Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Zapłon, blokowanie komputera bez VAGa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

[B4 ABK] Zapłon, blokowanie komputera bez VAGa

Post autor: PMX » 29 mar 2009, 22:31

Witam

Chwilowo nie mam dostępu do VAGa a muszę ustawić zapłon.

Chciałbym się dowiedzieć dokładnie jak to jest, na tym forum mówi się, że aby zablokować komputer bez użycia VAG należy rozłączyć niebieski czujnik temp i przegazować kilka razy powyżej 3tys obr/min.

Na forum VW natomiast piszą że dla silnika 2e (brat bliźniak ABK też na DIGIFANT) należy rozłączyć owy czujnik i już komputer jest zablokowany.

Znalazłem też wzmiankę, że silnik musi być rozgrzany do temp roboczej - po co skoro i tak odpinamy mu czujnik temp?

Mam do Was pytanko, które wersja jest prawidłowa, być może obie...

Jak poznać że komputer jest zablokowany?
Moje auto -> Audi 80 Cabriolet <-KLIK

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 30 mar 2009, 06:21

Silnik musi być rozgrzany do adaptacji - to jest pewne, mimo to również zapłon ustawiam na rozgrzanym silniku. Nie próbowałem inaczej.
Tak masz rację, czasami nawet w ABK wystarczy tylko odpiąć wtyczkę i sterownik się blokuje. Wszystko zależy od roku produkcji i wersji softu.
Odpinam czujnik, zwiększam obroty i jak sterownik się nie blokuje to robię "przegazówkę".
Jak poznać że komputer jest zablokowany?
W pewnym zakresie obrotów silnika znacznik na kole zamachowym pojawia się ciągle w tym samym miejscu.

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 30 mar 2009, 08:00

czarekj pisze:W pewnym zakresie obrotów silnika znacznik na kole zamachowym pojawia się ciągle w tym samym miejscu.
Czy to jest zakres od około 2000 do ponad 3000? Zauważyłem, że przy zwiększaniu obrotów znacznik stoi w jednym miejscu a po przekroczeniu pewnej granicy ucieka w siną dal (na 99% zablokowany komp. poprzez odpięty czujnik i przegazówkę) Niestety moja lampa nie ma licznika obrotów, a sprawdzałem to sam dlatego wartość obrotów mogę podać jedynie na ucho :-?
Moje auto -> Audi 80 Cabriolet <-KLIK

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 30 mar 2009, 16:54

No właśnie koledze się udało. Wszystko się zgadza. Poproś kogoś by przytrzymał ci silnik na obrotach w trakcie ustawiania zapłonu.

Marom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 15 lut 2008, 20:58

Post autor: Marom » 30 mar 2009, 16:59

Mam pytanie o co chodzi z tym ustawianiem zapłonu przez odłanczanie niebieskiego czujnika ??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 mar 2009, 20:04

Marom, nie bądź leń i poszperaj trochę w archiwum, głównie posty CzarkaJ. Temat rozpisany na czynniki pierwsze. W ABK, żeby ustawić zapłon trzeba ECU wprowadzić w tryb awaryjny.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2009, 18:04 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 31 mar 2009, 17:34

Witam ponownie...
Dziś ustawiałem zapłon bez VAGa, poprzez odpięcie czujnika temp.
Za każdym razem po odpięciu czujnika silnik ciężko pracował na wolnych obrotach, obroty falowały, prawie gasł.
Pomagało utrzymanie go powyżej 2000obr/min.
Przy tych obrotach ustawiony zapłon, kreska na kole zamachowym jest idealnie pod krawędzią nadlewu na skrzyni, po drugiej stronie dziury w skrzyni widać "O".
Piszę tak bo nie mam pewności czy jest OK, silnik zaczął dziwnie odpalać, możecie to zobaczyć na filmiku z linka poniżej, zaraz po odpaleniu obroty spadają prawie do zera i silnik wstaje, później jest już ok, mogę przegazować i obroty nie opadają. Nie sugerujcie się aż tak dokładnie wskazaniami obrotka z filmu bo film robiony pod kątem i lekko przekłamuje.



Zapłon ustawiony jak na foto poniżej, sorry za słabą jakość, ale widać o co chodzi.

Obrazek

Tak zapewne być nie może, wiec co jest nie tak?
Już mam dosyć tego zapłonu, a w okolicy brak zdolnego magika.

Powiedzcie mi jeszcze tylko, gdzieś ostatnio wyczytałem że lampy stroboskopowe bez regulacji kąta wyprzedzenia mają standardowo ustawiony kąt 10*. Mam najprostszą lampę firmy PROLITE za 80zł :-/ oczywiście bez regulacji. Jak to z nimi jest? Bo może tu tkwi problem.
Moje auto -> Audi 80 Cabriolet <-KLIK

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 31 mar 2009, 21:02

Zrób tak jak ja zrobiłem:
wykręć świecę na pierwszym cyl
długim wkrętaczkiem kontrolując położenie ustaw tłok w zwrocie zewnętrznym (w najwyższym położeniu)
zobacz na kole zamachowym połozenie znaku; jeśli jest ustawiony na "zero" zrób poprzeczną kreskę w odległosci 14 mm w stronę przeciwną do obrotu silnika, tak by pierwsza pojawiala się w stosunku do istniejącego znaku (odpowiada to właściwemu wyprzedzeniu kąta zapłonu)
Tak ustawiłem na lampę bez regulacji i jest OK

lukasz12345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13

Post autor: lukasz12345 » 31 mar 2009, 21:15

dołącze się do tematu jak powinien się zachowywać znacznik na kole zamachowym po odblokowaniu ecu

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 31 mar 2009, 22:39

paskud, Dlaczego mam coś malować na kole zamachowym skoro wszystko już tam jest? Po co wykręcać świece skoro punkt zwrotny pierwszego tłoka jest zaznaczony na kole?
Tak ustawiłem na lampę bez regulacji i jest OK
Nie za bardzo rozumiem to stwierdzenie
Moje auto -> Audi 80 Cabriolet <-KLIK

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 01 kwie 2009, 00:56

Kolega PMX niech zdradzi rok produkcji i model sterownika silnika to się więcej wyjaśni.
Nie wszystkie ABK są jednakowe.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 01 kwie 2009, 08:26

Dokładnie wszystko zalezy od roku produkcji, u mnie koniec 94 nie ma znacznika na kole 6 stopni i trzeba wtedy radzic sobie inaczej.

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 01 kwie 2009, 08:28

czarekj pisze:Kolega PMX niech zdradzi rok produkcji i model sterownika silnika to się więcej wyjaśni.
Nie wszystkie ABK są jednakowe.
Oczywiście już zdradzam ;-)

Audi Cabrio 94r.
DiGIFANT 1.75 (jeśli dobrze pamiętam, sprawdzę jak wrócę z pracy)

Co do numeru sterownika to pamiętam jedynie końcówkę 24A (cały numer podam także po powrocie z pracy)

Co do znaczników na kole zamachowym, wygląda to tak jak na foto w poście powyżej, jest znak "0" (pewnie punkt zwrotny) i "|", która myślę że oznacza magiczne 6*, ale oczywiście mogę się mylić ;-)

Im więcej czytam na ten temat tym więcej wersji ustawienia zapłonu, każda się czymś różni. Ostatnio wyczytałem, że jeśli czujnik temp. jest 2-pinowy to wystarczy go odpiąć i sterownik jest zablokowany, potem 3 razy powyżej 3500 żeby odblokować, jeśli 4-pinowy to VAG (4-pinowy występował chyba w VW 2e)
Moje auto -> Audi 80 Cabriolet <-KLIK

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 01 kwie 2009, 11:26

Można próbować ustalić jak ma Twój model na podstawie danych a można też w prosty sposób sprawdzić jak jest naprawdę i spać spokojnie. To są akurat proste czynności i jak kogoś wciągną to np. można sprawdzić jaki kąt wyprzedzenia jest na pozostałych cylidrach. U mnie wyszło maksymalne przesunięcie o 1,5 stopnia (wynika z dokladności wykonania aparatu zapłonowego, a dokładniej metalowej krzywki). Chcialem podpiłować na "0" ale mechanik powiedział że szkoda roboty bo i tak tego nie odczuję. Jak ktoś lubi to się bawi <urodziny>

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 01 kwie 2009, 16:59

Digifant 1.6 (022) czyli do 08.1993r można zablokować czujnikiem i VAG-iem. Natomiast Digifant 1.75 (024A) da się zablokować VAG-iem , ale jak to jest z czujnikiem to już nie pamiętam. Jak się patrzy na wskaźnik na kole oświetlony lampą to człowiek rozpoznaje zablokowany sterownik, ale nie zawsze zwracam uwagę na wersję softu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga