Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1z b4] hamulce bardzo słabe

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

[1z b4] hamulce bardzo słabe

Post autor: ignac112 » 23 kwie 2013, 20:27

Siema. Mam taki problem ze swoim samochodem. Wymieniłem pompkę z takiej:
Obrazek
na taką:
Obrazek
bo starą pompkę szlak mi trafił razem z przewodami hamulcowymi przy zaciskach z przodu. Przewody nowe, pompka zmieniona przez układ przelałem 1,5-2l płynu hamulcowego. Bąbli już dawno nie było a ja i tak przelałem jeszcze sporo płynu. Z tyłu poukręcały się mi odpowietrzniki (bębny na tyle) więc odpowietrzałem przez przewody. No i fajnie, tyle że hamowanie rozpoczyna się gdy pedał hamulca jest wciśnięty w 30-40%. Pedał jest jakby lekko gumowaty i nawet nie mogę kół z przodu zblokować, więc kicha. Od razu po odpowietrzeniu normalnie 4 koła darły na asfalcie, a teraz tylko nura do przodu, aż mało tył się od ziemi nie oderwie, ale koła zblokować się nie chcą.

Poza tym założyłem nowe szczęki z tyłu a gdy zaciągam rękaw to na piachu nawet nie chcą mi się tylne koła zblokować. Na linkę patrzyłem i jest ona prawie nowa, więc chyba to nie wina linki, a skoro pod wpływem hamulca koła potrafiły mi się zblokować na suchym asfalcie (czyli i tył też) więc nie wiem co z tym rękawem. Łapie gdzieś na 4-5 ząbek i ciężko chodzi.

Co chciałbym osiągnąć? A no chciałbym, żeby pedał hamulca łapał bardzo wysoko, żebym czuł, że auto hamuje (żeby zniknął efekt gumowanego hamulca) no i rękaw, żeby się poprawił.

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 23 kwie 2013, 23:38

ignac112 pisze:Z tyłu poukręcały się mi odpowietrzniki (bębny na tyle) więc odpowietrzałem przez przewody. No i fajnie, tyle że hamowanie rozpoczyna się gdy pedał hamulca jest wciśnięty w 30-40%.
Na moje to układ masz prawdopodobnie nadal zapowietrzony. Dopóki go porządnie nie odpowietrzysz (zgodnie ze sztuką) to będziesz miał takie efekty.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 24 kwie 2013, 09:41

tomek83 pisze:Na moje to układ masz prawdopodobnie nadal zapowietrzony...
też mi się tak wydaje...
ignac112 chyba bedziesz musiał zrobić te odpowietrzniki później próbuj jeszcze w ten sposób , że luzujesz wszystkie odpowietrzniki i co jakiś czas dolewasz płynu do zbiorniczka -jedna butelka wystarczy( w tym czasie nie naciskaj pedału hamulca) . Dobrze by było ,gdyby przód samochodu stał wyżej jak tył . Jest to tzw. odpowietrzanie grawitacyjne stosowane już bardzo rzadko ale skutecznie .Dopiero po tym odpowietrzaniu zastosuj tradycyjną metodę , z wężykiem na końcu odpowietrznika a drugim końcu zanurzonym w słoiczku lub butelce z płynem hamulcowym . Pamiętaj aby nie puszczać za szybko pedału hamulca po kilkakrotnym szybkim naciśnięciu.

a co chodzi o tylne hamulce to możesz zobaczec jeszcze korektor na tylnej belce... po lewej stronie jest korektor siły hamowania, ma za zadanie tak rozdzielić siłę hamowania aby tył prawie tak samo mocno hamował jak przód... czasami ma on niestety wycieki lub sprężyna została urwana.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 24 kwie 2013, 16:04

Korektor obadałem, chodzi jak powinien. Ja już 4 butelki zmarnowałem płynu. Odpowietrzałem od koła najdalej odsuniętego od pompki hamulcowej, bąbli nie było a i tak przelałem. Tak się zastanawiam czy to nie jest wina pompki hamulcowej, zanim porobiły mi się problemy z hamulcami, tj. przewody i pompka, hamulce były niewiele lepsze niż teraz, a w porównaniu do b4 abt to już w ogóle tragedia. Tu muszę mocno cisnąć na pedał, by spowalniacze działały (opór jest, nie ma że pedał wpada w podłogę, przy 50% wciśniętym pedale już jest bardzo ciężko wcisnąć go dalej a koła się nie blokują).
No i sprawa z ręcznym też ciekawa, może wystarczy naciągnąć linkę?

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 24 kwie 2013, 17:58

A sprawdzałeś gumki cylinderków? albo czy przewody hamulcowe w szczególności te gumowe moze Ci gdzieś puchną? pompke narazie bym zostawił...

Co do linki ręcznego to ja np. u siebie mam tak ze łapie na 3 - 4 ząbku ale na suchym asfalcie ciężko je zablokować... na mokrym bądz na śniegu to tak ;-)
u Ciebie też nie zaszkodzi naciągnąc... naciąg ją i zobacz jaki da to efekt.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 25 kwie 2013, 15:41

Przewody wymieniłem, reszta nie puchnie - zaciski z przodu okej, cylinderki też okej, z tyłu cylinderki nie ciekną, chodzą gładko, gumy ok.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 25 kwie 2013, 18:50

ignac112 zrób test na piachu czy żwirze na siłę hamowania, najczęściej jest tak że hamują koła po przekątnej z większą siłą od tych kół po drugiej przekątnej... jak bedziesz to robił to wciśnij pedał hamulca najmocniej jak się da... bo możliwe że masz rację z tą pompką hamulcową, pewnie nie trzyma ciśnienia.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 25 kwie 2013, 22:58

Na piachu drą glebę 4 koła z równą siłą - przód szybciej bierze , czyli zgodnie z planem. Rękaw oczywiście na piachu nie blokuje kół z tyłu.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 26 kwie 2013, 10:46

Skoro tak to nie masz sie co czepiać pompki. To juz może bardziej klocki masz nie takie... co do rękawa to naciągnij tak żeby łapał na 3 - 4 ząbek.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 26 kwie 2013, 21:08

Co do klocków i tarcz, klocki mają jeszcze z centymetr grubości, tarcze jak nowe. ALE UWAGA, z racji tego, że te tarcze do wentylowanych nie należą to ja przypuszczam, że mogło dojść do przegrzania lub zwęglenia/zeszklenia klocków. To taka moja teoria. I teraz, czy powiedzmy zwęglone lub zeszklone klocki mogą powodować taki efekt?

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 26 kwie 2013, 21:52

Jak zeszklone to bardziej sie ślizgają

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 27 kwie 2013, 17:40

Czyli nie hamują tak jak u mnie.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 27 kwie 2013, 21:41

ignac112, wyciągnij klocki, papier ścierny w rękę i zetrzesz zeszkloną warstwę... taki zabieg czasem pomaga, a po zeszlifowaniu trzeba przez jakiś czas spokojnie hamować aby się mogły spokojnie ułożyć...

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 29 cze 2013, 21:59

Jajca jak nic! Ostatnio przez kilka dni hamulce brzytwy, pedał brał wysoko, koła wdzierały się w asfalt, a ręczny blokował koła na asfalcie na 4 ząbku. Po 2-3 dniach to minęło i znowu, rękaw nie blokuje nawet na trawie, ciężko koła zblokować na asfalcie...

Awatar użytkownika
Przemas80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Przemas80 » 30 cze 2013, 11:49

Nie wiem czy to ma znaczenie,ale pompkę teraz masz w wersji z ABS poprzednio tego nie było może temu fiksuje :oops:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl