Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[coupe b3 2.3 NG] montaż czujnika halla

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
czarna k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2008, 08:22

[coupe b3 2.3 NG] montaż czujnika halla

Post autor: czarna k » 27 sie 2009, 09:31

witam zakupiłem czujnik halla od kolegi DUO proszę o poradę ;-) jak go wymienić tak aby nic się nie przestawiło i żeby nic nie uszkodzić

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 27 sie 2009, 22:48

Kolego z halla to prosta sprawa jest.

Zanim wykręcisz aparat zapłonowy ściągnij z niego kopułkę i zaznacz sobie na obudowie aparatu, w którym miejscu jest palec rozdzielacza, zaznacz sobie też dokładne położenie korpusu aparatu (najlepiej ostrym śrubokrętem natnij linię na korpusie i głowicy) przy ponownym składaniu ustaw tylko aparat idealnie na te nacięte znaki, pamiętaj też żeby palec rozdzielacza był na swoim miejscu ( czyli znaku, który zrobiłeś wcześniej)

Jak aparat masz na zewnętrznej to wybij metalowy kołeczek w zębatce i rozłóż aparat na części załóż drugi czujnik poskręcaj wszystko wbij kołek i ustaw aparat na znaki, które zrobiłeś - ja tak robiłem i wszystko było OK.

P.S. Na forum jest o tym mnóstwo tematów :-P

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 28 sie 2009, 13:27

Można ustawić silnik na znaki rozrządu. Wtedy palec aparatu ustawisię na fabrycznym znaku (takie nacięce na obudowie aparatu). Nie estem pewny czy potrzebne jest znaczenie obudowy aparatu w stosunku do głowicy. Chyba tylko wtedy jeśli ie chcesz po wymianie regulować zapłonu.
Ja bym wolał jednak potem chociaż sprawdzić ustawienie zapłonu.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 28 sie 2009, 14:42

Właśnie żeby nie ustawiać zapłonu ponownie warto zaznaczyć położenie aparatu względem głowicy. A co do znaków na aparacie to się zgodzę, ale nie w każdym silniku jest możliwość dojścia do koła pasowego i śruby, żeby obrócić wałem - można też pobawić się śrubokrętem i obracać powoli kołem zamachowym - ale można też zaznaczyć miejsce położenia palca na obudowie i tak go ustawić przy montażu :-P

woody2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 20 gru 2007, 22:44

witam

Post autor: woody2 » 28 sie 2009, 18:43

zawsze mozna wziasc w reke lampe stroposkopowa podlaczyc i wyregulowac zaplon

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 28 sie 2009, 19:50

Niby tak, ale na strobo i tak idealnie nie wyregulujesz - to nie jest nowe autko, a podejrzewam, że laik nie posiada strobo i nie wie nawet jak go podłączyć :-P

Poza tym kolega nic się nie odzywa czy coś działa hehe :-/

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 28 sie 2009, 20:00

Tak tylko strobo rzadko kto posiada. W polowce regulowalem sobie zaplon na sluch mozna powiedziec i chodzila elegancko. U Siebie aktualnie nie mam zabardzo pola do popisu bo aparatu zaplonowego moj silnik nie posiada. Ale wystarczy ze zrobi sie znaki na obudowie i zlozy tak jak powinno.

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 28 sie 2009, 20:06

Kermit85 pisze:na strobo i tak idealnie nie wyregulujesz
A masz jakiś inny sposób na wyregulowanie zapłonu w samochodzie w którym żeby to zrobić trzeba zablokować najpierw kompa, ustawić na wartość wyjsciową, a potem załączyć kompa po to żeby ten sobie przyspieszył o jakieś 10'?

Nie piszę tego z wyrzutem, tylko z ciekawości bo chętnie bym spróbował tej metody, skoro jest lepsza niż strobo.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 28 sie 2009, 21:11

Nie powiedziałem że jest lepsza niż strobo, ale jeśli go nie posiadasz to możesz tak właśnie ustawić. Jeśli nie obrócisz silnikiem i ustawisz idealnie na zrobione przez siebie znaki to nic nie musisz więcej robić. Takie jest moje zdanie i nie musisz się z nim zgadzać ;-)

Felipewp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 09 maja 2010, 21:28
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Felipewp » 21 lip 2010, 21:29

mam pytanie a dlaczego go wymieniasz co sie dzieje ?

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 23 lip 2010, 18:49

Przykręcasz w miejsce starego
ważne żeby zamontować prawidłowo taka plastikowa osłonę przewodów od czujnika inaczej wirujący ekran może je wyrwać
zakładasz aparat i nim regulujesz zapłon wsio! :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl