wentylator.
Ten moment mnie interesuje .

U mnie wynosi on ok 386- 390.

Dziękuję za odpowiedź.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 23 kwie 2012, 23:02

primo121 pisze: 1. Wpinam plus we wtyczkę i minus też we wtyczkę napięcie jest 0,0 V i tak powinno być.
Bo rozruchowy ma dzialać tylko na zimnym silniku krótki czas a później się wylączać.

2. Wpinając plus we wtyczkę a minus do klemy ujemnej napięcie wynosi ponad 12,5 V czyli jest, a wg mnie być nie powinno.

Co tu jest grane ????
Sterowanie rozruchowym odbywa się za pomocą masy.
12V jest stałe a na krótko pojawia się przejście na (-).
Sprawdź czy w drugim pinie masz przejście na masę (brzęczyk piszczy)?

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 05 cze 2012, 15:09

witam , jednak problem nadal jest , po dluzszej jezdzie auto chodzi na 1500 albo 200 obr po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu ma 900 , dodam ze u kumpla na samej pb tez tak jest co to wkoncu moze byc bo nie mam juz sily

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 13 cze 2012, 15:01

rzeczy może być mnóstwo od uszkodzonego czujnika 2 piny po lewe powietrze i jak silnik się nagrzeje dostaje gorące pow itd sprawdź szczelność kale często wyglądają że są ok ale jak dostają ciśnienia ujawniają się pęknięcia. Sprawdz równierz czy talerzyk w przepływomierzu si ę nie zacina

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 13 cze 2012, 16:29

a jakies bledy pokazuje ? lewe powietrze to nie mozliwe

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 13 cze 2012, 16:36

ja mam podobny problem przed chwila odkryłem coś szokującego https://audi80.pl/b4-23-ng-brak-srub ... htm#755037

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 18 cze 2012, 14:53

a wiec lewego powietrza nie ma pokleilem gume , pozakladalem opaski itp ale zimny silnik na benzynie chodzi bardzo nierowno i kopci na czarno nie wkreca sie , troche sie zagrzeje i jest ok na gazie tez gdy zimny strasznie nierowno chodzi po zagrzaniu ok ale nieraz po puszczeniu gazu obroty leca do 0 i powoli sie podnosza. Po dluzszej jezdzie zawieszaja sie na 1500 i dopiero po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu jest 900 . Wymienilem jeszcze kopulke i palec BERU.

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 18 cze 2012, 15:36

odlacz czujnik 2 piny i zobacz czy bedzie lepiej a o ile mi sie wydaje jak odepniesz silniczek krokowy zlapie wyzsze obroty

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga