[80 B4]bicie w kierownicy podczas hamowania
Tak więc przy demontażu tarcz do toczenia wszystko było sprawdzone, a piasty były wyczyszczone szczotką zamocowaną na szlifierce, zastanawia mnie tylko jedna sprawa, bo jak tokarz zamontował tarcze na tokarce to okazało się że bicie miała tylko prawa tarcza (od strony pasażera).tomekk666 pisze: Na początku proponuje porządnie wyczyścić przednie piasty i obejrzeć czy żadna nie jest skrzywiona, bo takie rzeczy też się zdarzają. Dodatkowo przejrzyj jak wyglądają jarzma w zaciskach; czy trzpienie nie mają zbyt dużego luzu..
Znowu jak by piasta była krzywa to od razu by występowało bicie, a ono pojawia się dopiero po pewnym czasie.
Wydaje mi się że materiał użyty na tarcze jest jakiś kiepski i tarcze pod wpływem dużej temperatury ''płyną'' i się krzywią.
Zastanawiam się nad założeniem tarcz zimmermana nawiercanych koszt duży ale ciepło powinno być lepiej odprowadzane.
[ Dodano: 2012-07-31, 20:43 ]
chciałbym podzielić się wesołą nowiną, z ogłoszeniem której czekałem aż do upewnienia się iz faktycznie rozwiązałem problem z biciem kierownicy podczas hamowania. W tej chwili auto przejechało 10 tys km od rozwiązania problemu więc wydaje mi się że problemu już niema, zważywszy iż problem wracał po 1000 km. W moim przypadku skrzywieniu ulegała prawa tarcza. Po założeniu nowej piasty z prawej stronie (plus łożysko, bo inaczej się nie da) bicie kierownicy ustało. Wydaje mi się iż większość problemów z biciem kierownicy na tym forum jest własnie skrzywiona piasta koła. Niestety nie posiadam czujnika zegarowego i nie zmierzyłem bicia piasty, ale w moim przypadku wymiana pomogła. Ostatnio razem z kolegą w jego audi wymieniliśmy piastę po stronie po której była krzywiona tarcza wymieniliśmy piastę, i jak narazie problem z biciem znikł.
PS dodam iż miałem zużyte tuleje wahacza i łożysko amortyzatora. Po wymianie piasty użytkowałem pojazd z tymi zużytymi elementami i bicie przy hamowaniu nie występowało !!!