[B4 2.3NG]duze spalanie
[B4 2.3NG]duze spalanie
Witam moze macie jakiegos znajomego ktorego mozecie z czystym sumieniem polecic jesli chodzi o ten silnik,poniewaz ci ktorych ja znam nie dali sobie rady z tym problemem,a mianowicie pisalem niedawno auto spala mi duzo wiecej paliwa niz powinno ok.13-14 przy naprawde spokojnej jezdzie,ma przekroczone spaliny norma ok.3 a ma 9,9 i tak jakby dostawal za duza dawke paliwa,obroty ok nic sie nie dzieje.Dzis zostawilem auto na caly dzien u jednych dzwoni i mowi ze oni ie maja pojecia co to moze byc i najlepiej gdybym auto sprzedal bo to najgorszy silnik w Audi dlatego kieruje pytanie do Was,bo wiem ze od Was napewno sie wiecej dowiem a moze i ktos z Was moglby sie podjac zeby przynajmniej zobaczyc co to moze byc,dzieki za pomoc pozdrawaim sebastian[/code][/quote
uszkodzona sonda lambda lub przewody między sondą a sterownikiem mieszanki. Sondę potrzebujesz 3 przewodową z grzałką (zamienniki po ok. 160zł). Wymiana zwykle jest trochę kłopotliwa bo sonda jest zapieczona w gnieździe w wydechu.
Inna sugestia - jeżeli było coś kombinowane w układzie zasilania silnika w paliwo, trzeba dość precyzyjnie wyregulować kilka rzeczy, żeby silnik dobrze działał.
Zmień tych mechaników, bo oni naprawdę nie potrafią jednej z najprostszych usterek zdiagnozować.
Ja miałem w moim aucie średnie spalanie 10.5 na 100.
Na obniżenie spalania pomaga też wymiana filtrów, świec i kabli WN
Inna sugestia - jeżeli było coś kombinowane w układzie zasilania silnika w paliwo, trzeba dość precyzyjnie wyregulować kilka rzeczy, żeby silnik dobrze działał.
Zmień tych mechaników, bo oni naprawdę nie potrafią jednej z najprostszych usterek zdiagnozować.
Ja miałem w moim aucie średnie spalanie 10.5 na 100.
Na obniżenie spalania pomaga też wymiana filtrów, świec i kabli WN
[quote="foxbat"]uszkodzona sonda lambda lub przewody między sondą a sterownikiem mieszanki. Sondę potrzebujesz 3 przewodową z grzałką (zamienniki po ok. 160zł). Wymiana zwykle jest trochę kłopotliwa bo sonda jest zapieczona w gnieździe w wydechu.
foxbat ja u siebie założyłem taką sondęhttp://www.allegro.pl/item396944157_sonda_lamb ... ibiza.html
bo taką mi w sklepie polecili zapłaciłem 110zł na kontroli u gaziarza mi ją sprawdził i mówił że pracuje
a o jakiej ty mówisz jak to jest z grzałką ...
foxbat ja u siebie założyłem taką sondęhttp://www.allegro.pl/item396944157_sonda_lamb ... ibiza.html
bo taką mi w sklepie polecili zapłaciłem 110zł na kontroli u gaziarza mi ją sprawdził i mówił że pracuje
a o jakiej ty mówisz jak to jest z grzałką ...
beice ma racje, a sondy nei polecam zamienników tylko oryginał, mi zamiennik wytrzymał 2 miesiące i sie wysrał na rzadko. W dodatku to nie pierwszy raz kiedy sonda-zamiennik okazuje sie kaszaną na krótki okres czasu.beice pisze:to jeden z lepszych silników, a co do spalania to zmień sonde a jeżli to nie pomoże to trzeba wyregulować rozdzielacz paliwa.Jest tam taka mała srubka od "wagi" ale to już trzeba pojechać do fachowca. :!:
podepne sie do tematu foxbat a co może byc przyczyna że kiedy odpale autko zimne np rano to obroty rosna aż do 18 rmp.... oraz na lpg obroty bardzo powoli spadają poniżej 20 a nawet praktycznie cały czas sie trzymają tak 13 do 17 rmp dopiero np jak krece kierownicą na postoju (opór przez wspomaganie ) to moge je zbic do 10 rmp i tak zostają do momentu gdy nie prtzygazuje
2.3 NG R5 to chyba jednak najlepszy wolnossący silnik,
mój ma nabite ok. 500.000 z czego ja zrobiłem jakieś 300.000 przez 10 lat
(wymiana szklanek ok. 250.000 to jedyna czynność wykonana bezpośrednio w silniku,jak każe fabryka)
spalanie miasto max. 10,5l/100km, trasa 6,8-8,5l/100,
właściwie bezobsługowy, żadnych komputerów i innych ble,ble...
mój ma nabite ok. 500.000 z czego ja zrobiłem jakieś 300.000 przez 10 lat
(wymiana szklanek ok. 250.000 to jedyna czynność wykonana bezpośrednio w silniku,jak każe fabryka)
spalanie miasto max. 10,5l/100km, trasa 6,8-8,5l/100,
właściwie bezobsługowy, żadnych komputerów i innych ble,ble...
tez tak mi sie wydaje jak by właśnie przepustnica do końca sie nie zamykała :-| jest jakiś prosty sposób aby to sprawdzic.... napewno była podkrecana ta śrubka do regulacji -perzepustnicy na poprzednim przeplywomierzu regulował nia gaziarz bo niemógł złapac wolnych obrotów na lpg. po zmianie przepływomierza ja ją cofnołem do końca że aż słychac takie tykniecie przepustnicy przy zamkniecu