[coupe b3 2.3 NG] montaż czujnika halla
[coupe b3 2.3 NG] montaż czujnika halla
witam zakupiłem czujnik halla od kolegi DUO proszę o poradę jak go wymienić tak aby nic się nie przestawiło i żeby nic nie uszkodzić
Kolego z halla to prosta sprawa jest.
Zanim wykręcisz aparat zapłonowy ściągnij z niego kopułkę i zaznacz sobie na obudowie aparatu, w którym miejscu jest palec rozdzielacza, zaznacz sobie też dokładne położenie korpusu aparatu (najlepiej ostrym śrubokrętem natnij linię na korpusie i głowicy) przy ponownym składaniu ustaw tylko aparat idealnie na te nacięte znaki, pamiętaj też żeby palec rozdzielacza był na swoim miejscu ( czyli znaku, który zrobiłeś wcześniej)
Jak aparat masz na zewnętrznej to wybij metalowy kołeczek w zębatce i rozłóż aparat na części załóż drugi czujnik poskręcaj wszystko wbij kołek i ustaw aparat na znaki, które zrobiłeś - ja tak robiłem i wszystko było OK.
P.S. Na forum jest o tym mnóstwo tematów
Zanim wykręcisz aparat zapłonowy ściągnij z niego kopułkę i zaznacz sobie na obudowie aparatu, w którym miejscu jest palec rozdzielacza, zaznacz sobie też dokładne położenie korpusu aparatu (najlepiej ostrym śrubokrętem natnij linię na korpusie i głowicy) przy ponownym składaniu ustaw tylko aparat idealnie na te nacięte znaki, pamiętaj też żeby palec rozdzielacza był na swoim miejscu ( czyli znaku, który zrobiłeś wcześniej)
Jak aparat masz na zewnętrznej to wybij metalowy kołeczek w zębatce i rozłóż aparat na części załóż drugi czujnik poskręcaj wszystko wbij kołek i ustaw aparat na znaki, które zrobiłeś - ja tak robiłem i wszystko było OK.
P.S. Na forum jest o tym mnóstwo tematów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
Można ustawić silnik na znaki rozrządu. Wtedy palec aparatu ustawisię na fabrycznym znaku (takie nacięce na obudowie aparatu). Nie estem pewny czy potrzebne jest znaczenie obudowy aparatu w stosunku do głowicy. Chyba tylko wtedy jeśli ie chcesz po wymianie regulować zapłonu.
Ja bym wolał jednak potem chociaż sprawdzić ustawienie zapłonu.
Pozdrawiam
Ja bym wolał jednak potem chociaż sprawdzić ustawienie zapłonu.
Pozdrawiam
Właśnie żeby nie ustawiać zapłonu ponownie warto zaznaczyć położenie aparatu względem głowicy. A co do znaków na aparacie to się zgodzę, ale nie w każdym silniku jest możliwość dojścia do koła pasowego i śruby, żeby obrócić wałem - można też pobawić się śrubokrętem i obracać powoli kołem zamachowym - ale można też zaznaczyć miejsce położenia palca na obudowie i tak go ustawić przy montażu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
A masz jakiś inny sposób na wyregulowanie zapłonu w samochodzie w którym żeby to zrobić trzeba zablokować najpierw kompa, ustawić na wartość wyjsciową, a potem załączyć kompa po to żeby ten sobie przyspieszył o jakieś 10'?Kermit85 pisze:na strobo i tak idealnie nie wyregulujesz
Nie piszę tego z wyrzutem, tylko z ciekawości bo chętnie bym spróbował tej metody, skoro jest lepsza niż strobo.
Pozdrawiam
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo