Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 all] Zawieszanie się wycieraczki

Filodendron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45

[B4 all] Zawieszanie się wycieraczki

Post autor: Filodendron » 24 paź 2007, 15:29

Witam, ostatnio zauważyłem, że jak przycisnę włącznik wycieraczek w pozycje w dół w celu 1 razowego przetarcia wycieraczka włączy się i staje ( zawiesza się w różnych pozycjach). Czy ktoś może wie co może być tego przyczyną? Jeżeli tak to bardzo bym prosił o pomoc, ewentualnie czy ktoś wie od czego zacząć diagnozę?

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 24 paź 2007, 16:50

Miałem tak samo po dłuższym okresie postoju autka - 3 miesiące stało i wycieraczki też były nie używane. Ale po jakimś czasie (jakieś 2 tygodnie) używania oczywiście nie dzień w dzień ustało. Możliwe że to mechanizm albo silnik się trochę "zasiedział".

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 paź 2007, 16:57

Witam, na 99% przekaźnik czasowej pracy wycieraczek. Numer tego przek. to zdaje się 229. W każdym razie znajduje się w skrzynce bezpiecznikowej na podszybiu i dość łatwo go rozpoznać bo jest nieco (jakieś 0,7cm) wyższy niż pozostałe, umiejscowiony mniej więcej na środku skrzynki. W tym topiku masz zdjęcie tego przekaźnika Klik

wladyslaw_w908
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 22 sty 2007, 21:37
Lokalizacja: turek

Post autor: wladyslaw_w908 » 25 paź 2007, 01:04

ja szybciej bym stawiał na silniczek od wycieaczki. tam z tyłu na siniczku jest taki czarny plastik do którego sa podłączone kable jest to element odpowidzialny za automatyczny powrót wycieraczek do punktu zerowego. z opisu kolegi Filodendron wynika że ten przekaźnik jest dobry ponieważ wycieraczki staja w różnych miejscach.
Spotkałem się już kika razy z przypadkami że upalały sie lub ugniły styki właśnie w tym elemencie. element o którym mówie zaznaczony jest na zdjeciu]

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 25 paź 2007, 06:31

stawiam na uszkodzenie styków w mechaniźmie silniczka jak wcześniej pokazał kolega Władysław.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 paź 2007, 07:52

wladyslaw_w908 pisze:ja szybciej bym stawiał na silniczek od wycieraczki. tam z tyłu na silniczku jest taki czarny plastik do którego sa podłączone kable jest to element odpowiedzialny za automatyczny powrót wycieraczek do punktu zerowego. z opisu kolegi Filodendron wynika że ten przekaźnik jest dobry ponieważ wycieraczki staja w różnych miejscach.
Owszem może być i to, ale najczęściej jest to wina przekaźnika. Poza tym stawanie wycieraczki w różnych miejscach wcale nie musi świadczyć o uszkodzeniu mikrostyku przy mechanizmie. Wyciągnij przekaźnik i zobacz co się będzie działo :-) .

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 25 paź 2007, 19:42

W związku z przedwczesnym zatrzymywaniem się wycieraczek możliwe są 3 problemowe sytuacje:
- przepalone styki w manetce,
- uszkodzony przekaźnik od wycieraczek,
- uszkodzone styki silniczka wycieraczek

i wszystkie te defekty dają identyczny rezultat

u mnie np wina leżała po stronie manetki :-P

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 paź 2007, 20:52

cobra pisze:W związku z przedwczesnym zatrzymywaniem się wycieraczek możliwe są 3 problemowe sytuacje:
- przepalone styki w manetce,
- uszkodzony przekaźnik od wycieraczek,
- uszkodzone styki silniczka wycieraczek
Wydaje mi się, że w opisanej sytuacji czyli impuls na jednokrotny przejazd wycieraczek eliminuje styki w manetce, bo impuls zasilania jest podawany na chwilę, a potem podtrzymaniem napięcia dla silniczka zajmuje się przekaźnik ze swoją elektroniką :-) . Natomiast dwa pozostałe powody są możliwe. Jeśli się mylę to mnie poprawcie, proszę.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 25 paź 2007, 21:32

Filodendron pisze: jak przycisnę włącznik wycieraczek w pozycje w dół w celu 1 razowego przetarcia wycieraczka włączy się i staje
Wygląda na awarię styku podtrzymania, tego w silniku. Filodendron, a jak zachowują się wycieraczki w cyklu pracy przerywanej?
Danek pisze: podtrzymaniem napięcia dla silniczka zajmuje się przekaźnik ze swoją elektroniką
Danek, za podtrzymanie odpowiada styk, a przekaźnik zajmuje się podawaniem impulsu, podczas pracy przerywanej.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 paź 2007, 21:45

IC69 pisze:za podtrzymanie odpowiada styk, a przekaźnik zajmuje się podawaniem impulsu
To dlaczego po wyjęciu przekaźnika i "depnięciu" manetki w dół wycieraczka zatrzymuje się natychmiast po puszczeniu manetki :-P ?

Filodendron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45

Post autor: Filodendron » 25 paź 2007, 21:52

IC69 pisze:
Filodendron pisze: jak przycisnę włącznik wycieraczek w pozycje w dół w celu 1 razowego przetarcia wycieraczka włączy się i staje
Wygląda na awarię styku podtrzymania, tego w silniku. Filodendron, a jak zachowują się wycieraczki w cyklu pracy przerywanej?

Witam, w przypadku pracy przerywanej tzn. 1 bieg, wycieraczka uruchomi się, wraca do normalnej pozycji i znowu sie uruchomi ale jak wrócę manetką na 0 to staje w miejscu w którym aktualnie sie znajdowała, tak samo przy wyższych biegach w momencie przełaczenia na 0 wycieraczka staje.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 25 paź 2007, 22:56

Danek pisze:
IC69 pisze:za podtrzymanie odpowiada styk, a przekaźnik zajmuje się podawaniem impulsu
To dlaczego po wyjęciu przekaźnika i "depnięciu" manetki w dół wycieraczka zatrzymuje się natychmiast po puszczeniu manetki :-P ?
nie wiem, ale wiem że miałem podobne objawy i winne były manetki w przekaźniku... może chodzi o to że impuls wysyłany do przekaźnika przez manetki jest za krótki? nie wiem

wladyslaw_w908
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 22 sty 2007, 21:37
Lokalizacja: turek

Post autor: wladyslaw_w908 » 25 paź 2007, 23:27

ja nadal stawiam na te styki w silniczku. przekażnik czasowy wycieraczek jest tak skonstruowany żeby nie były obciążane te styki na silniczku i wyłącza sie on przed samym końcem zejścia wyciraczek. Jak wynika z opisu kolegi pozostja dwa rozwiazania które nasuwają mi sie w tej chwili:
1 rozwiązanie - uszkodzone styki na mechanizmie wycieraczki
2 rozwiązanie - brak zasilania ciągłego +12V na silniczku
napewno do silniczka powinno docodzic
-masa
- +12V po włączeniu stacyjki
- +12V wolny bieg
- +12V szybki bieg
nie wiem do czego jest piąty przewód ale to sa dwie najczęściej i najprawdopodobniejsze uszkodzenia w takiej sytuacji.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 25 paź 2007, 23:48

Filodendron pisze:1 bieg, wycieraczka uruchomi się, wraca do normalnej pozycji
Hmm...w takim razie spróbuj ten przekaźnik, najmniej z tym roboty. Ale coś mi się wydaje że i tak na demontażu mechanizmu wycieraczek się skończy...obym się mylił.

martinskap
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 27 maja 2009, 12:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: martinskap » 02 cze 2009, 11:32

witam !!! mam ten sam problem wiec zapewne chodzi o styki na silniczku ,chce je wyczyscic ,ale jak dojsc do nich jak wycignac silniczek albo zeby był dostep do niego
i smiesznie pytanie czy odłaczyc kleme z akumulatora? jak odłaczac bede silniczek
:-/



pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga