Witam serdecznie.
Mam drobne pytanie. Mianowicie byłem na tygodniowym urlopie, po powrocie z niego moje auto już nie odpaliło. Mimo wyjętego panelu od radia i zgaszonych świateł coś wyssało życie z mojego akumulatora. Postanowiłem profilaktycznie podpiąć radio pod zapłon. Sprawdziłem, że na jednym z przewodów w kostce znajduje się około 10V w momencie gdy kluczyk jest w pozycji zapłonu (sądzę, że tylko 10V gdyż aku mam wyssany). przerobiłem kostkę od radia tak aby podtrzymacie było ciągle ale radio włączało się dopiero od momentu zapłonu, lecz okazało się, że jak tylko podłącze cokolwiek do tego kabla z 10V (biało niebieski) prąd zanika.
I tu pytanie: Co to za kabel ?? Do czego on służy ?? i czy taka dziwna sytuacja w ogóle może mieć miejsce ??
[80 b3] zanikające 12V w kostce radia.
jeden kabel w kostce do radia zawsze ma prąd bo podtrzymuje pamięć radia, wątpię żeby to była przyczyna ( no chyba że zwarcie) u mnie w kostce też zawsze jest prąd. Przedtem było tak że dopiero po odcięciu prądu ( kluczyk do oporu w lewo) zaczynała się chować antena, tak że czasem zdążyłem wysiąść a ona jeszcze szła w dół.( Piszę przedtem bo się popsuła)
w instrukcji podłączenia radia zazwyczaj ( może zawsze) jest 2X przewód "+".
w instrukcji podłączenia radia zazwyczaj ( może zawsze) jest 2X przewód "+".
aawol, masz racje, jeśli nie chcę prowadzić nowych kabli to muszę podpiąć 2 przewodu pod 12v które jest ciągle na kostce. Jeśli chodzi o ten dziwny kabel z 10V to doczytałem się na forum, że jest to DIMMER (regulacja podświetlenia radia wraz z zegarami) lecz czy normalną rzeczą jest, że nie mogę pod niego nawet żaróweczki podłączyć bo się nie zaświeci ??
jeżeli jest faktycznie 10 V to może jest skręcony potencjometrem oświetlenia liczników ( nie wiem jak jest tłumione oświetlenie napięciem czy natężeniem). Ja mam do radia robione złącze typu ISO i tam nie ma takiego powiązania. Żeby zobaczyć czy to to proponuję podłączyć żarówkę od podświetlenia ( np wyłącznik p/mgielnych lub podobny bo łatwo wyjąć) złapać gdzieś zdrową masę i pokręcić regulacją podświetlenia liczników - mnie się to nie widzi - oświetlenie radia działa osobno na innych żarówkach i nie kojarzę połączenia od licznika do radia.
Poza tym ściemniacz działa tylko na licznik - podświetlenia np. popielniczki nie reguluje a to było bardziej potrzebne...
Poza tym ściemniacz działa tylko na licznik - podświetlenia np. popielniczki nie reguluje a to było bardziej potrzebne...
aawol, tylko niektóre radia mają taką funkcje. A z żarówką próbowałem i w momencie jej podłączenia z 10V robi się 0V. A jeśli mówisz o zapalniczce to wiedz, że chciałem właśnie podłączyć pod ten kabel podświetlenie konsoli środkowej Lecz nie mam jak bo te napięcie ucieka gdzieś w momencie podłączenia żarówki, radia czy czegokolwiek co pobiera prąd .... co ciekawe w momencie jak podłączam amperomierz między tym kablem a radiem czy żarówka to pokazuje mi 0 A.
Tak na marginesie zapytam, wiecie może co może wypompowywać mi akumulator ?? W momencie gdy auto stoi sobie spokojnie na parkingu amperomierz podpięty między aku a klemę +12V pokazuje zaledwie 0,02 do 0,03 A. Więc w tej dziedzinie niby wszystko jest OK. W czym może być problem ?
Tak na marginesie zapytam, wiecie może co może wypompowywać mi akumulator ?? W momencie gdy auto stoi sobie spokojnie na parkingu amperomierz podpięty między aku a klemę +12V pokazuje zaledwie 0,02 do 0,03 A. Więc w tej dziedzinie niby wszystko jest OK. W czym może być problem ?
W moim B4 do radia dochodzi sygnał prędkości. Na nim może pojawiać się jakiś dziwne napięcie, jednak obciązalność prądowa tego wyprowadzenia jest mała. Kiedyś chciałem podłączyć pod niego diodę imitującą alarm i coś nie bardzo to wyszło. Jakbyś napisał na który pin kostki oryginalnie wchodził ten kabel byłoby łatwiej ustalic co to za przewód.
Co może wyssać akumulator? Masz alarm?
Co może wyssać akumulator? Masz alarm?