Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT ] Problem z zapaloną kontrolką oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
grzywa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:12
Lokalizacja: Żuromin

[B4 ABT ] Problem z zapaloną kontrolką oleju

Post autor: grzywa » 30 lip 2009, 21:19

Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem ze swoim audi, od 2 miesięcy zaczęła zapalać mi się kontrolka oleju to było na zasadzie 2 dni dobrze(gasła po odpaleniu),3 dni źle(po odpaleniu gasła a po 5 sekundach zapalała się i świeciła przez całą jazdę. A teraz pali się ciągle (gaśnie po odpaleniu i 5 sek. i się zapala i tak zostaje). Zostały wymienione olej Elf 10 W 40,filtr oleju,pompa oleju,czujniki.
Zaznaczam że według mojego mechanika ciśnienie na manometrze jest jak najbardziej w porządku.
Ciekawą rzeczą jest to że jak jest samochód jest rozgrzany to przy obrotach od 1300 w górę pali się ciągle a jeśli obroty spadną poniżej 1300 np.dojeżdżając do świateł lampka gaśnie.
Nie wiem za co już się złapać


Moje pytanie polega też na tym;w podstawie filtra oleju są 2 czujniki jakiego są koloru i w jakim miejscu jest zamontowany dany kolor tj.jaki kolor u góry i jaki na dole?.Oznaczenie mojego silnika to; ABT. Jak ktoś ma ten model i odpisze będę wdzięczny.


Pozdrawiam

mam problemy z kompem tak że nie zawsze będę mógł szybko odpisać

Pamiętaj proszę o poprawnym nazywaniu tematów.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2009, 19:27 przez grzywa, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 31 lip 2009, 10:32

grzywa pisze:Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem ze swoim audi, od 2 miesięcy zaczęła zapalać mi się kontrolka oleju to było na zasadzie 2 dni dobrze(gasła po odpaleniu),3 dni źle(po odpaleniu gasła a po 5 sekundach zapalała się i świeciła przez całą jazdę. A teraz pali się ciągle (gaśnie po odpaleniu i 5 sek. i się zapala i tak zostaje). Zostały wymienione olej Elf 10 W 40,filtr oleju,pompa oleju,czujniki.
Zaznaczam że według mojego mechanika ciśnienie na manometrze jest jak najbardziej w porządku.
Ciekawą rzeczą jest to że jak jest samochód jest rozgrzany to przy obrotach od 1300 w górę pali się ciągle a jeśli obroty spadną poniżej 1300 np.dojeżdżając do świateł lampka gaśnie.
Nie wiem za co już się złapać


Moje pytanie polega też na tym;w podstawie filtra oleju są 2 czujniki jakiego są koloru i w jakim miejscu jest zamontowany dany kolor tj.jaki kolor u góry i jaki na dole?.Oznaczenie mojego silnika to; ABT. Jak ktoś ma ten model i odpisze będę wdzięczny.


Pozdrawiam


mam problemy z kompem tak że nie zawsze będę mógł szybko odpisać
Na początek popraw TAGi tematu
tzn B4 ABT wrzuć do kwadratowego nawiasu :arrow: [B4 ABT]

a teraz do rzeczy.

Odnośnie czujników ciśnienia oleju i ich umiejscowienia

czarny u góry, biały na dole

Czy filtr oleju masz zamontowany właściwy ? miałem juz wiele razy do czynienia z filtrem oleju który był innego typu i powodował świecenie kontrolki oleju.
do ABT ma być filtr OP 526 z Filtrona lub W 719/5 z MANNa
nie mam pod ręką katalogu Knecht'a i Wix'a
Ale ogólnie zawsze montuje Filtrona lub MANNa

Kolejną rzeczą jest olej (ELF) który wg mnie nie nadaje się do silników grupy VW
zwłaszcza tych które mają juz swój przebieg.
Olej o właściwościach wypłukłujących. Pozatym ten olej gdy silnik jest gorący jest naprawdę rzadki (w porównaniu do Mobila lub Castrola to w przenośni woda)
Ja bym włał Mobila lub Castrola oczywiscie z półsyntetyku.

Inną rzeczą jest pompa oleju która jak Piszesz została wymieniona.
Jeśli pompa oleju jest "zmęczona" może juz nie dawać takiego ciśnienia co w połączeniu z olejem o konstystencji wody moze powodować świecenie kontrolki.

Sprawdź działanie czujników ciśnienia oleju.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

grzywa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:12
Lokalizacja: Żuromin

Post autor: grzywa » 01 sie 2009, 20:40

Witam ponownie
Widmo dzięki za te kolory tych czujników,ale jeszcze mam pytanie co do nich ten czarny czujnik jakie ma parametry.
Pytałem ostatnio w serwisie audi właśnie o te czujniki to "miły pan" sprawdził i powiedział że tak że są dwa ale ten biały jest tylko ze z góry a ten drugi jest koloru niebieskiego i dlatego chcę się skonsultować bo już nie wiem w końcu co i jak.
Jak sprawdzić te czujniki ciśnienia?.
pozdrawiam. :-)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 02 sie 2009, 23:38

grzywa pisze:ten biały jest tylko ze z góry a ten drugi jest koloru niebieskiego i dlatego chcę się skonsultować bo już nie wiem w końcu co i jak.
Jak sprawdzić te czujniki ciśnienia?.
Biały: 1,8 bar
niebieski: 0,25 bar
szary: 0,9 bar


Sprawdzasz np. miernikiem uniwersalnym lub latarką z przewodami
do tego np kompresor lub inne Źródło cisnienia (np powietrza)
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

grzywa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:12
Lokalizacja: Żuromin

Post autor: grzywa » 05 sie 2009, 20:21

Widmo jeszcze jedno pytanko tak jak mi wcześniej pisałeś jest jeszcze czarny kolor i chyba taki właśnie wcześniej odkąd pamiętam to był w moim aucie, jeszcze interesuje mnie to jakie on ma właśnie parametry?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 06 sie 2009, 23:11

grzywa pisze:jakie on ma właśnie parametry?
Czarny: 0,15-0,45 Bar
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

bets
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 27 sie 2009, 13:51

Post autor: bets » 27 sie 2009, 14:30

ja niestety też mam problem z czujnikiem oleju w moim audiku i niestety nie umiem go rozgryźć mechanik niby mi odłączył czujnik a jednak nadal piszczy i świeci ratujcie

[ Dodano: 2009-08-27, 14:32 ]
ja niestety nawet nie wiem gdzie te czujniki są ani ile ich jest :cry:

[ Dodano: 2009-08-27, 15:25 ]
proszę pomórzcie

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 sie 2009, 18:20

bets pisze:mechanik niby mi odłączył czujnik a jednak nadal piszczy i świeci ratujcie
Odłączenie czujnika nic nie da - coś cienki ten mechanik skoro o tym nie wiem.
Części samochodowe online - Motostacja

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 21 wrz 2009, 17:12

A jeśli kontrolka zapala się powyżej ok.2000 obr. i słychać powtarzający się 3-krotnie sygnał to który czujnik będzie za to odpowiadał? Ten na dole czy ten u góry filtra?
Audi B4 B+LPG

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 22 wrz 2009, 11:41

A więc w silnikach ABT, wystepją dwa czujniki ciśnienia oleju.
(niebieski - 0,25bar - jest to czujnik cisnienia dzialajacy w zakresie od 0 do 2000 obr/min.)
(biały - 2 bar - jest czujnikiem ciśnienia działajacy powyżej 2000 obr/min.)
A więc reasumując jeżeli pali się kontrolka do 2000 obr/min to odpowiedzialny jest czujnik niebieski u góry, jeżeli ta sytuacja występuje powyżej 2000 obr/min i towarzyszy temu sygnał dzwiękowy to odpowiedziany jest czujnik biały, lub oczywiście ich wiązka elektryczna.

Na początek sprawdził bym wiązkę elektryczna, a dokładnie czy kabelki nie stykają cie przypadkowo o silnik (masę) i sprawdził połączenie ( konektor ) czy sztywno jest osadzony w czujniku, jeżeli wszystko ok to wymienił bym czujnik ciśnienia oleju koszt. ok. 10-20zl.

Sam kiedyś miałem taką sytuację że gdzieś ruszyłem kabelek od czujnika dodatkowych zegarów i później przy dodawaniu gazu ciśnienie zamiast rosnąć spadało.
Było:
Seat Ibiza 1,2 System Porsche
Jest:
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
(3) Audi A6 C6 Sedan Quattro 3.0 30v BBJ

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 22 wrz 2009, 12:30

Wielkie dzięki krychu za wyczerpującą odpowiedź.
Audi B4 B+LPG

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 13 paź 2009, 13:35

Podłączam się pod temat.U mnie w audi 80 b3 pm czasami kontrolka oleju zgaśnie odrazu przy odpaleniu ale zazwyczaj świeci się tak aż puki mu nie przy gazuje do 3tyś./obr.W czasie świecenia zawory grają jak szalone lampka gaśnie i cisza.To pompa olejowa do wymiany co?A może kanaliki olejowe zapchane?hmm Filtr oleju właściwy.Poziom oleju również właściwy.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 13 paź 2009, 15:29

najprawdopodobniej pompa oleju daje niskie cisnienie, ale to trzeba by było zmierzyć.
szklanki grają bo małe cisnienie oleju do nich dochodzi. moze być wina kanalików lub też oleju.

Szklanki srednio 200kkm i do wymiany
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
markus2208
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
Lokalizacja: Reszel

Post autor: markus2208 » 24 lip 2016, 14:42

Witam, pisze do Was gdyż mam problem z kontrolką oleju i olejem. Obydwa czujniki zostały wymienione ale kontrolka u mnie zapala się nawet na odłączonych dwóch czujnikach. Ciśnienie miałem mierzone na cylindrach to mechanik mówił ze równe po 9, a ciśnienie oleju na ciepłym silniku ponoć wynosiło 2. Wymieniłem też uszczelniacze zaworowe ale silnik chyba dalej przepala olej bo nawet go czasami czuć jak się jedzie i poziom na bagnecie jest różny dlatego robię dolewki. Co mam zrobić jeszcze w tych przypadkach?? Pomocy!

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 lip 2016, 21:13

markus2208 pisze:Ciśnienie miałem mierzone na cylindrach to mechanik mówił ze równe po 9
no tak ciut kiepsko powiem, pewnie dlatego już ciut spala olej
markus2208 pisze:Obydwa czujniki zostały wymienione ale kontrolka u mnie zapala się nawet na odłączonych dwóch czujnikach.
bo na odłączonych będzie się zapalać ;-)

Można by jeszcze podmienić sam licznik bo może w nim jest problem.
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga