Witam
Temat znany wszystkim właścicielom 20V z hydraulicznym wspomaganiem hamulców.
Czy jest jakiś sosób na diagnozę co mi padło - gruszka podciśnienia czy serwo?
Objawy są następujące, po nagrzaniu silnika pedał hamulca staję się twardszy po kilku hamowaniach i zapala się czerwona kontrolka na CHECKU z napisem BRAKE czy jak kto woli awarii układu hamulcowego.
Co ciekawe niedawno zmienił czujnik ciśnienia umieszczony w serwie i przez miesiąc było OK, kontrolka się nie zapalała, a hamulce działały normalnie, ale od wczoraj znowu pojawił się ten problem.
Więc wracając do sedna, da się jakoś wyeliminować potencjalne źródła usterki, żeby nie wyminiać dobrych części na nowe?
[B3/8B 20V NM/7A] Gruszka czy serwo hamulców?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
grucha nie wpływa na działanie hamulców podczas jazdy, więc pozostaje albo pompa hydrauliczna albo serwo. Nic innego. W serwo jest czujnik dwupinowy - wypnij z niego jeden pin i zobacz czy zgaśnie kontrolka - jeśli tak - to serwo padło. Druga sprawa a właściwie pierwsza to wymiana płynu wlącznie z przepłukaniem układu. Polecam zrobić to przed grzebaniem w mechanice samej.
A więc tak, ten czujnik właśnie wymieniłem i przez miesiąc był spokój, teraz znowu się zaczęło.Leo pisze:grucha nie wpływa na działanie hamulców podczas jazdy, więc pozostaje albo pompa hydrauliczna albo serwo. Nic innego. W serwo jest czujnik dwupinowy - wypnij z niego jeden pin i zobacz czy zgaśnie kontrolka - jeśli tak - to serwo padło. Druga sprawa a właściwie pierwsza to wymiana płynu wlącznie z przepłukaniem układu. Polecam zrobić to przed grzebaniem w mechanice samej.
Płyn był wymieniany niedawno.