[B4 ABT] Słabe ogrzewanie
[B4 ABT] Słabe ogrzewanie
Witam. Coraz zimniej na podwórku się już robi, a mając doświadczenie z ubiegłego roku, jako że słabo grzało moje autko, więc zacząłem się trochę zastanawiać co z tym zrobić? Mam autko benzyna + gaz. Być może to że założyłem gaz, spowodowało zwiększony obieg płynu i temu słabiej grzeje? A może po prostu mam zapchaną nagrzewnicę?? proszę o poradę. Czy ktoś już się spotkał z czymś takim? Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2007, 10:06 przez Magellan, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Założenie instalacji gazowej nie powinno mieć żadnego wpływu na słabsze ogrzewanie. Jeśli innych problemów z układem chłodzenia nie ma, świadczących na przykład o tym że padła pompa wodna to przyczyna leży w samej nagrzewnicy. Prowdopodobnie tak jak mówisz - zapchała się. Możesz spróbować przepłukać ją ocytem. Może pomoże.
u mnie zimno w zimie, ogrzewanie dziala po dluzszym staniu w korku a i temp silnika nie wskazuje 90 stopni. zatykam grill specjalnie skonstruowaną czarna blacha i wtedy nie marzne. Ale to chyba nie najlepsze rozwiazaniepawelbicz pisze:A czy silnik uzyskuje prawidłową temperaturę :?: tj. okolo 90 stopni..
1 sprawdź termostat (po uruchomieniu zimnego silnika otwórz maskę i sprawdź czy nie grzeje ci się od razu chłodnica wraz z nagrzewaniem się silnika jeśli tak to wymiana termostatu)
2 sprawdź jak panowie od gazu wpieli ci się z parownikiem bo może coś sknocili (najczęściej wpinają się równolegle do nagrzewnicy wstawiając trójniki)
3 sprawdź stan filtru kabinowego jak będzie zapchany to słabo będzie ci działał nawiew
4 jeśli termostat jest ok (po przejechaniu paru kilometrów masz ok 90 stopni) i nagrzewnica jest dobrze podpięta to czeka cię jej demontaż i udrożnienie lub wymiana.
2 sprawdź jak panowie od gazu wpieli ci się z parownikiem bo może coś sknocili (najczęściej wpinają się równolegle do nagrzewnicy wstawiając trójniki)
3 sprawdź stan filtru kabinowego jak będzie zapchany to słabo będzie ci działał nawiew
4 jeśli termostat jest ok (po przejechaniu paru kilometrów masz ok 90 stopni) i nagrzewnica jest dobrze podpięta to czeka cię jej demontaż i udrożnienie lub wymiana.
No więc tak. Termostat wymieniałem chyba coś koło roku wstecz. Temperatura podczas jazdy jest zawsze 90 stopni. Czyli tutaj również wszystko w porządku. Co prawda stojąc w korkach, bardzo często (o wiele częściej niż w innych autach (a mam porównanie bo jeżdżę firmowymi rożnymi samochodami (firmowe, znaczy że szefa ) włącza mi się wentylator, ale to chyba z powodu zapchanej chłodnicy wody (jak zmieniałem kiedyś przewody gumowe od nagrzewnicy do bloku silnika - bo mi popękały, to wewnątrz nich był biały nalot, natomiast same przewody były twarde jak kamień. Ale nie o tym mowa, to temat na inny post Wracając do nagrzewnicy. Tak więc jak mówię, termostat wymieniany, temperatura zawsze w porządku, więc chyba będę musiał niestety wymienić nagrzewnicę. Aha, odnośnie tego co napisał Tryni81, tak jak mówisz, przewody od gazu są wpięte zaraz za wyjściem z nagrzewnicy przez tzw. trójnik. Wpięcie jest w oba przewody.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Założenie LPG nie powinno mieć najmniejszego wpływu na ogrzewanie. Jeśli już coś mogłoby być nie teges to najwyżej zapowietrzenie się reduktora, które powoduje korek powietrzny w okolicach wpięcia reduktora do obiegu (trójniki). Zobacz czy reduktor (węże) jest równie gorący jak silnik. Jeśli reduktor jest dobrze rozgrzewany to wiele wskazuje na zamuloną nagrzewnicę lub przewody do niej prowadzące.
Ja typuję zapchaną kamieniem nagrzewnicę. Właśnie tam bym szukał przyczyny. Można też sprawdzić szczelność kanałów dolotowych, sprawność działania wszystkich klap regulujących nadmuch powietrza do kabiny, może się któraś nie domykać, albo coś. Co do temperatury cieczy chłodzącej, to w moim B3 można zrobić z wnętrza piekarnik już przy ledwo ponad 50 stopniach w silniku.
Jeżeli przewody do nagrzewnicy sa gorące (oba) i filtr kabinowy przepuszcza powietrze, to ja przed zakupem nowej nagrzewnicy i jej wymianą jak zalecają koledzy przyjrzałbym się dokładnie panelowi sterowania nawiewami. Być może wyrobiły się plastikowe zębatki, pękła linka lub wypiął się zaczep linki.