Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 B4 1.9TDi] Dziwne zachowanie hamulca

ODPOWIEDZ
Jarek_27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 31 sty 2010, 19:27
Lokalizacja: Grójec

[Audi 80 B4 1.9TDi] Dziwne zachowanie hamulca

Post autor: Jarek_27 » 31 sty 2010, 19:53

Przejrzałem forum i nie znalazłem podobnego problemu.
Problem objawia się następująco:
Nie jestem pewien, czy jest to wina pompy vacum, czy też może elektroniki.
Na zapalonym silniku po kilkakrotnym naciśnięciu hamulca pedał staje się twardy tak jak gdyby nie działało podciśnienie (wydaje mi się, że serwo jest ok, bo trzyma ciśnienie); trzymając lewą nogę na hamulcu, a prawą dodając gazu obroty nieznacznie wzrosną (max do 1,5tyś) i z powrotem spadają do 800.
Silnik zupełnie nie reaguje na wciskanie gazu. Dopiero, gdy puszczę hamulec obroty normalnie wzrastają.
Czy może spotkał się z podobnym problemem? I, co może być tego powodem?
Zastanawiam się nad pompą vacum tylko nie wiem, czy podciśnienie ma jakieś znaczenie/wpływ na pracę silnika.
Pozdrawiam i czekam na sugestie.
Dodam jeszcze, że samochód zbiera się raz wolniej raz szybciej. Posprawdzałem zawór N75, turbo, wężyki, przepływomierz niby dobry.
Pozdrawiam i czekam na sugestie.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 01 lut 2010, 09:17

Sprawdz czy przewód łaczacy vacu z serwem jest szczelny, byc moze vacu juz jest sałbe i nie daje takiego naddatku ciśnienia, Co do zachowaniu silnika to jest wszystko OK przy wcisnietym hamulcu ECU dostaje info i odcina dawke zeby nie uszkodzic silnika.

Jarek_27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 31 sty 2010, 19:27
Lokalizacja: Grójec

Post autor: Jarek_27 » 07 lut 2010, 13:32

Dzięki za wyjaśnienie WOJTEK26. Twoja wypowiedź uspokoiła mnie :-D , bo już myślałem, że coś nie w porządku z ECU. Wygląda na to, że vacum jest sprawne, a wężyk cały bo po zdjęciu z serwa na zapalonym silniku pompa zasysa powietrze tak , że przykleja się do dłoni.
Myślę,że problemem mogą być zapowietrzone hamulce. Jakiś czas temu mechanik wymieniał mi płyn hamulcowy i nie wiem czy odpowietrzał na włączonym zapłonie, bo wyczytałem na forum, że tak właśnie powinno być gdy jest ABS.
Przy okazji tego tematu jeszcze jedno pytanie. Czy zapowietrzony układ hamulcowy może mieć wpływ na pracę sprzęgła? kilka miesięcy temu wymieniłem kompletne sprzęgło (Sachs)
Kilka dni było dobrze, ale potem pojawił się problem, mianowicie nie mogę ruszyć płynnie, tylko jest takie lekkie szarpanie. Można z tym żyć ale jest to denerwujące. :-?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 07 lut 2010, 14:02

Jarek_27 pisze:Czy zapowietrzony układ hamulcowy może mieć wpływ na pracę sprzęgła?
Tak. Zapowietrzony układ to zapowietrzone sprzęgło. Pod tym względem to jakby ten sam układ.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl