Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3NG]duze spalanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sebson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 15 lip 2007, 21:08
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

[B4 2.3NG]duze spalanie

Post autor: sebson » 16 lip 2008, 22:26

Witam moze macie jakiegos znajomego ktorego mozecie z czystym sumieniem polecic jesli chodzi o ten silnik,poniewaz ci ktorych ja znam nie dali sobie rady z tym problemem,a mianowicie pisalem niedawno auto spala mi duzo wiecej paliwa niz powinno ok.13-14 przy naprawde spokojnej jezdzie,ma przekroczone spaliny norma ok.3 a ma 9,9 i tak jakby dostawal za duza dawke paliwa,obroty ok nic sie nie dzieje.Dzis zostawilem auto na caly dzien u jednych dzwoni i mowi ze oni ie maja pojecia co to moze byc i najlepiej gdybym auto sprzedal bo to najgorszy silnik w Audi dlatego kieruje pytanie do Was,bo wiem ze od Was napewno sie wiecej dowiem a moze i ktos z Was moglby sie podjac zeby przynajmniej zobaczyc co to moze byc,dzieki za pomoc pozdrawaim sebastian[/code][/quote

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 17 lip 2008, 07:30

uszkodzona sonda lambda lub przewody między sondą a sterownikiem mieszanki. Sondę potrzebujesz 3 przewodową z grzałką (zamienniki po ok. 160zł). Wymiana zwykle jest trochę kłopotliwa bo sonda jest zapieczona w gnieździe w wydechu.

Inna sugestia - jeżeli było coś kombinowane w układzie zasilania silnika w paliwo, trzeba dość precyzyjnie wyregulować kilka rzeczy, żeby silnik dobrze działał.

Zmień tych mechaników, bo oni naprawdę nie potrafią jednej z najprostszych usterek zdiagnozować.

Ja miałem w moim aucie średnie spalanie 10.5 na 100.
Na obniżenie spalania pomaga też wymiana filtrów, świec i kabli WN

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 17 lip 2008, 08:59

A kto powiedział że 2.3 NG to najgorszy silnik w Audi?Jak pisał kol.foxbat zmień tych mechaniorów. <ok>

Awatar użytkownika
sebson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 15 lip 2007, 21:08
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: sebson » 17 lip 2008, 09:14

juz zmienilem jeden kolega z forum zgodzil sie pomóc

Awatar użytkownika
beice
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 03 lip 2008, 10:15
Lokalizacja: Białystok

Post autor: beice » 17 lip 2008, 12:05

to jeden z lepszych silników, a co do spalania to zmień sonde a jeżli to nie pomoże to trzeba wyregulować rozdzielacz paliwa.Jest tam taka mała srubka od "wagi" ale to już trzeba pojechać do fachowca. :!:

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 17 lip 2008, 12:52

[quote="foxbat"]uszkodzona sonda lambda lub przewody między sondą a sterownikiem mieszanki. Sondę potrzebujesz 3 przewodową z grzałką (zamienniki po ok. 160zł). Wymiana zwykle jest trochę kłopotliwa bo sonda jest zapieczona w gnieździe w wydechu.

foxbat ja u siebie założyłem taką sondęhttp://www.allegro.pl/item396944157_sonda_lamb ... ibiza.html
bo taką mi w sklepie polecili zapłaciłem 110zł na kontroli u gaziarza mi ją sprawdził i mówił że pracuje
a o jakiej ty mówisz jak to jest z grzałką ...

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 17 lip 2008, 16:41

to właśnie taka sonda. 3 przewody - 2 do grzania i 1 do sygnału.

bobaskgb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 01 kwie 2008, 21:42

Post autor: bobaskgb » 20 lip 2008, 12:57

beice pisze:to jeden z lepszych silników, a co do spalania to zmień sonde a jeżli to nie pomoże to trzeba wyregulować rozdzielacz paliwa.Jest tam taka mała srubka od "wagi" ale to już trzeba pojechać do fachowca. :!:
beice ma racje, a sondy nei polecam zamienników tylko oryginał, mi zamiennik wytrzymał 2 miesiące i sie wysrał na rzadko. W dodatku to nie pierwszy raz kiedy sonda-zamiennik okazuje sie kaszaną na krótki okres czasu.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 21 lip 2008, 17:54

co do trwałości zamienników - mi działała przez 2 lata i 24.000km - jak jest dalej - nie wiem bo zmieniłem auto. Ale przez okres użytkowania była parę razy kontrolowana oscyloskopem i dawała bardzo ładny sygnał.

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 21 lip 2008, 19:06

podepne sie do tematu foxbat a co może byc przyczyna że kiedy odpale autko zimne np rano to obroty rosna aż do 18 rmp.... oraz na lpg obroty bardzo powoli spadają poniżej 20 a nawet praktycznie cały czas sie trzymają tak 13 do 17 rmp dopiero np jak krece kierownicą na postoju (opór przez wspomaganie ) to moge je zbic do 10 rmp i tak zostają do momentu gdy nie prtzygazuje :-/

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 22 lip 2008, 08:47

hm... tak jakbyś dodawał gazu zaraz po odpaleniu, nie? ja miałem taki objaw przy nie działającym krokowcu, jak sobie uchyliłem trochę na stałe przepustnicę. Może to być spowodowane np. tym że przepustnica albo zawór regulacji obrotów biegu jałowego nie domyka się odpowiednio.

kreska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 kwie 2008, 09:21
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: kreska » 22 lip 2008, 09:57

2.3 NG R5 to chyba jednak najlepszy wolnossący silnik,
mój ma nabite ok. 500.000 z czego ja zrobiłem jakieś 300.000 przez 10 lat
(wymiana szklanek ok. 250.000 to jedyna czynność wykonana bezpośrednio w silniku,jak każe fabryka)
spalanie miasto max. 10,5l/100km, trasa 6,8-8,5l/100,
właściwie bezobsługowy, żadnych komputerów i innych ble,ble... :-)

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 22 lip 2008, 10:12

tez tak mi sie wydaje jak by właśnie przepustnica do końca sie nie zamykała :-| jest jakiś prosty sposób aby to sprawdzic.... napewno była podkrecana ta śrubka do regulacji -perzepustnicy na poprzednim przeplywomierzu regulował nia gaziarz bo niemógł złapac wolnych obrotów na lpg. po zmianie przepływomierza ja ją cofnołem do końca że aż słychac takie tykniecie przepustnicy przy zamkniecu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl