Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2,8 AAH] wymiana uszczelniaczy zaworowych

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
koko666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 275
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:21
Lokalizacja: Szczawnica

[b4 2,8 AAH] wymiana uszczelniaczy zaworowych

Post autor: koko666 » 14 lis 2007, 00:04

znika mi olej z silnika... mam jakis drobny wyciek ale to chyba nie wszystko, wiem tez ze V6 musi troche oleju wypic, szczegolnie ze czasem go pocisne.
ale pomyslalem zeby wymienic uszczelniacze zaworowe, tylko pytanie czy w tym silniku to prosta sprawa?
Było: Audi 80 SC, b2 86r, 1,8, niezniszczalne
Audi 80 b4 93r, 2,8 V6 AAH w sedanie
Audi 80 b3, 88r, 1,8 rowniez niezniszczalne
Jest: Audi 80 b4. 93r, 2,0

Obarek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2006, 22:11

Post autor: Obarek » 14 lis 2007, 20:20

Jeśłi wszytsko chodzi jak trzeba dolewaj oleum i nic się nie martw te silniki piją oleum i robią po 600 000 km.
Jeśłi zdecydujesz się na jakieś roboty daj znać co zrobiłeś i ile Cie to wyszło
Pozdro
Obarek

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 14 gru 2007, 09:50

Witam odkurzę trochę temat i podłączam się do pytania koko666, oleju bierze ok 0,5l / 500 km <wodka> i wiem że go zasysa przez zawory. Czy wystarczy zdjąć wałek, popychacze i sprężyny z zaworów żeby wymienić uszczelniacze, czy to może w V-ce wyższa szkoła jazdy? Ma już przelatane 291 tyś. z pod korka oleju jeszcze nic się nie wydobywa (nawet jak położy sie chustkę to nie drgnie)
Koledzy może tak: na wydechowych są uszczelniacze? czy w V-ce bez problemu wyjmę wałek rozrządu ? Jaką siłą dokręcić później ten wałek? Może ktoś ma fotke z tymi wszcekniaczami?

seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 03 sty 2009, 02:58

odświerze temat, z racji takiej ze mam wycieki oleju dosyć pożadne bo miska aż ocieka olejem, miska jest złozona z dwuch częsci, dolną zdjąłem bez problemu a tą przy bloku, jak zdjąć, bo nie mam zielonego pojęcia, odkrecilem sanie, stabilizator, wszystkie śróby i nic(od dolu tylko) gdzies jeszcze sie trzyma? a i alternator tez odkrecilem....
przy okazji dowiadująć sie gdzie jest sruba do spucszczania płynu chłodniczego z bloku.... od dołu naloczeniu miski ze skrzynia po stronie kierowcy... no wiec jak sie dostac do tej michy?

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 03 sty 2009, 14:27

W/g ETKI misa jest przykręcona do bloku i podpory walu (obudowy pompy oleju) śruby znajdują się po obwodzie miski na zewnątrz(boki i od strony skrzyni). Do pozostałych śrub(od przodu silnika) można dostać się przez mniejsza miskę trzeba tez odkręcić smok i węzę idące do filtra oleju.

seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 04 sty 2009, 13:21

podpora wału to chodzi ci od łape silnika przednią?(do pasa przedniego?) jesli tak to odkręcałem wszystkie sruby i nic

Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 04 sty 2009, 13:26

"Podpora wału" czyli obudowa łożyska (panewki).
cytat:
"Do pozostałych śrub(od przodu silnika) można dostać się przez mniejsza miskę trzeba tez odkręcić smok i węzę idące do filtra oleju."
Audi 80... było jest i będzie.

scyzor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 14 sty 2008, 15:03
Lokalizacja: GARWOLIN

Post autor: scyzor » 04 sty 2009, 17:05

też tak miałem -ale u mnie olej szedł przy okazji pociśnięcia po garach przez uszczelki głowicy -sprawdz najpierw czy nie masz wycieków oleju z pod misy, filtra, uszczelek głowic ,uszczelek pokrywy zaworów itp jeżeli były by słabe uszczelniacze zaworowe to rano powinien puścic ładną czarną chmurke z ruru --a jesli chodzi o dolewanie oleju to ja na 10 tyś dolewam ok0,5 -0,7 litra tak już mają .pozdro z mazowsza
<ok>

[ Dodano: 2009-01-04, 17:07 ]
a jesli chodzi o sama wymianę uszczelniaczy i wyjęcie wałków -przewalone !!!!
Ostatnio zmieniony 04 sty 2009, 18:55 przez scyzor, łącznie zmieniany 1 raz.
SCYZOR

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 04 sty 2009, 20:18

jeżeli były by słabe uszczelniacze zaworowe to rano powinien puścic ładną czarną chmurke z ruru
moim zdaniem niebieską. Będę się brał za wymianę uszczelek pod głowicami i uszczelniaczy zaworowych, jakieś foto story na pewno się znajdzie.
Takie pytanie: jak się nazywa ten klucz do szpilek głowicy i z kąt go wziąć ( łeb szpilki wygląda jak klucz torx)

seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 04 sty 2009, 22:38

to jest zwykły duzy torx, a z uszczelki pod glowicą nie leci, z pod pokrywy usunąlem wyciek na początku, napewno leci tą druga częscią misy olejowej, jak by ktos to robil to prosze o foto story jesli mozna... bo naprawde sie przyda, a jak bedzie teraz jeszcze cieknać to sie zdenerwuje zdejme caly pas przedni i bede widzial wszystko dokladnie.... i zrobie foto story jak mi sie uda. pozdrawiam. A chmurki nie mam po uruchomieniu, silnik ogólnie zdrowy bo skan mu niezly robilem.

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 05 sty 2009, 21:43

Ten klucz do głowic to torx nasadowy E14 ( kupiłem za 5,30) Próbowałem dzisiaj je dociągnąć ale nie idzie i za parę dni ściągam głowice.

seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 06 sty 2009, 01:05

to zrób fotostory

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 06 sty 2009, 18:12

Oczywiście że zrobię. Małe pytanko czy szpilki od głowicy trzeba wymienić na nowe? Czytałem trochę o tym i każdy pisze że się wymienia ale w jakim celu to nie wiem, jednorazowe jakie czy co.

seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 06 sty 2009, 20:06

yyyy, a po cholere? wole stare już rozgrzane i ułożone odpowiednio, niż nowe mniej wytrzymalsze napewno nie ulożone...

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 07 sty 2009, 01:16

wole stare już rozgrzane i ułożone odpowiednio,
Też tak myślę wkręci się je w te same miejsca co były i będzie git

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga