Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[80 B4 1.9TDI 1Z] Korektor siły hamowania

piter123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 21 gru 2014, 11:57

Post autor: piter123 » 01 lut 2017, 17:36

A gdzie tam jest regulacja na imbusa?

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11626
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 lut 2017, 17:46

piter123 pisze:A gdzie tam jest regulacja na imbusa?
ta śrubka od dołu ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 255
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 26 kwie 2017, 21:23

Panowie pytanie z innej beczki.
Czy każde B4 posiadało regulator / korektor siły hamowania?
Moje poprzednie B4 posiadało, obecne nie posiada?
Oba auta 94 rok, na pierburgu z ABS i tarczami z tyłu.
Jedno miało korektor a drugie nie ma.
Pytam gdyż nie wiem czy tak już fabryka wypuściła czy poprzedni właściciel "palce maczał".

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8168
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 kwie 2017, 21:40

Quattro tylko nie miało.

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 255
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 26 kwie 2017, 21:46

Czyli rozumiem, że mam jakąś rzeźbę z tylnymi hamulcami.


Jak są podłączone przewody do tego korektora tzn. który gdzie wkręcić?

Zrobię fotkę moich przewodów i wstawię, żeby mi ktoś napisał, który gdzie wkręcić.

Ps. przy poprzednim aucie nie wiedziałem ile rzeczy można zepsuć.
Sprawdza się powiedzenie, że największą wada każdego auta (audi) jest jego poprzedni właściciel.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6147
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 kwie 2017, 14:41

audico pisze:Jak są podłączone przewody do tego korektora tzn. który gdzie wkręcić?
Daj sobie spokój z tym korektorem ...jedyna jego "zaleta" to problemy ze zbyt słabą siłą hamowania tyłu ,czego skutkiem są rdzewiejące tarcze i nurkowanie przodu auta przy hamowaniu .Fakt ze wywalanie go to zupełnie zbędna robota i niepotrzebna komplikacja ,bo można go tak wyregulować że nie będzie sprawiał kłopotów i tył zacznie normalnie hamować.Wystarczy regulację wkręcić do oporu i działa jak nalezy .Ja zanim na to wpadłem ,dałem 2 x zardzewieć tylnim tarczom i męczyłem sie z nurkującym przy hamowaniu autem ,zastanawiając sie czemu tak sie dzieje ...teraz jest bajka ,nie ma nurkowania przy hamowaniu ,a tylne tarcze ładnie wyślizgane na całej szerokosci ,tak jak przednie ;-)

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 333
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 27 kwie 2017, 23:56

A jak to się przekłada na siłę hamowania?

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 30 kwie 2017, 07:41

Siemanko! Jest lepiej i to czuć bo przed zabiegiem też miałem duże problemy z heblami.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 24 lip 2017, 08:58

Witam,
Zgodnie z zasadami regulacji korektora siły hamowania sprężyna naciągnięta na max i śruba wkręcona max,
Czy ta zasada się tyczy również naszych audiczek ale bez ABS? I z bębnami na tyle ?

z góry dzięki za info
jarowlkp

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8168
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 lip 2017, 15:24

Też ale zasada jest też druga, jak ci d**a wyprzedza auto zimą czy tam na mokrym to trzeba popuścić.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11626
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 lip 2017, 15:33

Ja u siebie na wszelki wkręciłem na max a potem obrót wstecz i na razie git i w zimie i w lecie.
WRC is for boys.
Group B was for men.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 25 lip 2017, 07:17

PieterB pisze:Ja u siebie na wszelki wkręciłem na max a potem obrót wstecz i na razie git i w zimie i w lecie.
No I stało się , sprężynę naciągnąłem na max , śruba wkręcona tak aby nakrętka trzymała całą szerokością gwintu , za dużo siły w rękach nakrętka urwała się z kawałkiem śruby ok 8mm do regulacji i co teraz czy samą śrubę da się wymienić ? na razie tak zostawiłem nic nie cieknie ale obawiam się z pewnie wymiana korektora mnie czeka , macie jakieś pomysły ?
jarowlkp

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 25 lip 2017, 07:42

próbować wykręcić i dorobić śrubkę

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 25 lip 2017, 07:53

Fazziu pisze:próbować wykręcić i dorobić śrubkę
z wykręceniem nie będzie problemy tylko pytanie czy to jest tylko zwykła śruba z wejściem na imbusa , czy jakaś np. z membraną na końcu lub inne ustrojstwo i po wykręceniu jej nic się nie rozsypie i itd.?
jarowlkp

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 25 lip 2017, 10:51

jarowlkp pisze:z wykręceniem nie będzie problemy tylko pytanie czy to jest tylko zwykła śruba z wejściem na imbusa , czy jakaś np. z membraną na końcu lub inne ustrojstwo i po wykręceniu jej nic się nie rozsypie i itd.?
przypuszczam że to może być śrubka ze stożkiem na końcu do regulacji ilości przepływającego płynu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


Akumulatory samochodowe Audi 80
hamulce