[B4 ABK] Zapłon, blokowanie komputera bez VAGa
[B4 ABK] Zapłon, blokowanie komputera bez VAGa
Witam
Chwilowo nie mam dostępu do VAGa a muszę ustawić zapłon.
Chciałbym się dowiedzieć dokładnie jak to jest, na tym forum mówi się, że aby zablokować komputer bez użycia VAG należy rozłączyć niebieski czujnik temp i przegazować kilka razy powyżej 3tys obr/min.
Na forum VW natomiast piszą że dla silnika 2e (brat bliźniak ABK też na DIGIFANT) należy rozłączyć owy czujnik i już komputer jest zablokowany.
Znalazłem też wzmiankę, że silnik musi być rozgrzany do temp roboczej - po co skoro i tak odpinamy mu czujnik temp?
Mam do Was pytanko, które wersja jest prawidłowa, być może obie...
Jak poznać że komputer jest zablokowany?
Chwilowo nie mam dostępu do VAGa a muszę ustawić zapłon.
Chciałbym się dowiedzieć dokładnie jak to jest, na tym forum mówi się, że aby zablokować komputer bez użycia VAG należy rozłączyć niebieski czujnik temp i przegazować kilka razy powyżej 3tys obr/min.
Na forum VW natomiast piszą że dla silnika 2e (brat bliźniak ABK też na DIGIFANT) należy rozłączyć owy czujnik i już komputer jest zablokowany.
Znalazłem też wzmiankę, że silnik musi być rozgrzany do temp roboczej - po co skoro i tak odpinamy mu czujnik temp?
Mam do Was pytanko, które wersja jest prawidłowa, być może obie...
Jak poznać że komputer jest zablokowany?
Silnik musi być rozgrzany do adaptacji - to jest pewne, mimo to również zapłon ustawiam na rozgrzanym silniku. Nie próbowałem inaczej.
Tak masz rację, czasami nawet w ABK wystarczy tylko odpiąć wtyczkę i sterownik się blokuje. Wszystko zależy od roku produkcji i wersji softu.
Odpinam czujnik, zwiększam obroty i jak sterownik się nie blokuje to robię "przegazówkę".
Tak masz rację, czasami nawet w ABK wystarczy tylko odpiąć wtyczkę i sterownik się blokuje. Wszystko zależy od roku produkcji i wersji softu.
Odpinam czujnik, zwiększam obroty i jak sterownik się nie blokuje to robię "przegazówkę".
W pewnym zakresie obrotów silnika znacznik na kole zamachowym pojawia się ciągle w tym samym miejscu.Jak poznać że komputer jest zablokowany?
Czy to jest zakres od około 2000 do ponad 3000? Zauważyłem, że przy zwiększaniu obrotów znacznik stoi w jednym miejscu a po przekroczeniu pewnej granicy ucieka w siną dal (na 99% zablokowany komp. poprzez odpięty czujnik i przegazówkę) Niestety moja lampa nie ma licznika obrotów, a sprawdzałem to sam dlatego wartość obrotów mogę podać jedynie na uchoczarekj pisze:W pewnym zakresie obrotów silnika znacznik na kole zamachowym pojawia się ciągle w tym samym miejscu.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Marom, nie bądź leń i poszperaj trochę w archiwum, głównie posty CzarkaJ. Temat rozpisany na czynniki pierwsze. W ABK, żeby ustawić zapłon trzeba ECU wprowadzić w tryb awaryjny.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2009, 18:04 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam ponownie...
Dziś ustawiałem zapłon bez VAGa, poprzez odpięcie czujnika temp.
Za każdym razem po odpięciu czujnika silnik ciężko pracował na wolnych obrotach, obroty falowały, prawie gasł.
Pomagało utrzymanie go powyżej 2000obr/min.
Przy tych obrotach ustawiony zapłon, kreska na kole zamachowym jest idealnie pod krawędzią nadlewu na skrzyni, po drugiej stronie dziury w skrzyni widać "O".
Piszę tak bo nie mam pewności czy jest OK, silnik zaczął dziwnie odpalać, możecie to zobaczyć na filmiku z linka poniżej, zaraz po odpaleniu obroty spadają prawie do zera i silnik wstaje, później jest już ok, mogę przegazować i obroty nie opadają. Nie sugerujcie się aż tak dokładnie wskazaniami obrotka z filmu bo film robiony pod kątem i lekko przekłamuje.
Zapłon ustawiony jak na foto poniżej, sorry za słabą jakość, ale widać o co chodzi.
Tak zapewne być nie może, wiec co jest nie tak?
Już mam dosyć tego zapłonu, a w okolicy brak zdolnego magika.
Powiedzcie mi jeszcze tylko, gdzieś ostatnio wyczytałem że lampy stroboskopowe bez regulacji kąta wyprzedzenia mają standardowo ustawiony kąt 10*. Mam najprostszą lampę firmy PROLITE za 80zł oczywiście bez regulacji. Jak to z nimi jest? Bo może tu tkwi problem.
Dziś ustawiałem zapłon bez VAGa, poprzez odpięcie czujnika temp.
Za każdym razem po odpięciu czujnika silnik ciężko pracował na wolnych obrotach, obroty falowały, prawie gasł.
Pomagało utrzymanie go powyżej 2000obr/min.
Przy tych obrotach ustawiony zapłon, kreska na kole zamachowym jest idealnie pod krawędzią nadlewu na skrzyni, po drugiej stronie dziury w skrzyni widać "O".
Piszę tak bo nie mam pewności czy jest OK, silnik zaczął dziwnie odpalać, możecie to zobaczyć na filmiku z linka poniżej, zaraz po odpaleniu obroty spadają prawie do zera i silnik wstaje, później jest już ok, mogę przegazować i obroty nie opadają. Nie sugerujcie się aż tak dokładnie wskazaniami obrotka z filmu bo film robiony pod kątem i lekko przekłamuje.
Zapłon ustawiony jak na foto poniżej, sorry za słabą jakość, ale widać o co chodzi.
Tak zapewne być nie może, wiec co jest nie tak?
Już mam dosyć tego zapłonu, a w okolicy brak zdolnego magika.
Powiedzcie mi jeszcze tylko, gdzieś ostatnio wyczytałem że lampy stroboskopowe bez regulacji kąta wyprzedzenia mają standardowo ustawiony kąt 10*. Mam najprostszą lampę firmy PROLITE za 80zł oczywiście bez regulacji. Jak to z nimi jest? Bo może tu tkwi problem.
Zrób tak jak ja zrobiłem:
wykręć świecę na pierwszym cyl
długim wkrętaczkiem kontrolując położenie ustaw tłok w zwrocie zewnętrznym (w najwyższym położeniu)
zobacz na kole zamachowym połozenie znaku; jeśli jest ustawiony na "zero" zrób poprzeczną kreskę w odległosci 14 mm w stronę przeciwną do obrotu silnika, tak by pierwsza pojawiala się w stosunku do istniejącego znaku (odpowiada to właściwemu wyprzedzeniu kąta zapłonu)
Tak ustawiłem na lampę bez regulacji i jest OK
wykręć świecę na pierwszym cyl
długim wkrętaczkiem kontrolując położenie ustaw tłok w zwrocie zewnętrznym (w najwyższym położeniu)
zobacz na kole zamachowym połozenie znaku; jeśli jest ustawiony na "zero" zrób poprzeczną kreskę w odległosci 14 mm w stronę przeciwną do obrotu silnika, tak by pierwsza pojawiala się w stosunku do istniejącego znaku (odpowiada to właściwemu wyprzedzeniu kąta zapłonu)
Tak ustawiłem na lampę bez regulacji i jest OK
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13
Oczywiście już zdradzamczarekj pisze:Kolega PMX niech zdradzi rok produkcji i model sterownika silnika to się więcej wyjaśni.
Nie wszystkie ABK są jednakowe.
Audi Cabrio 94r.
DiGIFANT 1.75 (jeśli dobrze pamiętam, sprawdzę jak wrócę z pracy)
Co do numeru sterownika to pamiętam jedynie końcówkę 24A (cały numer podam także po powrocie z pracy)
Co do znaczników na kole zamachowym, wygląda to tak jak na foto w poście powyżej, jest znak "0" (pewnie punkt zwrotny) i "|", która myślę że oznacza magiczne 6*, ale oczywiście mogę się mylić
Im więcej czytam na ten temat tym więcej wersji ustawienia zapłonu, każda się czymś różni. Ostatnio wyczytałem, że jeśli czujnik temp. jest 2-pinowy to wystarczy go odpiąć i sterownik jest zablokowany, potem 3 razy powyżej 3500 żeby odblokować, jeśli 4-pinowy to VAG (4-pinowy występował chyba w VW 2e)
Można próbować ustalić jak ma Twój model na podstawie danych a można też w prosty sposób sprawdzić jak jest naprawdę i spać spokojnie. To są akurat proste czynności i jak kogoś wciągną to np. można sprawdzić jaki kąt wyprzedzenia jest na pozostałych cylidrach. U mnie wyszło maksymalne przesunięcie o 1,5 stopnia (wynika z dokladności wykonania aparatu zapłonowego, a dokładniej metalowej krzywki). Chcialem podpiłować na "0" ale mechanik powiedział że szkoda roboty bo i tak tego nie odczuję. Jak ktoś lubi to się bawi <urodziny>
Digifant 1.6 (022) czyli do 08.1993r można zablokować czujnikiem i VAG-iem. Natomiast Digifant 1.75 (024A) da się zablokować VAG-iem , ale jak to jest z czujnikiem to już nie pamiętam. Jak się patrzy na wskaźnik na kole oświetlony lampą to człowiek rozpoznaje zablokowany sterownik, ale nie zawsze zwracam uwagę na wersję softu.