Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABC] bicie na kierownicy podczas hamowania

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 15 wrz 2012, 10:47

co nowego w temacie

piotrw54
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:38
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: piotrw54 » 09 paź 2012, 23:59

Ja bym toczył tarcze nawet te nowe. U mnie ciaglę był ten problem, dpiero jak wywaliłem zwykłe hamulce a założyłem dwutłoczkowe zaciski i tarcze wentylowane problem zniknął.

skifa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 18 sty 2009, 19:29
Lokalizacja: Łódzkie

Bicie na kierownicy podczas hamowania

Post autor: skifa » 22 lis 2012, 09:23

Witam kolegów!podłącze sie do tematu, mialem podobny problem 2 tyg do tyłu z tym
biciem na kierownicy u mnie bylo to powodem że tłoczek na prawym kole z przodu nie cofał sie do tyłu i klocki ocierały sie o tarcze hamulcową,i według mnie ją rozgrzewały bardzo po wyczyszczeniu tłoczka i zmianie tarcz obu na tylnich kołach i nowych klocków (bo stare tarcze były az przyrdzewniałe od srodka) bicia juz nie mam i po problemie.Moze komus bedzie mała wskazówka przydatna kiedys,pozdrawiam. <ok>

jacek-1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 30 sie 2012, 20:40
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Post autor: jacek-1988 » 18 gru 2012, 18:29

doszedłeś co było?? najlepiej bicie widać na tokarce jak się nozem dojeżdża do tarczy, nowe tarcze często sie krzywią po przegrzaniu potem się przetacza i jest ok

kacel5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 lis 2009, 20:13
Lokalizacja: lublin

Post autor: kacel5 » 18 gru 2012, 20:53

u mnie powodem bicia przy hamowaniu były wybite tuleje wahacza ;-)

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 18 gru 2012, 21:03

piotrw54 pisze:Ja bym toczył tarcze nawet te nowe.
tarcz się nie toczy!

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 18 gru 2012, 23:21

LUPO pisze:
piotrw54 pisze:Ja bym toczył tarcze nawet te nowe.
tarcz się nie toczy!
Bo?

Jak są dobre to można przetoczyć ;-)

U mnie przyczyną bicia na kierownicy była tarcza hamulcowa, ale co z nią było nie tak, pojęcia nie mam, albo krzywa, albo strasznie pozalepiana ze starości.

alluś

Post autor: alluś » 18 gru 2012, 23:28

Sprawdź czy tłoczek chodzi płynnie, czy nie jest zapieczony, miejsce styku tarczy z piastą, myślę że nie dokręcasz kół metrową rurą? Boi to może skrzywi piastę. Zobacz jeszcze luz na prowadnicach, czy płynnie chodzą. Jak to nie pomoże to czujnik zegarowy i mierzy bicie. Jak jest duże to przetoczyc bez demontażu z piasty.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 19 gru 2012, 16:30

sagem pisze:
LUPO pisze:
piotrw54 pisze:Ja bym toczył tarcze nawet te nowe.
tarcz się nie toczy!
Bo?

Jak są dobre to można przetoczyć ;-)
bo się nie toczy,a jak są dobre to nie trzeba toczyć
jak się kupuje tarcze firmy krzak z alledrogo bo ciężko dołożyć do droższych i lepszych to później są takie efekty że biją,szczególnie przy tarczach wentylowanych
kup ATE i nie będziesz musiał robić takich bzdur jak toczenie

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 19 gru 2012, 20:02

LUPO, ja mam tarcze ATE, spokojnie. Ty miej swoje zdanie, ja będę miał swoje i niech tak pozostanie ;-)

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 19 sty 2013, 00:03

miałem podobny problemik waliło jak cholera ,juz sie napalałem na kupno nowych na szczęście mechanior muwi zostaw narazie grubośc jest dobra ,bo luzy na wachaczach tulejkach swożniach tylnej belce ,także zrobiłem to i cacy nic chamuje spoko,podkreślam że robiłem kopleks gumy i swożnie wachacza końcówki drązka ,silentblocki wózka ,tylna belka gumy ,także dokładnie nie zlokalizowałem dlaczego ale jest niebo a ziemia ,a wszystkie części lemf oczywiście

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 10 sie 2014, 19:11

witam! mam podobny problem z drżeniem kiery. Przy prędkości ok. 80 jak słabo nacisnę na pedał a jak mocniej to ustaje. Czy mogą mieć wpływ na to tylne tarcze i klocki? Tarcze to mają po góra 8mm i na jednej głębokie wżery są. A przy drugiej to na wew. części tarczy pół klocka jest ale po całej szerokości tarczy idzie. Przód trw tarcze plus klocki wymieniane 15tkm temu. Parę dni do tyłu zdjąłem ten zestaw i czyściłem piastę, tarczę wew. i na zew. i felgi od wew. gdzie z tarczą się stykają. Jakieś sugestie?

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 10 sie 2014, 20:14

hubert26w pisze:witam! mam podobny problem z drżeniem kiery. Przy prędkości ok. 80 jak słabo nacisnę na pedał a jak mocniej to ustaje. Czy mogą mieć wpływ na to tylne tarcze i klocki? Tarcze to mają po góra 8mm i na jednej głębokie wżery są. A przy drugiej to na wew. części tarczy pół klocka jest ale po całej szerokości tarczy idzie. Przód trw tarcze plus klocki wymieniane 15tkm temu. Parę dni do tyłu zdjąłem ten zestaw i czyściłem piastę, tarczę wew. i na zew. i felgi od wew. gdzie z tarczą się stykają. Jakieś sugestie?
Jeśli nadają się do wymiany, to trzeba to zrobić, hamulce to podstawa kolego :-)

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 11 sie 2014, 18:28

Na dniach planuję wymianę. Wiem że hamulce to podstawa ale spoko to tylko tył. Przód to inna bajka. Jak kupiłem to auto prawie że nie hamowało i przód wymieniłem od razu...

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 13 sie 2014, 08:50

Sprawdź tuleje wachaczy, jeśli będą ponadrywane również występuje drżenie kierownicy przy hamowaniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga