[B4 ABT] Wymiana amortyzatorów - Tył.
[B4 ABT] Wymiana amortyzatorów - Tył.
Sprawa jest prosta ale z racji tego że sam się obawiałem że może to jednak nie jest proste postanowiłem zrobić małe fotostory.
Na początek wiadomo odkręcamy koło.
Kolejny krok to założenie ściągaczy.
Po ściśnięciu sprężyny odkręcamy śruby mocujące amortyzator od dołu.
Następne w kolejności są cztery śruby M10 mocujące całość od góry.
Tu ważna sprawa. Śruby oryginalnie są zabezpieczone przed samoczynnym odkręceniem przy pomocy kleju. Ja użyłem Loctite 243.
Po wyjęciu całość wygląda tak.
Następnie ściągamy plastikową osłonkę.
Po zdjęciu osłonki mamy dojście do nakrętki samego amorka.
Odkręcamy nakrętkę i kolejno ściągamy wszystkie części.
Montaż wiadomo w odwrotnej kolejności.
Na koniec nie wielka ilość narzędzi jaka jest potrzebna to tej zabawy.
Na początek wiadomo odkręcamy koło.
Kolejny krok to założenie ściągaczy.
Po ściśnięciu sprężyny odkręcamy śruby mocujące amortyzator od dołu.
Następne w kolejności są cztery śruby M10 mocujące całość od góry.
Tu ważna sprawa. Śruby oryginalnie są zabezpieczone przed samoczynnym odkręceniem przy pomocy kleju. Ja użyłem Loctite 243.
Po wyjęciu całość wygląda tak.
Następnie ściągamy plastikową osłonkę.
Po zdjęciu osłonki mamy dojście do nakrętki samego amorka.
Odkręcamy nakrętkę i kolejno ściągamy wszystkie części.
Montaż wiadomo w odwrotnej kolejności.
Na koniec nie wielka ilość narzędzi jaka jest potrzebna to tej zabawy.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2009, 16:31 przez Kubik, łącznie zmieniany 2 razy.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Wszystko ładnie i pięknie, tylko mam jedno małe pytanie i jedna sugestię Pytanie... nie lepiej założyć ściągacze już po zdemontowaniu kolumny?. I Sugestia, proponuje po złożeniu kolumny zasmarować porządnie tawotem gwint teleskopu w przyszłości bardzo ułatwi to ponowny demontaż. Gratki za robotę i za story
No z tym masz rację, napewno wygodniej, z tym że ja robiłem to pierwszy raz nie mając zupełnie pojęcia jak to jest zrobione i z tąd też ściągacze założyłem od razu żeby się ewentualnie ustrzec przed niekontrolowanym wystrzałem sprężyny. <ok>Solskier pisze:nie lepiej założyć ściągacze już po zdemontowaniu kolumny?
Solskier pisze:proponuje po złożeniu kolumny zasmarować porządnie tawotem gwint teleskopu w przyszłości bardzo ułatwi to ponowny demontaż.
Powiem tak. Wszystko w kolumnie było ori czyli miało 14 lat i odkręciło się bez większego problemu, dlatego też niczym tego nie smarowałem, jeśli ktoś ma życzenie to posmarować - strzeżonego ...itd.
Na szczęście żadnych problemów z demontażem.wujo1 pisze:były jakieś opory w demontażu czy wszystko poszło jak po maśle
Niestety jak to u mnie bywa zaznaczając w sklepie kilkakrotnie do jakiego samochodu mają być amory i tak musiałem je wymienić bo koleś dał amory do B3.
Lenio21 pisze:a odbojników i osłon amora nie wymieniałeś?
Nie <ok>
mam pytanko bo tak oglądałem co ETKA pisze no i dużo tych gumowych częsci i jakieś łożyska... czy to wszytsko siedzi w B4? i należałoby wymienić przy okazji wymiany amorów?
Na pewno chce wymienić amor, osłony na amor i odboje, troche źle wygląda również guma na której opiera się góra spręzyny, jednak nie wiem co to jest, czy to jest pierścień miękki czy spręzyna talerzowa ( patrz zdjęcie)?
a propo ceny, czy kupilibyście na allegro?
np http://moto.allegro.pl/item617620607_am ... nt_ss.html
czy może w tej cenie taki amor nie powinien kosztować i może być coś nie tak z nim?
liczę na szybki odzew bo spieszy mi się trochę żeby kupić i zakładać bo mam trochę wolnego czasu :mrgreen:
i jeszcze takie foto znalazłem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 4b7a5.html
trochę inne jak moje może inna wersja etki <osohozi>
Na pewno chce wymienić amor, osłony na amor i odboje, troche źle wygląda również guma na której opiera się góra spręzyny, jednak nie wiem co to jest, czy to jest pierścień miękki czy spręzyna talerzowa ( patrz zdjęcie)?
a propo ceny, czy kupilibyście na allegro?
np http://moto.allegro.pl/item617620607_am ... nt_ss.html
czy może w tej cenie taki amor nie powinien kosztować i może być coś nie tak z nim?
liczę na szybki odzew bo spieszy mi się trochę żeby kupić i zakładać bo mam trochę wolnego czasu :mrgreen:
i jeszcze takie foto znalazłem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 4b7a5.html
trochę inne jak moje może inna wersja etki <osohozi>
witam, zastanawiam się nad amorami do tyłu.
przekonany do sachs olejowych, myślę czy do moich sprężyn nadają się zwykłe amory olejowe?
Bo znalazłem takie:
http://moto.allegro.pl/item628383591_au ... tylne.html
one są o skróconym skoku 25mm, a ja mam sprężyny seryjne -20 mm
dodatkowo wczoraj przy wymianie tlnych tuleji na belce zwróciłem uwagę na amory, iż są sachsa olejowe, czyli raczej nie są oryginalne z fabryki audi
może nie są to odpowiednie amory do moich sprężyn? Kupię sachsa i nic mi nie pomoże... a dobija mi na dołkach i nierównościach Tuleje wymienione ( Lemfordera)
a zastanawiam sie nad tymi: ( na allegro najlepsza oferta)
http://moto.allegro.pl/item617620607_am ... nt_ss.html
pozdrawiam
przekonany do sachs olejowych, myślę czy do moich sprężyn nadają się zwykłe amory olejowe?
Bo znalazłem takie:
http://moto.allegro.pl/item628383591_au ... tylne.html
one są o skróconym skoku 25mm, a ja mam sprężyny seryjne -20 mm
dodatkowo wczoraj przy wymianie tlnych tuleji na belce zwróciłem uwagę na amory, iż są sachsa olejowe, czyli raczej nie są oryginalne z fabryki audi
może nie są to odpowiednie amory do moich sprężyn? Kupię sachsa i nic mi nie pomoże... a dobija mi na dołkach i nierównościach Tuleje wymienione ( Lemfordera)
a zastanawiam sie nad tymi: ( na allegro najlepsza oferta)
http://moto.allegro.pl/item617620607_am ... nt_ss.html
pozdrawiam