Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 NG 2.3 E] swiecąca sie lampka oleju - bezradni mechanicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Deadcell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 21 lut 2010, 18:50

[b4 NG 2.3 E] swiecąca sie lampka oleju - bezradni mechanicy

Post autor: Deadcell » 12 mar 2010, 20:07

Mam nastepujący problem :

pisałem jakis czas temu o mojej audiance ktora stała kilka lat nie jezdzona w garażu.
po odpaleniu zaświeciła sie lampka "olej"

pojechalem do mechanikow i wymienili czujniki. było ok przez 2 minuty i znów zaczeła sie palic. Znów cos pomajstrowali i zgasła:D...ale po 50 kilometrach zaczeła nerwowo migac a z MC wydobywał sie dzwiek ostrzegawczy. znów cos zmajstrowali i tydzien było dobrze ale wczoraj znow zaczela sie swiecic swiatłem ciągłym wiec teraz wyjeli wttyczke z czujnika wysokiego cisnienia wiec nie miga. Ale ja k**** chce zeby nie migało wogole a nie jakies odczepianie czujników :( zeby nie było ze o nia nie dbam to przez dwa tygle wymieniłem:

pasek rozrządu, rolke, pompę wody
pasek alternatora, servo i jakis tam jeszcze którego nazwy nie pamietam
kable zapłonowe, świece, kopułke i palec
manetke kierunkowskazów
odswierzyli mi hamulce które sie zastały
czujniki oleju
felgi, opony
olej i filtr

Wiec jakies pomysły co z tą kontrolka oleju?

Awatar użytkownika
majeczek78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 11 mar 2009, 15:26

Post autor: majeczek78 » 12 mar 2010, 20:21

Ja bym przyjrzał si pompie oleju. Niewiem jak jest w twoim silniku ale na ogół przy pompie jest zawór - może się on zawiesza. Piszesz że autko stało dłuższy czas wiec może wart rozebrać pompe , wyczyścić itp...

Awatar użytkownika
marecki788
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:09
Lokalizacja: zamosc

Post autor: marecki788 » 12 mar 2010, 20:45

Witam .Kolego pozwul ze podpowiem postaraj sie podłaczyc w miejsce czujnika oleju manometr i sprawdz jakie jest cisnienie na zimnym jak i ciepłym oleju.To wtedy bedzie wiadomo co robic.pozdrawiam

witja
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:41
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: witja » 13 mar 2010, 00:10

witam jestem nowy na forum ale mialem ten sam objaw masz zepsuty czujnik stuku obserwuje twoje wypowiedzi i poczytaj pozadnie na temat silnika abk 2.0 +lpg to on jest odpowiedzialny za rozklad cisnienia w silniku NOINAJWAZNIEJSZE redukuje obciazenie dolu czyli panewki i korbowody i stad swieci i wyje lampka a o mostkach nie wspomne pozdrawiam najlepiej napisz na e mail bo zadko jestem w domu chej
witeknowak

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 mar 2010, 09:14

marecki788 pisze:Kolego pozwul ze podpowiem postaraj sie podłaczyc w miejsce czujnika oleju manometr i sprawdz jakie jest cisnienie na zimnym jak i ciepłym oleju.To wtedy bedzie wiadomo co robic
Tak w ogóle to mechanicy od tego powinni zacząć zanim cokolwiek z czujnikiem zaczęli. Sprawdzali ci w ogóle ciśnienie?
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 13 mar 2010, 09:16

no to 2 opcje:

1. nie masz ciśnienia w ukłądzie smarowania lub
2. masz jakieś zwarcie w obwodzie którym idzie sygnał z czujnika ciśnienia oleju i najzwyczajniej "kłamie Cię".

Co do pkt1. no to nachodzi mi na myśl jako że auto długo stało zaschnięty filtr oleju - miałem przypadek taki, że remontowałem mój silnik i po remoncie przed pierwszym odpaleniem przykreciłem stary filter oleju (co się ostał mi w warsztacie po wymianie w jakimś innym aucie) żeby największe syfy najpierw wybrał potem chciałem świeży, nowy filtr założyć. W efekcie przy próbie odpalenia silnik w ogóle nei dostawał oleju bo pompa pompuje olej najpierw do filtra i później on się rozchodzi dalej. a tak filtr trzymał i pompa nie mogła się "przebić" przez zaschnięty filtr.

Jeśli filter jest ok no to pozostaje pompa do sprawdzenia ale wątpie żeby sama się zepsuła od stania...

Co do pkt2. no to do sprawdzenia obwód tego czujnika, on podajrze jak nie ma ciśnienia to zwiera obwód do masy, zatem chyba najlepiej sprawdzić to odpinając czujnik i sprawdzając czy przewód nei ma zwarcia do masy.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 13 mar 2010, 12:13

Deadcell,

1.Zlecając pracę mechanikowi rozliczaj go z roboty , co zrobił i dlaczego...przecierz za to płacisz."Pomajstrowali" nic nie znaczy , musisz wiedzieć co kto robi w twoim aucie bo jeśli zmieniasz fachowca to następny napewno spyta co było robione.

2.Na początek powinien być zapięty manometr aby wyeliminować możliwość "powieszonego " zaworu pompy oleju(lub jej niesprawności) lub filtra oleju.Miałbyś też info czy przy tym smarowaniu ten silnik wogóle może pracować.

3.Jeśli na manometrze ciśnienie jest ok.Problem tkwi w elektryce, czyli kontrolka robi cię w konia.Kontrola czujników i instalacji jeśli są sprawne.

Deadcell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 21 lut 2010, 18:50

Post autor: Deadcell » 13 mar 2010, 15:23

Odnośnie cisnienia smarowania to jest od 2.0 do 5.0 atmosfer

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 13 mar 2010, 23:14

Ale stukowy nie ma nic wspulnego
Jezdzilem na moim ng z popsutym stukowym cisnienie ok tyle ze auto zle ciagnelo
75 - 911 T byl ale wkur...l
02-Passat AVF - Jest
92-Cabrio NG - Jest
83 PorscheS2- jest
83 Porsche 928-byl
93CabrioNG-byl
84 Porsche 944NA-rozbite
82 Porsche 924NA-bylo
85 UR Quattro-bylo
96 Coupe S2- bylo

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 17 mar 2010, 08:54

Deadcell, 2 do 5 bar , jeśli tak trzyma to smarowanie ok.Elektryka leży.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 17 mar 2010, 20:35

no i o ile mu zalozyli dobry czujnik...

akurat w tym nie grzebalem w audi ale przypadkiem nie jest to ten 2 in 1 czyli temp i cisnienie oleju?
jak my zalozyli wloskiego patenta za 20 zl to sie nie ma co dziwic...

w 924 tez mialem taki przypadek iz cisnienie na katowaniu sie zapalalo a przyczyna byl paproch w dziurce w czujniku po wyczyszczenu go nie bylo juz problemu no i zmienilem olej na 0w50 czerwony wtedy wogule cisnienie bylo piekne nawet na gotujacej sie wodzie hi hi hi... a i spaliny ladniej smierdzialy takim palonym syntetykiem.... ;-)



oil pressure switch / 5-cylinder






temperature switch / temperature sender / temperature switch / switch for reversing light / switch for air conditioner / switch - altitude corrector / oil pressure switch / 5-cylinder/





temperature switch / temperature sender / temperature switch / switch for reversing light / switch - altitude corrector
/ KE-JETRONIC: NG (1) 028919081D



oil pressure switch
0,25BAR M10X1 1 pin blue / 2 056919081E



oil pressure switch
1,8BAR M10X1 1 pin white / 4 N 0138115

seal
A10X13,5 / - N 0160241

sealing plug
M10X1 / 5 035919561




oil pressure gauge sender
0-5/0,3BAR M10X1 2 pin natural / 6 035919521B



oil temperature gauge sender
0-180C M22X1,5 1 pin black / 7 N 0138272

seal
A22X27 / 8 035103715

banto bolt
/ 10 N 0138182

seal
A12X16 / 10 035103717

banjo union
/ 11 N 0138085

seal
A10X16 / 12 N 0160241

sealing plug
M10X1 / (13) 034919369C


temperature sender
-/118C M14X1,5 4 pin / 14 N 0138142

seal
A14X18 / 15 034906161



temperature sensor
M10X1 2 pin black / 21 053919369A





thermal switch / cylinder head / for models with radiator fan run-on / use if required:
110/103C M10X1 2 pin white N 013 811 5 / 22 034906285E




bracket for thermostat switch / cylinder head / for models with radiator fan run-on
/ 23 012919823A





switch / for back-up light / and/or / for switching off air conditioner
/ manual gearbox 24 N 90458301

round seal
34,5X3 / - 811971848B




retaining clip / for: / wiring harness / transmission case
012 919 823 A / 28 443919081
75 - 911 T byl ale wkur...l
02-Passat AVF - Jest
92-Cabrio NG - Jest
83 PorscheS2- jest
83 Porsche 928-byl
93CabrioNG-byl
84 Porsche 944NA-rozbite
82 Porsche 924NA-bylo
85 UR Quattro-bylo
96 Coupe S2- bylo

oczko1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:58
Lokalizacja: chełm

Post autor: oczko1979 » 13 sie 2011, 23:49

mam ten sam problem silnik ng cisnienie ok na wolnych obr 2.8bar pewnie cos w elektryce czujniki wymienione i dalej to samo zaswieca sie za chwile gasnie czasami kilka dni spokoj
Artur

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga