Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3] zmiania oleju.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
konieczkoo18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06

[b4 2.3] zmiania oleju.

Post autor: konieczkoo18 » 14 wrz 2008, 09:23

witam. Obecnie uzywam oleju pol syntetyk mobila, samochod ma przejechane okolo 290 tys, silnik chodzi idealnie nic nie stuka itp, wiem od poprzedniego wlasciciela ze stosowal polsyntetyk, zbliza sie mi wymiana oleju, i chcialbym zmienic firme na castrol i np olej EDGE 10/60 czy to ma sens czy nadal stosowac polsyntetyk???

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 14 wrz 2008, 11:35

konieczkoo18, osobiscie bym nie zalewał castrola,bo dużo sie słyszy o podróbach tego oleju,jeśli chcesz pełny syntetyk to zalej sobie mobil 5w/50 jest dużo lepszy od castrola,.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 14 wrz 2008, 11:43

Czemu nie mineralny? Czytałem tematy o tym silniku i ktoś pisał, że na pewno nie mineralny,

Ja jeżdżę od początku na mineralnym Mobilu i zero problemów.

konieczkoo18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06

Post autor: konieczkoo18 » 14 wrz 2008, 11:53

ale zmiana na syntetyk nie zaszkodzi?? ja bym mial oryginalnego castrola sprowadzonego z niemiec a tam raczej nie podrabiaja, a mobil jest w polsce rozlewany tak?? a moze jakiego shella syntetyka??

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 14 wrz 2008, 12:01

konieczkoo18, jesli masz orginalny castrol to ok ,shell jest też dobry,a by najmniej najbardziej wiarygodny-to zalewaj castrol lub shella,tylko żeby minerał Ci do głowy nie przyszedł Kolego.

konieczkoo18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06

Post autor: konieczkoo18 » 14 wrz 2008, 12:04

a jaki syntetyk??? 5/40 czy 5w/30 czyli chyba wezme castrola edge mam nadzieje ze z moim silnikiem nic nie bedzie skoro byl polsyntetyk:)

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 14 wrz 2008, 12:17

nic sie nie stanie z silnikiem,ja u siebie też tak zrbiłem z półsyntetyka przeszedłem na 0w/30 a potem na 5w/50 a teraz prawdopodbnie przy wymianie zaleje 5w/30,także sie nie martw ,będzie wszystko ok.

konieczkoo18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06

Post autor: konieczkoo18 » 14 wrz 2008, 12:24

a jaki masz u siebie teraz zalany?? chodzi o marke i klase lepkosci

[ Dodano: 2008-09-14, 12:31 ]
a moze by tak zmienic na TEXACO firme??

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 14 wrz 2008, 13:11

A czy olej syntetyczny jest zgodny z norma producenta samochodu.

Wydaje mi sie ze w latach w ktroych bylo produkowane B4 olej syntetyczny nie byl jeszcze stosowany...
...............TDI POWER................

konieczkoo18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06

Post autor: konieczkoo18 » 14 wrz 2008, 20:01

a gdzie mozna dostac taka karte na ktorej mozna sprawdzic jaki olej zaleca producent do tego modelu??? ja sprawdzalem na stronie castrola to tam zalecaja : Zalecany Edge Sport 0W-40 Dobry Magnatec 5W-40 C3

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 15 wrz 2008, 08:35

konieczkoo18, teraz mam zalanego mobila 5w/50

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 15 wrz 2008, 10:10

Wiarygodniejszym zródłem jest producent pojazdu,niż producent oleju.Producenci oleju czasem "podciągają" na liste silniki w których dana klasa lepkościowa jest dopuszczalna.Producent dzieli klasy oleju na: "zanecana"i "dopuszczalna".Ja osobiście kupiłem moją niunie z 3-ką na początku przebiegu,jako że nie uzyskałem precyzyjnej info.od poprzedniego właściciela co do oleju-nie ryzykowalem.Wlałem mineralnego Castrola 15w40 magnatec i robie wymiany co 10tyś.Podniosła mi się wartość ciśnienia oleju na biegu jałowym z 1.7-1.8 do 2.Silnik brał troche oleju ok.100ml na 1500km.Teraz po 3500km ani kropli.Nie widze sensu żeby w silniku z przebiegiem pow.250-270tyś.wciskać syntetyk.Owszem jestem zwolennikiem aby jak najdłużej jezdzić na syntetyku,ale powroty do sysntetyku z oleju półsysntetycznego czy mineralnego wiążą się często z wypłukaniem osadów i rozszczelnieniem/cieknięciem jednostki napędowej.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 15 wrz 2008, 12:00

Do takiego silnika lać syntetyk to kara, naprawdę ja bym w życiu takiego do swojego nie wlał. Ja jeżdżę tak jak pisałem na mineralnym oleju, fakt bierze mi olej trochę, ale to dopuszczalne wartości, więc nie widzę żadnego problemu.

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 15 wrz 2008, 14:35

AUDI_A6, to sobie jezdzij na mineralnym,mineralny olej to jest kara dla silnika a jesli koledzekonieczkoo18, silnik nie bierze oleju to znaczy że jest w dobrej formie i mu nie zaszkodzi a minerał jest dobry do traktora a do swojego auta to w życiu bym minerała nie zalał.

[ Dodano: 2008-09-15, 14:37 ]
AUDI_A6, chyba nigdy nie rozbierałeś silnika i nie widziałes jak wygląda silnik gdy jezdzi na mineralnym oleju.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 15 wrz 2008, 15:10

Kto to wymyślił że karą dla silnika jest minerał?I na jakiej podstawie?W nowych zaznaczam nowych silinikach stosuje się oleje mineralne np.peugeot 107/toyota aygo.Ze wzaględu na rozwiązania/budowe tego silnika(system zmiennych faz rozrządu) honda(bo jest to silnik hondy) nakazuje stosowanie tylko minerału.Dlaczego?jak podaje producent:Tylko oleje mineralne ze względu na swoje właściwości są w stanie odpowiedni wypełniać/smarować ten typ rozrządu.Siedze w tej chwili w ASO w pracy i gapie się na procedury serwisowe ;-) Nie prawdą jest że minerały sie do motorka nie nadają.Prowadząc ok.100 napraw/wizyt serwisowych w miesiącu trzymam się zasady"jaki silnik taki olej" jeśli autko ma 180tyś.silnik cacy na trasach śmiga to trzymam go na syntetyku jak najdłużej.Jak zaczyna kuleć to na półsyntetyk przechodze.To są zalecenia producentów silników,przechodzenie na półsyntetyk,czy minerał nie jest karą.Olej powinien być dobrany do konkretnej jednostki napędowej i jej stanu.Kamil b4-kolego a dlaczego to minerał tylko do traktora?Jakieś podstawy konkrety techniczne poprosze a nie obiegowe opinie.Dla silnika który ma 300tyś. i 20lat wlanie pełnego syntetyku nic nadzwyczajnego nie da,gdyby to był turbodoładowany motor co 300km z 2litrów ciągnie to rozumiem.Ja tam wole mieć w moim NG minerała i co 10tyś.zmieniać niż zalweać syntetykiem i sprawdzać kiedy go wypłucze.Jak motor ma swoje lata a wczasie gdy był w fazie projektu nikt nie zakładał że będzie na syntetyku chodził to czemu ten syntetyk taki niezbędny?

[ Dodano: 2008-09-15, 15:11 ]
toyota miała być nie honda w tekście :lol: :lol: :lol:

[ Dodano: 2008-09-15, 15:24 ]
A_6-kolego w ASO pracuje więc z gazet wiedzy nie czerpie :mrgreen: nie mam pojęcia dlaczego producenci silników mineralki stosują/dopuszczają/zalecają a w śród użytkowników zabobony krążą ;-) Olej dobieramy do stanu,konstrukcji,specyfikacji,i wkońcu warunków eksploatacyjnych silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga