Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B4 2.0 ABK] Drgania przy hamowaniu

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

[B4 2.0 ABK] Drgania przy hamowaniu

Post autor: xRead » 25 lip 2017, 23:51

Witam :) Jakieś 2000km temu założyłem 4 nowe tarcze firmy Fremax + klocki Icer. Z tego co słyszałem ludzie chwalą a cena nie była jakaś niska. Po wycieczce nad morze 800km po S3 i hamowaniach z prędkości rzędu 160-180km/h po trasie zauważyłem, że występują dragnia na kierownicy oraz minimalnie na pedale. Typowy objaw krzywych tarcz. Dzisiaj zrobiłem pomiar czujnikiem zegarowym i tarcze z przodu mają bicie 0,04mm czyli teoretycznie mieści się w normie, która raczej nie powinna wywoływać takich objawów. Dodam, że opony mam wiekowe z zapasów Goodyear, zawieszenie całe nowe na lemfie. Gdzie szukać przyczny ?

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Re: Drgania przy hamowaniu

Post autor: jarowlkp » 26 lip 2017, 06:53

xRead pisze:Witam :) Jakieś 2000km temu założyłem 4 nowe tarcze firmy Fremax + klocki Icer. Z tego co słyszałem ludzie chwalą a cena nie była jakaś niska. Po wycieczce nad morze 800km po S3 i hamowaniach z prędkości rzędu 160-180km/h po trasie zauważyłem, że występują dragnia na kierownicy oraz minimalnie na pedale. Typowy objaw krzywych tarcz. Dzisiaj zrobiłem pomiar czujnikiem zegarowym i tarcze z przodu mają bicie 0,04mm czyli teoretycznie mieści się w normie, która raczej nie powinna wywoływać takich objawów. Dodam, że opony mam wiekowe z zapasów Goodyear, zawieszenie całe nowe na lemfie. Gdzie szukać przyczny ?
co do przodu i bicia po kierownicy skoro tarcze proste , zacznij od porządnego zakładu wulkanizacyjnego celem wyważenia kół i niech sprawdzą przy okazji stan opon , sam to nie dawno przerabiałem kola świeżo wyważone wiec zmieniałem wszystkie elementy układu hamulcowego, kierowniczego i zawieszenia po kolei , kierownica jak drgała tak nadal drgała ,wiec skoro wszystko już wymienione łącznie z półosiami i przegubami , pojechałem do dobrego wulkanizatora celem wyważenia po mimo ze miesiąc wcześniej były wyważane ale u innego i co ? kierownica ani nie drgnie , porządna wyważarka zrobiła robotę , tak wiec ostatni raz byłem u przysłowiowego Pana Mietka który ma sprzęt z lat 80 :)

co do tyłu skoro bije Ci pod pedale to przyczyna w tarczach na osi tylnej na 99% krzywe , zmierz czujnikiem zegarowym nie tylko 1cm od rantu tarczy ale również bliżej środka piasty

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl