Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] brak hamulca tył

ODPOWIEDZ
Kamil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2012, 19:52

[80 B4] brak hamulca tył

Post autor: Kamil91 » 02 kwie 2013, 18:49

Sytuacja dość dziwna.
Na jesieni były wymieniane tarcze i klocki z tyłu. dzis gdy miałem sciagniete koła zobaczyłem ze tarcza wygląda jak by wg nie hamowała klocków jak by nie ubyło. tarcza wygląda na przyrdzewiałą. Na jesieni gdy były wymieniane hamulce zrobione były tez zaciski, rozebrane i dane nowe zestawy naprawdze dzis sprawdzilem prowadnice chodza tłok tez ciegno recznego tez. dodatkowo sprawdziłem układ nie jest zapowietrzony a przednie hamulce dobrze hamuja. czy ktos spotkał sie z takim obiawem ?
Jedynym pomysłem jaki mi przychodzi to oszukanie korektora hamowania ktory jest przy belce wleczonej.
Dodam ze jak nacisnie sie hamulec to widac jak wychodzi tłok i zaciska klocki ręka nie mozna tego ruszyć, mam wrazenie jak by te hamulce mialy za małe ciśnienie.

Czy ktos z was spotkał sie z tym ?
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2013, 22:54 przez Kamil91, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 02 kwie 2013, 19:31

Wszystko wskazuje na uszkodzony regulator siły hamowania.

Kamil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2012, 19:52

Post autor: Kamil91 » 03 kwie 2013, 00:44

sagem pisze:Wszystko wskazuje na uszkodzony regulator siły hamowania.
a jest jakis " domowy patent " zeby to sprawdzic czy faktycznie jest uszkodzony ?

Awatar użytkownika
Chillout
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 20 mar 2011, 20:23
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Chillout » 03 kwie 2013, 12:40

albo uszkodzony albo źle wyregulowany ja u siebie miałem zmienianą belkę tylną (zabawy na śniegu :mrgreen: ) i też zapomnieliśmy wyregulować samochód hamował samym przodem aż tył lekko podnosiło i w koncu u kumpla na podnośniku wyregulowaliśmy ten korektor siły hamowania dopiero zaczeło normalnie hamować . a żeby to zrobic to trzeba z odpowiednim naciskiem na belkę (ugięciem belki ) przesunąc takie małe ustrojstwo na belce aby sprezyna która reguluje siłe była napręzona wg mnie bez ingerencji mechanika sie nie obędzie

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 03 kwie 2013, 13:53

Ja wywalilem korektor ,też mialem problemy z tylnymi hamulcami.

Kamil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2012, 19:52

Post autor: Kamil91 » 03 kwie 2013, 23:03

Chillout pisze:albo uszkodzony albo źle wyregulowany ja u siebie miałem zmienianą belkę tylną (zabawy na śniegu :mrgreen: ) i też zapomnieliśmy wyregulować samochód hamował samym przodem aż tył lekko podnosiło i w koncu u kumpla na podnośniku wyregulowaliśmy ten korektor siły hamowania dopiero zaczeło normalnie hamować . a żeby to zrobic to trzeba z odpowiednim naciskiem na belkę (ugięciem belki ) przesunąc takie małe ustrojstwo na belce aby sprezyna która reguluje siłe była napręzona wg mnie bez ingerencji mechanika sie nie obędzie
podnośnik to ja mam tylko nie bardzo wiem jak to dobrze wyregulować. :mrgreen: jezeli dobrze rozumiem z tego co napisałeś to ta sprezyna na mocniej ciągnac to cięgno od korektora ?

lesli pisze:Ja wywalilem korektor ,też mialem problemy z tylnymi hamulcami.

Szczerze wole kupic nowy korektor niz go wywalac nie wydaje mi sie zeby było to bezpieczne jezdzic bez niego. w końcu po cos on tam jest.

Pietrówa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 29 mar 2011, 23:55
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: Pietrówa » 03 kwie 2013, 23:34

Sorki Kamil, że Ci się wepnę w temat ale nie chcę niepotrzebnie rzeźbić nowego.

Mam podobny problem i tak się zastanawiam czy jest jakiś sposób aby zmierzyć siłę ścisku poszczególnych zacisków?
Wiem, że złośliwi odpowiedzą aby zdjąć zacisk i włożyć "jajko" i jak zacznie się śpiewać jak Farinelli to znaczy, że zacisk łapie jak brzytwa. Mnie bardziej interesuje coś co pokaże w wartościach liczbowych siłę ścisku, dzięki temu będzie można zobaczyć czy np.: konkretne działania przy korektorze odnoszą skutek.

Grego
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 22 lut 2010, 07:51

Post autor: Grego » 07 maja 2013, 16:23

Ja również się podepnę.
Tzn tak wszystko było git, ale ostatnio na przeglądzie wyszło mi że tuleje tylnej belki do wymiany, oddałem do mechanika bo sam się za to nie brałem.
Mechanik oddał auto i tył praktycznie teraz nie hamuje, tarcze nowe, klocki nowe, zaciski po regeneracji, ręczny trzyma jak brzytwa, więc doszedłem do wniosku że coś z tym "regulator siły hamowania"

Więc pytanie brzmi jak to urządzenie się reguluje??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 maja 2013, 16:27

Grego pisze:Więc pytanie brzmi jak to urządzenie się reguluje??
z tego co pamiętam im mocniej naciągniesz sprężynę tym mocniej hamuje tył chyba że się mylę to niech mnie ktoś poprawi! Sam kiedyś miałem podobny problem i też regulowałem a najlepiej popatrz bo możliwe że jeszcze widać znaki jak było wcześniej.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 07 maja 2013, 16:45

Nie mylisz się. Mocniejszy naciąg sprężyny to jak większe obciążenie tyłu. Za tym idzie konieczność zwiększenia siły hamowania dla tyłu.
Nie do Audi ale może komuś się przyda jako sugestia:

Obrazek Obrazek

Ja takich cudów nie robiłem, choć np. w swojej 90ce naprawiałem korektor siły hamowania tył i ustawiałem. Ale na czuja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl