Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wymiana amortyzatorów - Tył.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

[B4 ABT] Wymiana amortyzatorów - Tył.

Post autor: Kubik » 02 maja 2009, 13:18

Sprawa jest prosta ale z racji tego że sam się obawiałem że może to jednak nie jest proste postanowiłem zrobić małe fotostory.

Na początek wiadomo odkręcamy koło.
Kolejny krok to założenie ściągaczy.

ObrazekObrazek

Po ściśnięciu sprężyny odkręcamy śruby mocujące amortyzator od dołu.

ObrazekObrazek

Następne w kolejności są cztery śruby M10 mocujące całość od góry.

Tu ważna sprawa. Śruby oryginalnie są zabezpieczone przed samoczynnym odkręceniem przy pomocy kleju. Ja użyłem Loctite 243.

Obrazek Obrazek

Po wyjęciu całość wygląda tak.


Obrazek Obrazek

Następnie ściągamy plastikową osłonkę.

Obrazek

Po zdjęciu osłonki mamy dojście do nakrętki samego amorka.

Obrazek

Odkręcamy nakrętkę i kolejno ściągamy wszystkie części.

Obrazek Obrazek

Montaż wiadomo w odwrotnej kolejności.

Na koniec nie wielka ilość narzędzi jaka jest potrzebna to tej zabawy.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 02 maja 2009, 16:31 przez Kubik, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
cineks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 07 mar 2009, 12:52

Post autor: cineks » 02 maja 2009, 14:45

Super na pewno wiele osób skorzysta. Oby wieceij takich :) :mrgreen:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 02 maja 2009, 16:30

Wszystko ładnie i pięknie, tylko mam jedno małe pytanie i jedna sugestię :-P Pytanie... nie lepiej założyć ściągacze już po zdemontowaniu kolumny?. I Sugestia, proponuje po złożeniu kolumny zasmarować porządnie tawotem gwint teleskopu w przyszłości bardzo ułatwi to ponowny demontaż. Gratki za robotę i za story <piwo>

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 02 maja 2009, 19:45

Solskier pisze:nie lepiej założyć ściągacze już po zdemontowaniu kolumny?
No z tym masz rację, napewno wygodniej, z tym że ja robiłem to pierwszy raz nie mając zupełnie pojęcia jak to jest zrobione i z tąd też ściągacze założyłem od razu żeby się ewentualnie ustrzec przed niekontrolowanym wystrzałem sprężyny. <ok>
Solskier pisze:proponuje po złożeniu kolumny zasmarować porządnie tawotem gwint teleskopu w przyszłości bardzo ułatwi to ponowny demontaż.


Powiem tak. Wszystko w kolumnie było ori czyli miało 14 lat i odkręciło się bez większego problemu, dlatego też niczym tego nie smarowałem, jeśli ktoś ma życzenie to posmarować - strzeżonego ...itd.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 04 maja 2009, 00:43

Ja wcale do tego nie używam ściągaczy ;P Bardzo ładnie opisane ;]

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 04 maja 2009, 14:23

MaXuS pisze:Ja wcale do tego nie używam ściągaczy ;P Bardzo ładnie opisane ;]
Do tylnych amorów nie trzeba, ale przód bez ściągaczy nie da rady.
Jednym słowem 50 zł zostaje w kieszeni :mrgreen:

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 09 maja 2009, 01:19

fajnie, właśnie zbliżam sie do wymiany na pewno skorzystam z opisu

a czy wymienia sie również łożysko górne amora? tak jak z przodu?

a odbojników i osłon amora nie wymieniałeś?

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 09 maja 2009, 01:28

Z tyłu nie ma łożysk :mrgreen:

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 09 maja 2009, 01:45

a jak z tymi sciagaczami? obejdzie sie naprawdę? bo nie mam ale i tak chciałem zakombinowac bez nich...

a jak sie nazywa ta guma o którą opiera sie spreżyna na górze? i chyba na dole tez...?

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 09 maja 2009, 11:16

świetna robota :-P były jakieś opory w demontażu czy wszystko poszło jak po maśle

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 09 maja 2009, 13:52

Jednak B3 ma łatwiejsze rozwiązanie ale robota dobra <ok>

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 09 maja 2009, 22:44

wujo1 pisze:były jakieś opory w demontażu czy wszystko poszło jak po maśle
Na szczęście żadnych problemów z demontażem.

Niestety jak to u mnie bywa zaznaczając w sklepie kilkakrotnie do jakiego samochodu mają być amory i tak musiałem je wymienić bo koleś dał amory do B3.
Lenio21 pisze:a odbojników i osłon amora nie wymieniałeś?


Nie <ok>

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 13 maja 2009, 18:33

mam pytanko bo tak oglądałem co ETKA pisze no i dużo tych gumowych częsci i jakieś łożyska... czy to wszytsko siedzi w B4? i należałoby wymienić przy okazji wymiany amorów?

Obrazek

Na pewno chce wymienić amor, osłony na amor i odboje, troche źle wygląda również guma na której opiera się góra spręzyny, jednak nie wiem co to jest, czy to jest pierścień miękki czy spręzyna talerzowa ( patrz zdjęcie)?

a propo ceny, czy kupilibyście na allegro?
np http://moto.allegro.pl/item617620607_am ... nt_ss.html

czy może w tej cenie taki amor nie powinien kosztować i może być coś nie tak z nim?

liczę na szybki odzew bo spieszy mi się trochę żeby kupić i zakładać bo mam trochę wolnego czasu :mrgreen:

i jeszcze takie foto znalazłem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 4b7a5.html
trochę inne jak moje może inna wersja etki <osohozi>

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 18 maja 2009, 17:33

No właśnie koledzy, tak jak sprawa amortyzatorów jest w miare jasna, powiedzcie proszę co z tą gumową poduszką u góry amortyzatora ? Chcę wymienić komplet i proszę o wypisanie co wchodzi w skład kompletu do B4. Z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 19 maja 2009, 11:17

witam, zastanawiam się nad amorami do tyłu.
przekonany do sachs olejowych, myślę czy do moich sprężyn nadają się zwykłe amory olejowe?

Bo znalazłem takie:
http://moto.allegro.pl/item628383591_au ... tylne.html
one są o skróconym skoku 25mm, a ja mam sprężyny seryjne -20 mm

dodatkowo wczoraj przy wymianie tlnych tuleji na belce zwróciłem uwagę na amory, iż są sachsa olejowe, czyli raczej nie są oryginalne z fabryki audi

może nie są to odpowiednie amory do moich sprężyn? Kupię sachsa i nic mi nie pomoże... a dobija mi na dołkach i nierównościach :-/ Tuleje wymienione ( Lemfordera)

a zastanawiam sie nad tymi: ( na allegro najlepsza oferta)
http://moto.allegro.pl/item617620607_am ... nt_ss.html

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl