Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Słabe ogrzewanie

Magellan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 06 mar 2007, 16:58

[B4 ABT] Słabe ogrzewanie

Post autor: Magellan » 22 wrz 2007, 22:49

Witam. Coraz zimniej na podwórku się już robi, a mając doświadczenie z ubiegłego roku, jako że słabo grzało moje autko, więc zacząłem się trochę zastanawiać co z tym zrobić? Mam autko benzyna + gaz. Być może to że założyłem gaz, spowodowało zwiększony obieg płynu i temu słabiej grzeje? A może po prostu mam zapchaną nagrzewnicę?? proszę o poradę. Czy ktoś już się spotkał z czymś takim? Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2007, 10:06 przez Magellan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 wrz 2007, 00:39

Założenie instalacji gazowej nie powinno mieć żadnego wpływu na słabsze ogrzewanie. Jeśli innych problemów z układem chłodzenia nie ma, świadczących na przykład o tym że padła pompa wodna to przyczyna leży w samej nagrzewnicy. Prowdopodobnie tak jak mówisz - zapchała się. Możesz spróbować przepłukać ją ocytem. Może pomoże.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
pawelbicz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice

Post autor: pawelbicz » 23 wrz 2007, 01:29

A czy silnik uzyskuje prawidłową temperaturę :?: tj. okolo 90 stopni..
było: 5000 (C3) AVANT '84
jest: 80 B2 1.8 '85 topic: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=683

Awatar użytkownika
zjawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 05 lut 2007, 11:58
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: zjawa » 23 wrz 2007, 10:22

Masz filtr kabinowy? Jeśli tak to go wymień lub przeczyść.
komentuj >moje AUDI<
komentuj >moje BMW<

maccwac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 23 lis 2006, 22:13
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: maccwac » 23 wrz 2007, 10:26

pawelbicz pisze:A czy silnik uzyskuje prawidłową temperaturę :?: tj. okolo 90 stopni..
u mnie zimno w zimie, ogrzewanie dziala po dluzszym staniu w korku a i temp silnika nie wskazuje 90 stopni. zatykam grill specjalnie skonstruowaną czarna blacha i wtedy nie marzne. Ale to chyba nie najlepsze rozwiazanie

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 23 wrz 2007, 11:22

1 sprawdź termostat (po uruchomieniu zimnego silnika otwórz maskę i sprawdź czy nie grzeje ci się od razu chłodnica wraz z nagrzewaniem się silnika jeśli tak to wymiana termostatu)
2 sprawdź jak panowie od gazu wpieli ci się z parownikiem bo może coś sknocili (najczęściej wpinają się równolegle do nagrzewnicy wstawiając trójniki)
3 sprawdź stan filtru kabinowego jak będzie zapchany to słabo będzie ci działał nawiew
4 jeśli termostat jest ok (po przejechaniu paru kilometrów masz ok 90 stopni) i nagrzewnica jest dobrze podpięta to czeka cię jej demontaż i udrożnienie lub wymiana.

Magellan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 06 mar 2007, 16:58

Post autor: Magellan » 23 wrz 2007, 12:15

No więc tak. Termostat wymieniałem chyba coś koło roku wstecz. Temperatura podczas jazdy jest zawsze 90 stopni. Czyli tutaj również wszystko w porządku. Co prawda stojąc w korkach, bardzo często (o wiele częściej niż w innych autach (a mam porównanie bo jeżdżę firmowymi rożnymi samochodami (firmowe, znaczy że szefa :) ) włącza mi się wentylator, ale to chyba z powodu zapchanej chłodnicy wody (jak zmieniałem kiedyś przewody gumowe od nagrzewnicy do bloku silnika - bo mi popękały, to wewnątrz nich był biały nalot, natomiast same przewody były twarde jak kamień. Ale nie o tym mowa, to temat na inny post :) Wracając do nagrzewnicy. Tak więc jak mówię, termostat wymieniany, temperatura zawsze w porządku, więc chyba będę musiał niestety wymienić nagrzewnicę. Aha, odnośnie tego co napisał Tryni81, tak jak mówisz, przewody od gazu są wpięte zaraz za wyjściem z nagrzewnicy przez tzw. trójnik. Wpięcie jest w oba przewody.

Awatar użytkownika
zjawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 05 lut 2007, 11:58
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: zjawa » 23 wrz 2007, 12:27

A jak u Ciebie z filtrem kabinowym? Sprawdzałeś?
U mnie to on był przyczyna słabego grzania, po wymianie jest rewelacja... dmucha jak z pieca ;-)
komentuj >moje AUDI<
komentuj >moje BMW<

Magellan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 06 mar 2007, 16:58

Post autor: Magellan » 23 wrz 2007, 12:48

Hmmm, w sumie to filtr kabinowy był tkże wymieniany coś około roku temu. Może pora by już go sprawdzić?? :-D

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 wrz 2007, 12:48

Ale przy zapchanym filtrze zarówno na zimnym nadmuchu jak i ciepłym słabo by dmuchało. A z tego co Magellan to bardziej wynika że słabo grzeje powietrze a nie słabo je dmucha.
Części samochodowe online - Motostacja

Magellan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 06 mar 2007, 16:58

Post autor: Magellan » 23 wrz 2007, 13:06

No tak, słabo grzeje. Co do prędkości dmuchania dmuchawy, to jest ok. Co prawda nie zaszkodzi sprawdzić również i filtra kabinowego :)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 wrz 2007, 13:44

Założenie LPG nie powinno mieć najmniejszego wpływu na ogrzewanie. Jeśli już coś mogłoby być nie teges to najwyżej zapowietrzenie się reduktora, które powoduje korek powietrzny w okolicach wpięcia reduktora do obiegu (trójniki). Zobacz czy reduktor (węże) jest równie gorący jak silnik. Jeśli reduktor jest dobrze rozgrzewany to wiele wskazuje na zamuloną nagrzewnicę lub przewody do niej prowadzące.

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 23 wrz 2007, 16:05

Ja typuję zapchaną kamieniem nagrzewnicę. Właśnie tam bym szukał przyczyny. Można też sprawdzić szczelność kanałów dolotowych, sprawność działania wszystkich klap regulujących nadmuch powietrza do kabiny, może się któraś nie domykać, albo coś. Co do temperatury cieczy chłodzącej, to w moim B3 można zrobić z wnętrza piekarnik już przy ledwo ponad 50 stopniach w silniku.
Turbodiesel, czyli frajda tak, koszty nie.

Mam plan pokazać wyższość niższego, czyli przewagę komory wstępnej nad wtryskiem bezpośrednim. Głupie? Tak. Bez sensu? Owszem. Ale za to ile frajdy...

1,6TD is not for senior citizens

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 23 wrz 2007, 22:05

Jeżeli przewody do nagrzewnicy sa gorące (oba) i filtr kabinowy przepuszcza powietrze, to ja przed zakupem nowej nagrzewnicy i jej wymianą jak zalecają koledzy przyjrzałbym się dokładnie panelowi sterowania nawiewami. Być może wyrobiły się plastikowe zębatki, pękła linka lub wypiął się zaczep linki.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 wrz 2007, 22:16

Być może wyrobiły się plastikowe zębatki, pękła linka lub wypiął się zaczep linki.
No tak, jak to często bywa nikt nie wpadł na najprostsze, możliwe rozwiązanie :-D . Całe szczęście, że mamy tu na forum CzarkaJ :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga