[B4 - '94] Problem z radiem
[B4 - '94] Problem z radiem
Witam,
Zakupiłem dziś radio do mojej B4 z 94 roku. Radio to Pioneer DEH-150 UB.
I tu się pojawia problem. Przy radiu jest kostka, którą należy podłączyć z kostką od samochodu. Tylko, że do starego radia kable są przylutowane. Wie ktoś może, co zrobić?
@Edit
dobra, kostka się znalazła, była wciśnięta pod deską :-x
ale pojawił się nowy problem, mianowicie: kostki nie pasują do siebie. Postaram się do przedstawić obrazkiem mojego wykonania <lol>
Jak na obrazku: 1 kostka pasuję, druga - nie.
Zakupiłem dziś radio do mojej B4 z 94 roku. Radio to Pioneer DEH-150 UB.
I tu się pojawia problem. Przy radiu jest kostka, którą należy podłączyć z kostką od samochodu. Tylko, że do starego radia kable są przylutowane. Wie ktoś może, co zrobić?
@Edit
dobra, kostka się znalazła, była wciśnięta pod deską :-x
ale pojawił się nowy problem, mianowicie: kostki nie pasują do siebie. Postaram się do przedstawić obrazkiem mojego wykonania <lol>
Jak na obrazku: 1 kostka pasuję, druga - nie.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2013, 17:38 przez akiyo, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko, że przy tej kostce przy samochodzie widać że ktoś już coś majstrował: kable poowijane taśmą, jakimiś szmatkami i do kostki dochodzą różne kabelki, parę jest takich samych kolorystycznie. Możliwe, że są też poprzekładane, także ciężko będzie to naprawić używając schematu.
Jutro z rana zobaczę, co z tym zrobić
Jutro z rana zobaczę, co z tym zrobić
Może kostka w radio ma jakąś przerwę, choć to raczej mało prawdopodobne. Przy montażu gdzieś nie pociągnąłeś tej kostki, żeby mogło się coś rozłączyć??akiyo pisze:Po izolacji uszkodzonych kabli i po ich naprawie, sprawdziłem czy działa - i nic
Dziwne jest za to, że prąd w kostce w samochodzie jest.
Po podłączeniu przejściówki, także jest.
Sprawdzałem żarówką. W takim razie, nowe radio jest uszkodzone?
Bezpiecznik jest ok.
Jakieś sugestie?
Druga rzecz, która przychodzi mi na myśl, to jednak złe podłączenie kabli w kostce z auta...
Chciałem użyć tego schematu już wcześniej (gdzieś go w necie znalazłem), ale gdybym tak podłączył do kostki w samochodzie, to by parę pinów nie pasowało do siebie...
Dlatego porównałem, jak było w starym radio i tak ustawiłem piny, przekładałem parę razy i nic.
W końcu się wkur... i podłączyłem ako do radia aż bezpiecznik poszedł :shock:
Także w pon go wymienię i dalej będę dumał co nie tak.
Akumulator 12V, tak dla ścisłości.
Dlatego porównałem, jak było w starym radio i tak ustawiłem piny, przekładałem parę razy i nic.
W końcu się wkur... i podłączyłem ako do radia aż bezpiecznik poszedł :shock:
Także w pon go wymienię i dalej będę dumał co nie tak.
Akumulator 12V, tak dla ścisłości.
Dziś zakupiłem nowe bezpieczniki. Zaraz podłącze jeden i sprawdzę jak wygląda sprawa.
@edit
Mam jeszcze problem z kostką od starego radia, mianowicie.
Profesjonalny rysunek w moim wykonaniu:
Oraz opis:
Z radia wychodzą:
8 kabli od głośników
oraz
czarny - z kartką GROUND
czerwony z kartką V12 PLUS
żółty-niebieski - POWER ANTENNA
różowy - MEMORY 12V +
z kostki wychodzi także 1 luźny kabel, pomarańczowy.
Przebieg kabli:
Żółty-niebieski - bezpośrednio do kostki
Czarny - bezpiecznik 5A - kostka
Różowy - bezpiecznik 5A - kostka
Czerwony - bezpiecznik 1A - bezpiecznik 5A - kostka
do bezpiecznika , dochodzą 3 kable (różowy, czarny czerwony), a odchodzą 2 (czarny i czerwony). Czarny do kostki, a czerwony dzieli się na 2 ( ?? ) i do kostki
@
2edit
Podłączyłem do kostki - nic
Podłączyłem ponownie do akumulatora bezpośrednio - czarny-MINUS, czerwony-PLUS, sprawdzałem też zółty-PLUS
bez efektu, wygląda na to, że radio ma jakiś problem
@edit
Mam jeszcze problem z kostką od starego radia, mianowicie.
Profesjonalny rysunek w moim wykonaniu:
Oraz opis:
Z radia wychodzą:
8 kabli od głośników
oraz
czarny - z kartką GROUND
czerwony z kartką V12 PLUS
żółty-niebieski - POWER ANTENNA
różowy - MEMORY 12V +
z kostki wychodzi także 1 luźny kabel, pomarańczowy.
Przebieg kabli:
Żółty-niebieski - bezpośrednio do kostki
Czarny - bezpiecznik 5A - kostka
Różowy - bezpiecznik 5A - kostka
Czerwony - bezpiecznik 1A - bezpiecznik 5A - kostka
do bezpiecznika , dochodzą 3 kable (różowy, czarny czerwony), a odchodzą 2 (czarny i czerwony). Czarny do kostki, a czerwony dzieli się na 2 ( ?? ) i do kostki
@
2edit
Podłączyłem do kostki - nic
Podłączyłem ponownie do akumulatora bezpośrednio - czarny-MINUS, czerwony-PLUS, sprawdzałem też zółty-PLUS
bez efektu, wygląda na to, że radio ma jakiś problem
Kolego, mamy XXI wiek, nie mógłbyś wstawić po prostu zdjęcia tego co masz tam namodzone? Bo póki sobie wyobrażę ostatnią parę kabli to zapomnę pierwszej. Wrzuć foto i nie róbmy dymu.
Najnormalniej w świecie podłączyć to musisz tak:
Czarny bez jakichkolwiek bezpieczników do brązowego w kostce w aucie: masa
Czerwony: +12V po zapłonie/stałe w kostce- jak chcesz i jak wolisz aby działało radio-- przez bezpiecznik [5A]
Różowy - stałe +12V w kostce przez bezpiecznik [1A]
Łączysz 'masę' z 'plusem' no nic dziwnego że nie działa? Wywala bezpiecznik w skrzynce? No niemożliwe :lol:czarny - z kartką GROUND
czerwony z kartką V12 PLUS
żółty-niebieski - POWER ANTENNA
różowy - MEMORY 12V +
do bezpiecznika , dochodzą 3 kable (różowy, czarny czerwony), a odchodzą 2 (czarny i czerwony). Czarny do kostki, a czerwony dzieli się na 2 ( ?? ) i do kostki
Podłączyłem ponownie do akumulatora bezpośrednio - czarny-MINUS, czerwony-PLUS, sprawdzałem też zółty-PLUS
Najnormalniej w świecie podłączyć to musisz tak:
Czarny bez jakichkolwiek bezpieczników do brązowego w kostce w aucie: masa
Czerwony: +12V po zapłonie/stałe w kostce- jak chcesz i jak wolisz aby działało radio-- przez bezpiecznik [5A]
Różowy - stałe +12V w kostce przez bezpiecznik [1A]