[Audi Avant B4 2.6 ABC ]Nagły brak hamulców
[Audi Avant B4 2.6 ABC ]Nagły brak hamulców
Witam . Dzis rano odpalilem swoja audice i przejchalem pare metrow i chcialem zahamowac i sie zdziwilem pedal w podlodze a ja dalej jade. Zatrzymalem sie na poboczu wylaczylem silnik zajrzalem pod maske i zobaczylem poziom plynu hamulcowego i wszystko ok tyle zawsze bylo . Zazwyczaj mialem dobre hamulce nawet bardzo dobre super hamowaly i ABS tez sie spisywal. Gdy dalej jechalem zaczelem pompowac pedalem hamulca i po 10-12 razem lekko zaczynaly brac.Prosze o szybka pomoc co to moze byc czy to pompa hamulcowa??
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Może być tak, że popychacz(czy jak to tam nazwać) w servie sie urwał i wtedy nici z hamowaniem, bo pompa nie dostaje żadnego ciśnienia. Ale jest to mało prawdopodobne, raczej przy składaniu/rozbieraniu mogłoby sie to stać.tokarka606, nie bardzo się mogę z Tobą zgodzić. Serwo raczej nic nie ma do wpadania pedału w podłogę- no chyba że się coś urwie.
Szukaj jakieś nieszczelności.
Płynu na pewno nie brakuje?
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Jeśli płynu nie ubywa i jesteś pewien ,że dobrze odpowietrzyłeś to może to być pompa hamulcowa. Ale z drugiej strony jeśli pompa nie robi ciśnienia to jak mogłeś odpowietrzyć
Jeśli napompujesz pedałem hamulca i jest twardy a Ty cały czas mocno trzymasz pedał a on powoli wpada to albo masz wyciek albo płyn cofa się po tłoku pompy.
A jak jest u Ciebie dokładnie?
Jeśli napompujesz pedałem hamulca i jest twardy a Ty cały czas mocno trzymasz pedał a on powoli wpada to albo masz wyciek albo płyn cofa się po tłoku pompy.
A jak jest u Ciebie dokładnie?
Wymienilem pompe wszystko wrocilo do normy lecz niejestem zadowolony do konca poniewaz hamulce biora po nacisnieciu pedala od polowy. Gdy silnik jest zgaszony pedal jest idealny twardy biora po dotnieciu. Odpowietrzylem ktos dal mi rade troche pojezdzic i unormowac wszystko i z dnia na dzien bylo coraz lepiej pedaj robil sie coraz lepszy coraz szybciej braly hamulce . Dzis odpalilem wszystko om bylo przygazowalem do 6 tys i pedal zrobil sie tak miękki ze gdy hamowalem po wcisnieciu do konca hamowal dopiero. zrobil sie luz na pedale nawet na zgaszonym na poczatku taki uskok idopiero jakby braly, nie mam pojecia co to moze byc
[ Dodano: 2010-02-07, 17:45 ]
plynu mam caly czas tyle samo nic nie ubywa i nieubywalo nawet na zepsutej pompie
[ Dodano: 2010-02-07, 17:45 ]
plynu mam caly czas tyle samo nic nie ubywa i nieubywalo nawet na zepsutej pompie
wlasnie mi sie wydaje ze serwo za duzo powietrza daje i az w pompe pcha bo jak sie odpali silnik to pedal mieeki i wpad do dolu dzis jak hamowalem przy 100 to rzucilo mnie na lewo na prawo niewiem co jest.Serwo wlasnie za duzo powietrza daje i te wsmomaganie tego pedala jest za duze zobacz cie jak przygazowalem do 6 tys tak sie stalo to moze duzo powitrza poszlo
[ Dodano: 2010-02-07, 18:46 ]
[ Dodano: 2010-02-07, 18:49 ]
niemam pojecia jestem w dole czy 2 pompa mogla pujsc ? czy wstawie nowa to nowa tez rozwali cos co teraz rozwalilo. Czy serwo ma cos z tym wszystkim cos wspolnego
[ Dodano: 2010-02-07, 18:46 ]
jest dokladnie tak jak kolega opisal w 2 akapicie. Tylko teraz po wymianie inaczej sie dzieje. Plyn caly czas jest nieubywa.Dzieje sie tak jakb y 2 pompa ktora wstawilem teraz sie zepsola nie wiem co jest odpiszciemarko009 pisze:Jeśli płynu nie ubywa i jesteś pewien ,że dobrze odpowietrzyłeś to może to być pompa hamulcowa. Ale z drugiej strony jeśli pompa nie robi ciśnienia to jak mogłeś odpowietrzyć
Jeśli napompujesz pedałem hamulca i jest twardy a Ty cały czas mocno trzymasz pedał a on powoli wpada to albo masz wyciek albo płyn cofa się po tłoku pompy.
A jak jest u Ciebie dokładnie?
[ Dodano: 2010-02-07, 18:49 ]
niemam pojecia jestem w dole czy 2 pompa mogla pujsc ? czy wstawie nowa to nowa tez rozwali cos co teraz rozwalilo. Czy serwo ma cos z tym wszystkim cos wspolnego
Ja bym stawiał na zapowietrzenie , jak pojeżdziłeś troche spóbuj jeszcze raz dokładnie odpowietrzyć , odłącz ABS i zrób prube jak chamują poszczególne koła najlepiej robi sie to na żyżlowej drodze ale w zimie to lipa więc tylko asfalt i ostry hebel . przy odpowietrzaniu pompy przez układ bywa tak że powietrze sie zbierze gdzieś w układzie i na poczatku wydaje sie że jest ok a dopiero po przepompowaniu sporej ilości płynu przez układ jest dobrze odpowietrzony , takrze skupił bym sie na tym.
Zobacz jeszcze na zgaszonym silniku czy jak pompujesz pedałem to podnosi sie on czy opur jest w tym samym położeniu bo jeżeli pedał "rośnie " to na 100% masz powietrze w układzie.
Serwo tu nie ma nic do rzeczy , jak by żle działało to byś mmiał twardy wysoki pedał i słabiuśkie hamulce
pozdro
Zobacz jeszcze na zgaszonym silniku czy jak pompujesz pedałem to podnosi sie on czy opur jest w tym samym położeniu bo jeżeli pedał "rośnie " to na 100% masz powietrze w układzie.
Serwo tu nie ma nic do rzeczy , jak by żle działało to byś mmiał twardy wysoki pedał i słabiuśkie hamulce
pozdro
masz duro racji tylko ze ja juz 5 raz kupywalem plyn i przetoczylem przez uklad hamulcowy dobre 3 litry plynu i to samo nic sie niezmienia gdy zgasze silnik punkt oporu na hamulec podnosi sie i robi sie twardszy.na odpalonym pedal po nacisnieciu wpada w podloge. Uklad niemoze byc zapowietrzony bo hamulce byly , jak wstawialem 2 pompe to odpowietrzalem 3 razy i hamulce poprawily sie nie wpadal pedal do konca lecz troszke przed koncem ale to i tak zle bo powinien byc po lekkim nacisnieciu. Jutro wymienie pompe ABS bo doradzil mi dobry mechanik od Audi ze moze byc to cos psuc