[b4 NG 2.3 E] swiecąca sie lampka oleju - bezradni mechanicy
[b4 NG 2.3 E] swiecąca sie lampka oleju - bezradni mechanicy
Mam nastepujący problem :
pisałem jakis czas temu o mojej audiance ktora stała kilka lat nie jezdzona w garażu.
po odpaleniu zaświeciła sie lampka "olej"
pojechalem do mechanikow i wymienili czujniki. było ok przez 2 minuty i znów zaczeła sie palic. Znów cos pomajstrowali i zgasła:D...ale po 50 kilometrach zaczeła nerwowo migac a z MC wydobywał sie dzwiek ostrzegawczy. znów cos zmajstrowali i tydzien było dobrze ale wczoraj znow zaczela sie swiecic swiatłem ciągłym wiec teraz wyjeli wttyczke z czujnika wysokiego cisnienia wiec nie miga. Ale ja k**** chce zeby nie migało wogole a nie jakies odczepianie czujników zeby nie było ze o nia nie dbam to przez dwa tygle wymieniłem:
pasek rozrządu, rolke, pompę wody
pasek alternatora, servo i jakis tam jeszcze którego nazwy nie pamietam
kable zapłonowe, świece, kopułke i palec
manetke kierunkowskazów
odswierzyli mi hamulce które sie zastały
czujniki oleju
felgi, opony
olej i filtr
Wiec jakies pomysły co z tą kontrolka oleju?
pisałem jakis czas temu o mojej audiance ktora stała kilka lat nie jezdzona w garażu.
po odpaleniu zaświeciła sie lampka "olej"
pojechalem do mechanikow i wymienili czujniki. było ok przez 2 minuty i znów zaczeła sie palic. Znów cos pomajstrowali i zgasła:D...ale po 50 kilometrach zaczeła nerwowo migac a z MC wydobywał sie dzwiek ostrzegawczy. znów cos zmajstrowali i tydzien było dobrze ale wczoraj znow zaczela sie swiecic swiatłem ciągłym wiec teraz wyjeli wttyczke z czujnika wysokiego cisnienia wiec nie miga. Ale ja k**** chce zeby nie migało wogole a nie jakies odczepianie czujników zeby nie było ze o nia nie dbam to przez dwa tygle wymieniłem:
pasek rozrządu, rolke, pompę wody
pasek alternatora, servo i jakis tam jeszcze którego nazwy nie pamietam
kable zapłonowe, świece, kopułke i palec
manetke kierunkowskazów
odswierzyli mi hamulce które sie zastały
czujniki oleju
felgi, opony
olej i filtr
Wiec jakies pomysły co z tą kontrolka oleju?
- majeczek78
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 11 mar 2009, 15:26
- marecki788
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 09 mar 2009, 20:09
- Lokalizacja: zamosc
witam jestem nowy na forum ale mialem ten sam objaw masz zepsuty czujnik stuku obserwuje twoje wypowiedzi i poczytaj pozadnie na temat silnika abk 2.0 +lpg to on jest odpowiedzialny za rozklad cisnienia w silniku NOINAJWAZNIEJSZE redukuje obciazenie dolu czyli panewki i korbowody i stad swieci i wyje lampka a o mostkach nie wspomne pozdrawiam najlepiej napisz na e mail bo zadko jestem w domu chej
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tak w ogóle to mechanicy od tego powinni zacząć zanim cokolwiek z czujnikiem zaczęli. Sprawdzali ci w ogóle ciśnienie?marecki788 pisze:Kolego pozwul ze podpowiem postaraj sie podłaczyc w miejsce czujnika oleju manometr i sprawdz jakie jest cisnienie na zimnym jak i ciepłym oleju.To wtedy bedzie wiadomo co robic
no to 2 opcje:
1. nie masz ciśnienia w ukłądzie smarowania lub
2. masz jakieś zwarcie w obwodzie którym idzie sygnał z czujnika ciśnienia oleju i najzwyczajniej "kłamie Cię".
Co do pkt1. no to nachodzi mi na myśl jako że auto długo stało zaschnięty filtr oleju - miałem przypadek taki, że remontowałem mój silnik i po remoncie przed pierwszym odpaleniem przykreciłem stary filter oleju (co się ostał mi w warsztacie po wymianie w jakimś innym aucie) żeby największe syfy najpierw wybrał potem chciałem świeży, nowy filtr założyć. W efekcie przy próbie odpalenia silnik w ogóle nei dostawał oleju bo pompa pompuje olej najpierw do filtra i później on się rozchodzi dalej. a tak filtr trzymał i pompa nie mogła się "przebić" przez zaschnięty filtr.
Jeśli filter jest ok no to pozostaje pompa do sprawdzenia ale wątpie żeby sama się zepsuła od stania...
Co do pkt2. no to do sprawdzenia obwód tego czujnika, on podajrze jak nie ma ciśnienia to zwiera obwód do masy, zatem chyba najlepiej sprawdzić to odpinając czujnik i sprawdzając czy przewód nei ma zwarcia do masy.
1. nie masz ciśnienia w ukłądzie smarowania lub
2. masz jakieś zwarcie w obwodzie którym idzie sygnał z czujnika ciśnienia oleju i najzwyczajniej "kłamie Cię".
Co do pkt1. no to nachodzi mi na myśl jako że auto długo stało zaschnięty filtr oleju - miałem przypadek taki, że remontowałem mój silnik i po remoncie przed pierwszym odpaleniem przykreciłem stary filter oleju (co się ostał mi w warsztacie po wymianie w jakimś innym aucie) żeby największe syfy najpierw wybrał potem chciałem świeży, nowy filtr założyć. W efekcie przy próbie odpalenia silnik w ogóle nei dostawał oleju bo pompa pompuje olej najpierw do filtra i później on się rozchodzi dalej. a tak filtr trzymał i pompa nie mogła się "przebić" przez zaschnięty filtr.
Jeśli filter jest ok no to pozostaje pompa do sprawdzenia ale wątpie żeby sama się zepsuła od stania...
Co do pkt2. no to do sprawdzenia obwód tego czujnika, on podajrze jak nie ma ciśnienia to zwiera obwód do masy, zatem chyba najlepiej sprawdzić to odpinając czujnik i sprawdzając czy przewód nei ma zwarcia do masy.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Deadcell,
1.Zlecając pracę mechanikowi rozliczaj go z roboty , co zrobił i dlaczego...przecierz za to płacisz."Pomajstrowali" nic nie znaczy , musisz wiedzieć co kto robi w twoim aucie bo jeśli zmieniasz fachowca to następny napewno spyta co było robione.
2.Na początek powinien być zapięty manometr aby wyeliminować możliwość "powieszonego " zaworu pompy oleju(lub jej niesprawności) lub filtra oleju.Miałbyś też info czy przy tym smarowaniu ten silnik wogóle może pracować.
3.Jeśli na manometrze ciśnienie jest ok.Problem tkwi w elektryce, czyli kontrolka robi cię w konia.Kontrola czujników i instalacji jeśli są sprawne.
1.Zlecając pracę mechanikowi rozliczaj go z roboty , co zrobił i dlaczego...przecierz za to płacisz."Pomajstrowali" nic nie znaczy , musisz wiedzieć co kto robi w twoim aucie bo jeśli zmieniasz fachowca to następny napewno spyta co było robione.
2.Na początek powinien być zapięty manometr aby wyeliminować możliwość "powieszonego " zaworu pompy oleju(lub jej niesprawności) lub filtra oleju.Miałbyś też info czy przy tym smarowaniu ten silnik wogóle może pracować.
3.Jeśli na manometrze ciśnienie jest ok.Problem tkwi w elektryce, czyli kontrolka robi cię w konia.Kontrola czujników i instalacji jeśli są sprawne.
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
no i o ile mu zalozyli dobry czujnik...
akurat w tym nie grzebalem w audi ale przypadkiem nie jest to ten 2 in 1 czyli temp i cisnienie oleju?
jak my zalozyli wloskiego patenta za 20 zl to sie nie ma co dziwic...
w 924 tez mialem taki przypadek iz cisnienie na katowaniu sie zapalalo a przyczyna byl paproch w dziurce w czujniku po wyczyszczenu go nie bylo juz problemu no i zmienilem olej na 0w50 czerwony wtedy wogule cisnienie bylo piekne nawet na gotujacej sie wodzie hi hi hi... a i spaliny ladniej smierdzialy takim palonym syntetykiem....
oil pressure switch / 5-cylinder
temperature switch / temperature sender / temperature switch / switch for reversing light / switch for air conditioner / switch - altitude corrector / oil pressure switch / 5-cylinder/
temperature switch / temperature sender / temperature switch / switch for reversing light / switch - altitude corrector
/ KE-JETRONIC: NG (1) 028919081D
oil pressure switch
0,25BAR M10X1 1 pin blue / 2 056919081E
oil pressure switch
1,8BAR M10X1 1 pin white / 4 N 0138115
seal
A10X13,5 / - N 0160241
sealing plug
M10X1 / 5 035919561
oil pressure gauge sender
0-5/0,3BAR M10X1 2 pin natural / 6 035919521B
oil temperature gauge sender
0-180C M22X1,5 1 pin black / 7 N 0138272
seal
A22X27 / 8 035103715
banto bolt
/ 10 N 0138182
seal
A12X16 / 10 035103717
banjo union
/ 11 N 0138085
seal
A10X16 / 12 N 0160241
sealing plug
M10X1 / (13) 034919369C
temperature sender
-/118C M14X1,5 4 pin / 14 N 0138142
seal
A14X18 / 15 034906161
temperature sensor
M10X1 2 pin black / 21 053919369A
thermal switch / cylinder head / for models with radiator fan run-on / use if required:
110/103C M10X1 2 pin white N 013 811 5 / 22 034906285E
bracket for thermostat switch / cylinder head / for models with radiator fan run-on
/ 23 012919823A
switch / for back-up light / and/or / for switching off air conditioner
/ manual gearbox 24 N 90458301
round seal
34,5X3 / - 811971848B
retaining clip / for: / wiring harness / transmission case
012 919 823 A / 28 443919081
akurat w tym nie grzebalem w audi ale przypadkiem nie jest to ten 2 in 1 czyli temp i cisnienie oleju?
jak my zalozyli wloskiego patenta za 20 zl to sie nie ma co dziwic...
w 924 tez mialem taki przypadek iz cisnienie na katowaniu sie zapalalo a przyczyna byl paproch w dziurce w czujniku po wyczyszczenu go nie bylo juz problemu no i zmienilem olej na 0w50 czerwony wtedy wogule cisnienie bylo piekne nawet na gotujacej sie wodzie hi hi hi... a i spaliny ladniej smierdzialy takim palonym syntetykiem....
oil pressure switch / 5-cylinder
temperature switch / temperature sender / temperature switch / switch for reversing light / switch for air conditioner / switch - altitude corrector / oil pressure switch / 5-cylinder/
temperature switch / temperature sender / temperature switch / switch for reversing light / switch - altitude corrector
/ KE-JETRONIC: NG (1) 028919081D
oil pressure switch
0,25BAR M10X1 1 pin blue / 2 056919081E
oil pressure switch
1,8BAR M10X1 1 pin white / 4 N 0138115
seal
A10X13,5 / - N 0160241
sealing plug
M10X1 / 5 035919561
oil pressure gauge sender
0-5/0,3BAR M10X1 2 pin natural / 6 035919521B
oil temperature gauge sender
0-180C M22X1,5 1 pin black / 7 N 0138272
seal
A22X27 / 8 035103715
banto bolt
/ 10 N 0138182
seal
A12X16 / 10 035103717
banjo union
/ 11 N 0138085
seal
A10X16 / 12 N 0160241
sealing plug
M10X1 / (13) 034919369C
temperature sender
-/118C M14X1,5 4 pin / 14 N 0138142
seal
A14X18 / 15 034906161
temperature sensor
M10X1 2 pin black / 21 053919369A
thermal switch / cylinder head / for models with radiator fan run-on / use if required:
110/103C M10X1 2 pin white N 013 811 5 / 22 034906285E
bracket for thermostat switch / cylinder head / for models with radiator fan run-on
/ 23 012919823A
switch / for back-up light / and/or / for switching off air conditioner
/ manual gearbox 24 N 90458301
round seal
34,5X3 / - 811971848B
retaining clip / for: / wiring harness / transmission case
012 919 823 A / 28 443919081