[B4 ABT ] Problem z zapaloną kontrolką oleju
[B4 ABT ] Problem z zapaloną kontrolką oleju
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem ze swoim audi, od 2 miesięcy zaczęła zapalać mi się kontrolka oleju to było na zasadzie 2 dni dobrze(gasła po odpaleniu),3 dni źle(po odpaleniu gasła a po 5 sekundach zapalała się i świeciła przez całą jazdę. A teraz pali się ciągle (gaśnie po odpaleniu i 5 sek. i się zapala i tak zostaje). Zostały wymienione olej Elf 10 W 40,filtr oleju,pompa oleju,czujniki.
Zaznaczam że według mojego mechanika ciśnienie na manometrze jest jak najbardziej w porządku.
Ciekawą rzeczą jest to że jak jest samochód jest rozgrzany to przy obrotach od 1300 w górę pali się ciągle a jeśli obroty spadną poniżej 1300 np.dojeżdżając do świateł lampka gaśnie.
Nie wiem za co już się złapać
Moje pytanie polega też na tym;w podstawie filtra oleju są 2 czujniki jakiego są koloru i w jakim miejscu jest zamontowany dany kolor tj.jaki kolor u góry i jaki na dole?.Oznaczenie mojego silnika to; ABT. Jak ktoś ma ten model i odpisze będę wdzięczny.
Pozdrawiam
mam problemy z kompem tak że nie zawsze będę mógł szybko odpisać
Pamiętaj proszę o poprawnym nazywaniu tematów.
Mam problem ze swoim audi, od 2 miesięcy zaczęła zapalać mi się kontrolka oleju to było na zasadzie 2 dni dobrze(gasła po odpaleniu),3 dni źle(po odpaleniu gasła a po 5 sekundach zapalała się i świeciła przez całą jazdę. A teraz pali się ciągle (gaśnie po odpaleniu i 5 sek. i się zapala i tak zostaje). Zostały wymienione olej Elf 10 W 40,filtr oleju,pompa oleju,czujniki.
Zaznaczam że według mojego mechanika ciśnienie na manometrze jest jak najbardziej w porządku.
Ciekawą rzeczą jest to że jak jest samochód jest rozgrzany to przy obrotach od 1300 w górę pali się ciągle a jeśli obroty spadną poniżej 1300 np.dojeżdżając do świateł lampka gaśnie.
Nie wiem za co już się złapać
Moje pytanie polega też na tym;w podstawie filtra oleju są 2 czujniki jakiego są koloru i w jakim miejscu jest zamontowany dany kolor tj.jaki kolor u góry i jaki na dole?.Oznaczenie mojego silnika to; ABT. Jak ktoś ma ten model i odpisze będę wdzięczny.
Pozdrawiam
mam problemy z kompem tak że nie zawsze będę mógł szybko odpisać
Pamiętaj proszę o poprawnym nazywaniu tematów.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2009, 19:27 przez grzywa, łącznie zmieniany 2 razy.
Na początek popraw TAGi tematugrzywa pisze:Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem ze swoim audi, od 2 miesięcy zaczęła zapalać mi się kontrolka oleju to było na zasadzie 2 dni dobrze(gasła po odpaleniu),3 dni źle(po odpaleniu gasła a po 5 sekundach zapalała się i świeciła przez całą jazdę. A teraz pali się ciągle (gaśnie po odpaleniu i 5 sek. i się zapala i tak zostaje). Zostały wymienione olej Elf 10 W 40,filtr oleju,pompa oleju,czujniki.
Zaznaczam że według mojego mechanika ciśnienie na manometrze jest jak najbardziej w porządku.
Ciekawą rzeczą jest to że jak jest samochód jest rozgrzany to przy obrotach od 1300 w górę pali się ciągle a jeśli obroty spadną poniżej 1300 np.dojeżdżając do świateł lampka gaśnie.
Nie wiem za co już się złapać
Moje pytanie polega też na tym;w podstawie filtra oleju są 2 czujniki jakiego są koloru i w jakim miejscu jest zamontowany dany kolor tj.jaki kolor u góry i jaki na dole?.Oznaczenie mojego silnika to; ABT. Jak ktoś ma ten model i odpisze będę wdzięczny.
Pozdrawiam
mam problemy z kompem tak że nie zawsze będę mógł szybko odpisać
tzn B4 ABT wrzuć do kwadratowego nawiasu [B4 ABT]
a teraz do rzeczy.
Odnośnie czujników ciśnienia oleju i ich umiejscowienia
czarny u góry, biały na dole
Czy filtr oleju masz zamontowany właściwy ? miałem juz wiele razy do czynienia z filtrem oleju który był innego typu i powodował świecenie kontrolki oleju.
do ABT ma być filtr OP 526 z Filtrona lub W 719/5 z MANNa
nie mam pod ręką katalogu Knecht'a i Wix'a
Ale ogólnie zawsze montuje Filtrona lub MANNa
Kolejną rzeczą jest olej (ELF) który wg mnie nie nadaje się do silników grupy VW
zwłaszcza tych które mają juz swój przebieg.
Olej o właściwościach wypłukłujących. Pozatym ten olej gdy silnik jest gorący jest naprawdę rzadki (w porównaniu do Mobila lub Castrola to w przenośni woda)
Ja bym włał Mobila lub Castrola oczywiscie z półsyntetyku.
Inną rzeczą jest pompa oleju która jak Piszesz została wymieniona.
Jeśli pompa oleju jest "zmęczona" może juz nie dawać takiego ciśnienia co w połączeniu z olejem o konstystencji wody moze powodować świecenie kontrolki.
Sprawdź działanie czujników ciśnienia oleju.
Witam ponownie
Widmo dzięki za te kolory tych czujników,ale jeszcze mam pytanie co do nich ten czarny czujnik jakie ma parametry.
Pytałem ostatnio w serwisie audi właśnie o te czujniki to "miły pan" sprawdził i powiedział że tak że są dwa ale ten biały jest tylko ze z góry a ten drugi jest koloru niebieskiego i dlatego chcę się skonsultować bo już nie wiem w końcu co i jak.
Jak sprawdzić te czujniki ciśnienia?.
pozdrawiam.
Widmo dzięki za te kolory tych czujników,ale jeszcze mam pytanie co do nich ten czarny czujnik jakie ma parametry.
Pytałem ostatnio w serwisie audi właśnie o te czujniki to "miły pan" sprawdził i powiedział że tak że są dwa ale ten biały jest tylko ze z góry a ten drugi jest koloru niebieskiego i dlatego chcę się skonsultować bo już nie wiem w końcu co i jak.
Jak sprawdzić te czujniki ciśnienia?.
pozdrawiam.
Biały: 1,8 bargrzywa pisze:ten biały jest tylko ze z góry a ten drugi jest koloru niebieskiego i dlatego chcę się skonsultować bo już nie wiem w końcu co i jak.
Jak sprawdzić te czujniki ciśnienia?.
niebieski: 0,25 bar
szary: 0,9 bar
Sprawdzasz np. miernikiem uniwersalnym lub latarką z przewodami
do tego np kompresor lub inne Źródło cisnienia (np powietrza)
ja niestety też mam problem z czujnikiem oleju w moim audiku i niestety nie umiem go rozgryźć mechanik niby mi odłączył czujnik a jednak nadal piszczy i świeci ratujcie
[ Dodano: 2009-08-27, 14:32 ]
ja niestety nawet nie wiem gdzie te czujniki są ani ile ich jest :cry:
[ Dodano: 2009-08-27, 15:25 ]
proszę pomórzcie
[ Dodano: 2009-08-27, 14:32 ]
ja niestety nawet nie wiem gdzie te czujniki są ani ile ich jest :cry:
[ Dodano: 2009-08-27, 15:25 ]
proszę pomórzcie
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A więc w silnikach ABT, wystepją dwa czujniki ciśnienia oleju.
(niebieski - 0,25bar - jest to czujnik cisnienia dzialajacy w zakresie od 0 do 2000 obr/min.)
(biały - 2 bar - jest czujnikiem ciśnienia działajacy powyżej 2000 obr/min.)
A więc reasumując jeżeli pali się kontrolka do 2000 obr/min to odpowiedzialny jest czujnik niebieski u góry, jeżeli ta sytuacja występuje powyżej 2000 obr/min i towarzyszy temu sygnał dzwiękowy to odpowiedziany jest czujnik biały, lub oczywiście ich wiązka elektryczna.
Na początek sprawdził bym wiązkę elektryczna, a dokładnie czy kabelki nie stykają cie przypadkowo o silnik (masę) i sprawdził połączenie ( konektor ) czy sztywno jest osadzony w czujniku, jeżeli wszystko ok to wymienił bym czujnik ciśnienia oleju koszt. ok. 10-20zl.
Sam kiedyś miałem taką sytuację że gdzieś ruszyłem kabelek od czujnika dodatkowych zegarów i później przy dodawaniu gazu ciśnienie zamiast rosnąć spadało.
(niebieski - 0,25bar - jest to czujnik cisnienia dzialajacy w zakresie od 0 do 2000 obr/min.)
(biały - 2 bar - jest czujnikiem ciśnienia działajacy powyżej 2000 obr/min.)
A więc reasumując jeżeli pali się kontrolka do 2000 obr/min to odpowiedzialny jest czujnik niebieski u góry, jeżeli ta sytuacja występuje powyżej 2000 obr/min i towarzyszy temu sygnał dzwiękowy to odpowiedziany jest czujnik biały, lub oczywiście ich wiązka elektryczna.
Na początek sprawdził bym wiązkę elektryczna, a dokładnie czy kabelki nie stykają cie przypadkowo o silnik (masę) i sprawdził połączenie ( konektor ) czy sztywno jest osadzony w czujniku, jeżeli wszystko ok to wymienił bym czujnik ciśnienia oleju koszt. ok. 10-20zl.
Sam kiedyś miałem taką sytuację że gdzieś ruszyłem kabelek od czujnika dodatkowych zegarów i później przy dodawaniu gazu ciśnienie zamiast rosnąć spadało.
Podłączam się pod temat.U mnie w audi 80 b3 pm czasami kontrolka oleju zgaśnie odrazu przy odpaleniu ale zazwyczaj świeci się tak aż puki mu nie przy gazuje do 3tyś./obr.W czasie świecenia zawory grają jak szalone lampka gaśnie i cisza.To pompa olejowa do wymiany co?A może kanaliki olejowe zapchane?hmm Filtr oleju właściwy.Poziom oleju również właściwy.
- markus2208
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
- Lokalizacja: Reszel
Witam, pisze do Was gdyż mam problem z kontrolką oleju i olejem. Obydwa czujniki zostały wymienione ale kontrolka u mnie zapala się nawet na odłączonych dwóch czujnikach. Ciśnienie miałem mierzone na cylindrach to mechanik mówił ze równe po 9, a ciśnienie oleju na ciepłym silniku ponoć wynosiło 2. Wymieniłem też uszczelniacze zaworowe ale silnik chyba dalej przepala olej bo nawet go czasami czuć jak się jedzie i poziom na bagnecie jest różny dlatego robię dolewki. Co mam zrobić jeszcze w tych przypadkach?? Pomocy!
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no tak ciut kiepsko powiem, pewnie dlatego już ciut spala olejmarkus2208 pisze:Ciśnienie miałem mierzone na cylindrach to mechanik mówił ze równe po 9
bo na odłączonych będzie się zapalaćmarkus2208 pisze:Obydwa czujniki zostały wymienione ale kontrolka u mnie zapala się nawet na odłączonych dwóch czujnikach.
Można by jeszcze podmienić sam licznik bo może w nim jest problem.