Radio - antena, odbior
Witam i odgrzewam kotleta bo widzę, że nikt nie podał jasnej odpowiedzi.
w Avancie wzmacniacz antenowy znajduje się w podstawie anteny. Do samej anteny dobiegają dwa przewody:
czarny, grubszy koncentryczny, czyli antenowy ;
oraz czarny , cienki, zasilający ów wzmacniacz na którym napięcie +12V powinno pojawić się podczas gdy radio jest włączone.
Drobna wskazówka : jeżeli po wyjęciu kluczyka ze stacyjki przy włączonym radiu i otwarciu drzwi (światła wyłączone), nie odzywa się brzęczyk to na 99% wzmacniacz anteny nie jest zasilany. Odpowiada za to biały przewód instalacji samochodu przy kostce, przy radiu ( w ISO najczęściej niebieski) powinien być podłączony z pinem zasilania anteny(antena remonte).
Jeżeli stwierdzimy, że ów wzmacniacz jest uszkodzony, wystarczy go "wydłubać" i pominąć przylutowując przewód bezpośrednio wewnątrz obudowy.
Wszystkie elementy przy skręcaniu warto przesmarować sylikonem a dla polepszenia odbioru zamontować dłuższą antenkę.
Oczywiście najlepiej byłoby zamontować oryginalną, całą i sprawną .
w Avancie wzmacniacz antenowy znajduje się w podstawie anteny. Do samej anteny dobiegają dwa przewody:
czarny, grubszy koncentryczny, czyli antenowy ;
oraz czarny , cienki, zasilający ów wzmacniacz na którym napięcie +12V powinno pojawić się podczas gdy radio jest włączone.
Drobna wskazówka : jeżeli po wyjęciu kluczyka ze stacyjki przy włączonym radiu i otwarciu drzwi (światła wyłączone), nie odzywa się brzęczyk to na 99% wzmacniacz anteny nie jest zasilany. Odpowiada za to biały przewód instalacji samochodu przy kostce, przy radiu ( w ISO najczęściej niebieski) powinien być podłączony z pinem zasilania anteny(antena remonte).
Jeżeli stwierdzimy, że ów wzmacniacz jest uszkodzony, wystarczy go "wydłubać" i pominąć przylutowując przewód bezpośrednio wewnątrz obudowy.
Wszystkie elementy przy skręcaniu warto przesmarować sylikonem a dla polepszenia odbioru zamontować dłuższą antenkę.
Oczywiście najlepiej byłoby zamontować oryginalną, całą i sprawną .