Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 Coupe] miękki pedał hamulca i grzejące się hamulce

ODPOWIEDZ
arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

[B3 Coupe] miękki pedał hamulca i grzejące się hamulce

Post autor: arwam » 24 sie 2013, 22:31

Witam.
kilka dni temu stanęły mi dęba tylne zaciski przez syf w korektorze siły hamowania,
zrobiłem tylne zaciski, przy okazji i przednie, wszystkie gumki wymienione, tłoczki złożone na smar do zacisków,
cały układ wyczyszczony i wypłukany,
jednak problemy się nie skończyły, raczej bym powiedział że się zaczęły,

hamulce tylny prawy i przedni lewy się grzeją,
po pierwszym razie był problem z odpowietrzeniem, więc zregenerowałem, pompkę hamulcową, jednak jest mały problem


hamulce są już skuteczne, ale pedał hamulca po odpaleniu silnika wchodzi niemal w podłogę, jak nie ma podciśnienia, w serwie to pedał zaczyna stawiać opór jakieś 5cm od góry, po odpaleniu w miarę jak podciśnienie zostaje wytwarzane przez pompkę VACU, tak pedał wpada w podłogę, jak się jedzie to przy hamowaniu na suchym asfalcie pełną skuteczność uzyskuje się BEZ OPORU już w połowie skoku pedału hamulca.
a przy normalnym hamowaniu już po około 2-3cm od góry.
jednak jak auto sięjuż zatrzymuje, w momencie wyłączenia ABS'u hamulec wpada w podłogę. mimo zastosowania pompy 23,8mm.

przy gwałtownym wciskaniu hamulca, pedał wchodzi z oporem jakby przewody metalowe były pozaciskane.

zaciski z przodu to Girling 54 na tarczy wentylowanej 256mm i tył girling 38 na tarczy 245mm.
pozostał nadal problem z grzaniem przedniego lewego koła i tylnego prawego.
przed awarią pedał nawet na odpalonym silniku był u samej góry i mimo wspomagania nie dawał się wcisnąć głębiej niż do połowy.
teraz hamulce są można powiedziećże nawet nieco skuteczniejsze, ale jest hamulec niczym z g****a i nadal trzymają koła po przekątnej,


możliwe jest żeby źródłem problemów była pompa hamulcowa?

ewentualnie blok ABS'u?

[ Dodano: 2013-08-30, 22:35 ]
Problem rozwiązany, powodem okazała sie być zasyfiona pompa ABS'u która trzymała powracający płyn z zacisków, jak i uszkodzona pompa hamulcowa, obecnie po dłuższej jeździe, jesli sie zatrzymamy bez użycia hamulca, to przedni lewy zacisk jeszcze delikatnie trzyma, i tarcza jest tylko letnia, da się bez problemu dotknąć a tylna tarcza, też jest nieco możniej rozgrzana ale też bez problemu można jej dotykać.
zobaczymy jeszcze jak zmięnię tarcze, klocki no i przede wszystkim pompę hamulcową wraz z serwem.

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 03 wrz 2013, 20:45

Hej


Możesz opisać dokładniej jak czyściłeś tą pompę ABS? Jak odpowietrzałeś pompe hamulcową a jak abs ?

pzdr

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 03 wrz 2013, 21:12

przedewszystkim wydmuchanie płynu sprężonym powietrzem i zalanie nowego, jednak chyba w przeszłości ktoś potraktował jakimś uszczelniaczem bo po dwóch dniach się rozciekła i musiałem wymienić na inną. przy zdrowej pompie ABS takie zabiegi jej krzywdy nie zrobią

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 15 wrz 2013, 21:07

Jak tę pompę wydmuchałeś sprężonym powietrzem? Powykręcałeś wszystkie przewody i wtedy czy w ogóle ją wyjąłeś z układu? Jak ją potem odpowietrzyłeś? Mam podobny kłopot z hamulcami po przekątnej i nawet wymiana pompy hamulcowej nie pomogła, a o ABS nawet nie pomyślałem a to może być dobry trop, dlatego z góry dzięki za odp:)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 17 wrz 2013, 16:27

pompa wyjęta całkowicie z auta, i potraktowana kompresorem, oraz kilka razy przepłukana nowym płynem,

licz się z tym że po wszystkim jeśli kiedyś ktoś potraktował ją jakimś świństwem to po paru dniach może sie rozszczelnić,
ja kupiłem drugą taką samą za śmieszne pieniądze, też wydmuchana, i przepłukana nowym płynem i trzyma,
a jak będziesz odpowietrzał, to najpierw zamiast przewodów wychodzących z pompy do ABS, zakręć odpowietrzniki, i pojedynczo, odpowietrzał, najlepiej wężyk i odrazu do zbiorniczka, wtedy nie będzie niebezpieczeństwa ponownego zapowietrzenia, jak już w zbiorniczku nie leci ani powietrze ani spieniony płyn to dopiero wtedy zakręcamy POJEDYNCZO przewody i odpowietrzamy, i tak z każdym kołem, najpierw zakręcamy jeden przewód, i odpowietrzamy odpowiednie, koło, potem następny przewód i następne koło, w ten sposób będziemy mieli porządnie odpowietrzony układ.
ważne zanim zaczniemy odpowietrzać, koła czy pompę ABS usuwamy powietrze z pompy hamulcowej, inaczej bedzie nam cały czas gonić je dalej.
czyli odpowietrzamy w tej kolejności : Pompa hamulcowa=>pompa ABS/EDS=> zaciski poszczególnych kół.

Przy starszych pompach ABS nie ma odpowietrzników, zakręcamy zamiast przewodów odpowietrzniki, i dopiero wtedy uda nam się prawidłowo odpowietrzyć,
potem jedzimy gdzieś gdzie jest nawierzchnia posypana piaskiem, żwirem, lub inna o słabszej przyczepności i kilka razy hamujemy, z pełną siłą tak aby ABS zadziałał i to do całkowicego zatrzymania,
jesli pedał stanie sie nieco bardziej miękki, to znaczy że z kanałów i akumulatorów ciśnienia powietrzze zostało wychnięte do kół, wtedy powtarzamy, odpowietrzanie, i cieszymy się ze sprawnych hamulców.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga