[B4 all] Zawieszanie się wycieraczki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45
[B4 all] Zawieszanie się wycieraczki
Witam, ostatnio zauważyłem, że jak przycisnę włącznik wycieraczek w pozycje w dół w celu 1 razowego przetarcia wycieraczka włączy się i staje ( zawiesza się w różnych pozycjach). Czy ktoś może wie co może być tego przyczyną? Jeżeli tak to bardzo bym prosił o pomoc, ewentualnie czy ktoś wie od czego zacząć diagnozę?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Witam, na 99% przekaźnik czasowej pracy wycieraczek. Numer tego przek. to zdaje się 229. W każdym razie znajduje się w skrzynce bezpiecznikowej na podszybiu i dość łatwo go rozpoznać bo jest nieco (jakieś 0,7cm) wyższy niż pozostałe, umiejscowiony mniej więcej na środku skrzynki. W tym topiku masz zdjęcie tego przekaźnika Klik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 sty 2007, 21:37
- Lokalizacja: turek
ja szybciej bym stawiał na silniczek od wycieaczki. tam z tyłu na siniczku jest taki czarny plastik do którego sa podłączone kable jest to element odpowidzialny za automatyczny powrót wycieraczek do punktu zerowego. z opisu kolegi Filodendron wynika że ten przekaźnik jest dobry ponieważ wycieraczki staja w różnych miejscach.
Spotkałem się już kika razy z przypadkami że upalały sie lub ugniły styki właśnie w tym elemencie. element o którym mówie zaznaczony jest na zdjeciu]
Spotkałem się już kika razy z przypadkami że upalały sie lub ugniły styki właśnie w tym elemencie. element o którym mówie zaznaczony jest na zdjeciu]
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Owszem może być i to, ale najczęściej jest to wina przekaźnika. Poza tym stawanie wycieraczki w różnych miejscach wcale nie musi świadczyć o uszkodzeniu mikrostyku przy mechanizmie. Wyciągnij przekaźnik i zobacz co się będzie działo .wladyslaw_w908 pisze:ja szybciej bym stawiał na silniczek od wycieraczki. tam z tyłu na silniczku jest taki czarny plastik do którego sa podłączone kable jest to element odpowiedzialny za automatyczny powrót wycieraczek do punktu zerowego. z opisu kolegi Filodendron wynika że ten przekaźnik jest dobry ponieważ wycieraczki staja w różnych miejscach.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Wydaje mi się, że w opisanej sytuacji czyli impuls na jednokrotny przejazd wycieraczek eliminuje styki w manetce, bo impuls zasilania jest podawany na chwilę, a potem podtrzymaniem napięcia dla silniczka zajmuje się przekaźnik ze swoją elektroniką . Natomiast dwa pozostałe powody są możliwe. Jeśli się mylę to mnie poprawcie, proszę.cobra pisze:W związku z przedwczesnym zatrzymywaniem się wycieraczek możliwe są 3 problemowe sytuacje:
- przepalone styki w manetce,
- uszkodzony przekaźnik od wycieraczek,
- uszkodzone styki silniczka wycieraczek
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Wygląda na awarię styku podtrzymania, tego w silniku. Filodendron, a jak zachowują się wycieraczki w cyklu pracy przerywanej?Filodendron pisze: jak przycisnę włącznik wycieraczek w pozycje w dół w celu 1 razowego przetarcia wycieraczka włączy się i staje
Danek, za podtrzymanie odpowiada styk, a przekaźnik zajmuje się podawaniem impulsu, podczas pracy przerywanej.Danek pisze: podtrzymaniem napięcia dla silniczka zajmuje się przekaźnik ze swoją elektroniką
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45
IC69 pisze:Wygląda na awarię styku podtrzymania, tego w silniku. Filodendron, a jak zachowują się wycieraczki w cyklu pracy przerywanej?Filodendron pisze: jak przycisnę włącznik wycieraczek w pozycje w dół w celu 1 razowego przetarcia wycieraczka włączy się i staje
Witam, w przypadku pracy przerywanej tzn. 1 bieg, wycieraczka uruchomi się, wraca do normalnej pozycji i znowu sie uruchomi ale jak wrócę manetką na 0 to staje w miejscu w którym aktualnie sie znajdowała, tak samo przy wyższych biegach w momencie przełaczenia na 0 wycieraczka staje.
nie wiem, ale wiem że miałem podobne objawy i winne były manetki w przekaźniku... może chodzi o to że impuls wysyłany do przekaźnika przez manetki jest za krótki? nie wiemDanek pisze:To dlaczego po wyjęciu przekaźnika i "depnięciu" manetki w dół wycieraczka zatrzymuje się natychmiast po puszczeniu manetki ?IC69 pisze:za podtrzymanie odpowiada styk, a przekaźnik zajmuje się podawaniem impulsu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 sty 2007, 21:37
- Lokalizacja: turek
ja nadal stawiam na te styki w silniczku. przekażnik czasowy wycieraczek jest tak skonstruowany żeby nie były obciążane te styki na silniczku i wyłącza sie on przed samym końcem zejścia wyciraczek. Jak wynika z opisu kolegi pozostja dwa rozwiazania które nasuwają mi sie w tej chwili:
1 rozwiązanie - uszkodzone styki na mechanizmie wycieraczki
2 rozwiązanie - brak zasilania ciągłego +12V na silniczku
napewno do silniczka powinno docodzic
-masa
- +12V po włączeniu stacyjki
- +12V wolny bieg
- +12V szybki bieg
nie wiem do czego jest piąty przewód ale to sa dwie najczęściej i najprawdopodobniejsze uszkodzenia w takiej sytuacji.
1 rozwiązanie - uszkodzone styki na mechanizmie wycieraczki
2 rozwiązanie - brak zasilania ciągłego +12V na silniczku
napewno do silniczka powinno docodzic
-masa
- +12V po włączeniu stacyjki
- +12V wolny bieg
- +12V szybki bieg
nie wiem do czego jest piąty przewód ale to sa dwie najczęściej i najprawdopodobniejsze uszkodzenia w takiej sytuacji.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 maja 2009, 12:43
- Lokalizacja: Zabrze