Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 all] Hamulce tył, tarcze

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 28 wrz 2013, 20:46

a po czym to poznac jaki mam korektor ?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 28 wrz 2013, 21:24

jeśli masz redukcyjny to dźwignia wywiera naciska na tłoczki za pośrednictwem sprężynek połączonych jarzemkiem któe ma wyrównywać siłę działającą na obydwie sprężynki.
jeśli dławikowy to dźwignia bezpośrednio wywiera nacisk na tłoczki

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 29 wrz 2013, 06:31

U mnie od korektora odchodzi jedna duza sprezyna ktora jest przymocowana do belki, taka jak na tym zdjeciu i powiem szczerze nie czuje zadnej roznicy w momencie czy ta sprezyna jest zalozona czy nie jest zalozona :)

Obrazek

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 wrz 2013, 15:00

nie czuje zadnej roznicy w momencie czy ta sprezyna jest zalozona czy nie jest zalozona :)
to wyłącz ABS, i jak masz dobre zaciski to przy naciągniętej spręzynie mimo tego że masz małe tarcze z tyłu to i tak tył będzie miał tendencję do blokowania w pierwszej kolekjności.
ja mam już tył w opłakanym stanie ale i tka hamuje po naciągnięciu sprężyny korektora w pierwszej kolejności niż tył, inna spraw ażę też mam cięższy silnik.
jak przejedziesz jakiś odcinek drogi i zatrzymasz auto to tylne tarcze powinny być zimne, potem jak z prędkości 100km/h zatrzymasz auto łagodnie ale tak by hamowanie było wyraźnie odczuwalne to tylne ani przednie tarcze nie powinny się dać dotknąć przy tych wymiarach tarcz co masz teraz, jeśli przód będzie gorący a tylnych tarcz możesz spokojnie dotykać, to w pierwszej kolejności, rozruszaj zaciski. a dopiero potem walcz z całą resztą

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 09 paź 2013, 08:06

a czy np objawem tego ze hamulce z tylu do konca nie odbijaja moze byc ze sa zapowietrzone ?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 09 paź 2013, 10:37

nie, jeśli nie leją to i nie zapowietrzają się, zapowietrzać sięmogą w przypadku uszkodzenia tylnego uszczelnienia pompy hamulcowej

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 17 mar 2012, 12:45
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 09 paź 2013, 11:05

kyuubi1990 pisze:a czy np objawem tego ze hamulce z tylu do konca nie odbijaja moze byc ze sa zapowietrzone ?
Raczej przejrzyj stan zacisków, przede wszystkim w jakim stanie są tłoczki i uszczelki. Oraz czy sworznie luźno pracują.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 09 paź 2013, 20:48

Lewian, wiemy o Co Ci chodzi, ale to nie są uszczelki o przekroju "V" żeby mogły puszczać powietrze do układu, i jednocześnie zaciski były suche, nie poprawne działanie, to jedno a zapowietrzanie to drugie, i za to drugie w 99% przypadków odpowiada pompa hamulcowa

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 17 mar 2012, 12:45
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 09 paź 2013, 21:05

arwam pisze:Lewian, wiemy o Co Ci chodzi, ale to nie są uszczelki o przekroju "V" żeby mogły puszczać powietrze do układu, i jednocześnie zaciski były suche, nie poprawne działanie, to jedno a zapowietrzanie to drugie, i za to drugie w 99% przypadków odpowiada pompa hamulcowa

Nie zrozumiałeś mnie ;) Moja wypowiedź odnosiła się do autora tematu, nie do Twojej wypowiedzi. Bo również jestem zdania, że jego problemy nie są spowodowane zapowietrzeniem a po prostu tym, że coś nie tak z zaciskiem jest ze strony mechanicznej.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 10 paź 2013, 09:02

ostatnio jeszcze doszedłem do tego żę jeśli mamy luzy na prowadnikach w jarzmach tylnych zacisków efekt jest taki sam jak na zapowietrzonych hamulcach bo w miarę naciskania pedału zacisk dopierovsię "prostuje" i dopiero po tym zaczyna zaciskać okładziny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga