Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/8B 20V NM/7A] Gruszka czy serwo hamulców?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

[B3/8B 20V NM/7A] Gruszka czy serwo hamulców?

Post autor: jmm » 11 cze 2008, 23:36

Witam

Temat znany wszystkim właścicielom 20V z hydraulicznym wspomaganiem hamulców.

Czy jest jakiś sosób na diagnozę co mi padło - gruszka podciśnienia czy serwo?

Objawy są następujące, po nagrzaniu silnika pedał hamulca staję się twardszy po kilku hamowaniach i zapala się czerwona kontrolka na CHECKU z napisem BRAKE czy jak kto woli awarii układu hamulcowego.

Co ciekawe niedawno zmienił czujnik ciśnienia umieszczony w serwie i przez miesiąc było OK, kontrolka się nie zapalała, a hamulce działały normalnie, ale od wczoraj znowu pojawił się ten problem.

Więc wracając do sedna, da się jakoś wyeliminować potencjalne źródła usterki, żeby nie wyminiać dobrych części na nowe?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 12 cze 2008, 01:13

grucha nie wpływa na działanie hamulców podczas jazdy, więc pozostaje albo pompa hydrauliczna albo serwo. Nic innego. W serwo jest czujnik dwupinowy - wypnij z niego jeden pin i zobacz czy zgaśnie kontrolka - jeśli tak - to serwo padło. Druga sprawa a właściwie pierwsza to wymiana płynu wlącznie z przepłukaniem układu. Polecam zrobić to przed grzebaniem w mechanice samej.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 12 cze 2008, 13:07

Leo pisze:grucha nie wpływa na działanie hamulców podczas jazdy, więc pozostaje albo pompa hydrauliczna albo serwo. Nic innego. W serwo jest czujnik dwupinowy - wypnij z niego jeden pin i zobacz czy zgaśnie kontrolka - jeśli tak - to serwo padło. Druga sprawa a właściwie pierwsza to wymiana płynu wlącznie z przepłukaniem układu. Polecam zrobić to przed grzebaniem w mechanice samej.
A więc tak, ten czujnik właśnie wymieniłem i przez miesiąc był spokój, teraz znowu się zaczęło.

Płyn był wymieniany niedawno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl