Przejrzałem forum i nie znalazłem podobnego problemu.
Problem objawia się następująco:
Nie jestem pewien, czy jest to wina pompy vacum, czy też może elektroniki.
Na zapalonym silniku po kilkakrotnym naciśnięciu hamulca pedał staje się twardy tak jak gdyby nie działało podciśnienie (wydaje mi się, że serwo jest ok, bo trzyma ciśnienie); trzymając lewą nogę na hamulcu, a prawą dodając gazu obroty nieznacznie wzrosną (max do 1,5tyś) i z powrotem spadają do 800.
Silnik zupełnie nie reaguje na wciskanie gazu. Dopiero, gdy puszczę hamulec obroty normalnie wzrastają.
Czy może spotkał się z podobnym problemem? I, co może być tego powodem?
Zastanawiam się nad pompą vacum tylko nie wiem, czy podciśnienie ma jakieś znaczenie/wpływ na pracę silnika.
Pozdrawiam i czekam na sugestie.
Dodam jeszcze, że samochód zbiera się raz wolniej raz szybciej. Posprawdzałem zawór N75, turbo, wężyki, przepływomierz niby dobry.
Pozdrawiam i czekam na sugestie.
[Audi 80 B4 1.9TDi] Dziwne zachowanie hamulca
Dzięki za wyjaśnienie WOJTEK26. Twoja wypowiedź uspokoiła mnie , bo już myślałem, że coś nie w porządku z ECU. Wygląda na to, że vacum jest sprawne, a wężyk cały bo po zdjęciu z serwa na zapalonym silniku pompa zasysa powietrze tak , że przykleja się do dłoni.
Myślę,że problemem mogą być zapowietrzone hamulce. Jakiś czas temu mechanik wymieniał mi płyn hamulcowy i nie wiem czy odpowietrzał na włączonym zapłonie, bo wyczytałem na forum, że tak właśnie powinno być gdy jest ABS.
Przy okazji tego tematu jeszcze jedno pytanie. Czy zapowietrzony układ hamulcowy może mieć wpływ na pracę sprzęgła? kilka miesięcy temu wymieniłem kompletne sprzęgło (Sachs)
Kilka dni było dobrze, ale potem pojawił się problem, mianowicie nie mogę ruszyć płynnie, tylko jest takie lekkie szarpanie. Można z tym żyć ale jest to denerwujące.
Pozdrawiam.
Myślę,że problemem mogą być zapowietrzone hamulce. Jakiś czas temu mechanik wymieniał mi płyn hamulcowy i nie wiem czy odpowietrzał na włączonym zapłonie, bo wyczytałem na forum, że tak właśnie powinno być gdy jest ABS.
Przy okazji tego tematu jeszcze jedno pytanie. Czy zapowietrzony układ hamulcowy może mieć wpływ na pracę sprzęgła? kilka miesięcy temu wymieniłem kompletne sprzęgło (Sachs)
Kilka dni było dobrze, ale potem pojawił się problem, mianowicie nie mogę ruszyć płynnie, tylko jest takie lekkie szarpanie. Można z tym żyć ale jest to denerwujące.
Pozdrawiam.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie