Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[80 B4 2.0 ABK] Płyn hamulcowy

Awatar użytkownika
idealny71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 08 lut 2007, 23:13

Re: [80 B4 2.0 ABK] Płyn hamulcowy

Post autor: idealny71 » 28 mar 2007, 09:28

do pytania o plyn hamulcowy dorzucam jeszcze pytanie:
ile wchodzi plynu do calkowitej wymiany w ukladzie hamulcowym?
wg producenta pojemnosc ukladu to 1.5 litra
a do wymiany nalezy miec 2 litry?
skad ta roznica?
aha oczywiscie nalezy uzywac zawsze plynu hamulcowego klasy dot4 niezaleznie od producenta.
i dobre plyny robi nasza organika.
12 zl za 0,5 litra do rewelacyjna cena.a przesada jest kupowanie "markowych" plynow poniewaz i tak po 2 latach w naszych warunkach klimatycznych plyn wymieniamy.
pozdrawiam
idealny71

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 05 cze 2007, 14:23

A czy płyn DOT-4 firmy FEDORO jest ok ? Bo w instrukcji płynu pisze ze nie możę być stosowany w ukłądach hamulcowych przeznaczonych do mineralnego płynu hydraulicznego (LHM) Więc zły kupiłem czy to o coś innego chodzi ? Proszę o pomoc

Awatar użytkownika
idealny71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 08 lut 2007, 23:13

Post autor: idealny71 » 05 cze 2007, 15:19

dot-4 jest plynem zalecenym niezaleznie od producenta.to klasa plynu.a w/w producent robi swietne klocki i szczeki.wiec mozesz zalac.
idealny71

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6577
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 18 kwie 2009, 03:03

Wymieniał któs całkowicie płyn i wie ile potrzeba do wymiany?
Nie umiera ten, kto żyje w pamięci innych...
---
Forum internetowy Audi 80
Forum internetowy Audi A6

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3046
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 18 kwie 2009, 09:43

Wymieniałem w a3, poszła cała puszka dot4 500ml.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 19 kwie 2009, 22:18

wymieniałem w swoim autku w zeszłym miesiącu,wystarczyło 1,5 l Nie wiem jak oni obliczali że potrzeba jest 2l Pewnie trzeba by wylac wszystko z zacisków ale ja spuściłem poprzez wymontowanie korektora.

Awatar użytkownika
bunio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 27 lip 2007, 15:01
Lokalizacja: Pomorze Środkowe/GS

Post autor: bunio » 19 kwie 2009, 23:22

marko009 pisze:Pewnie trzeba by wylac wszystko z zacisków ale ja spuściłem poprzez wymontowanie korektora.
Właśnie na tym polega Twój błąd :idea:
1,5l to pojemność układu, 0,5l na dokładne przepłukanie układu.
Często popełnianym błędem jest zapominanie o sprzęgle. :!:
Osobiście polecam płyn ATE.

Najprostszy sposób na układ, aczkolwiek czasochłonny bo grawitacyjny wygląda tak:

:arrow: 5 kawałków przeźroczystego wężyka średnicą pasującego na odpowietrzniki,
:arrow: 5 przeźroczystych naczynek na stary płyn,
:arrow: kluczyk do odkręcenia odpowietrzników /najlepiej oczkowy/,
:arrow: bańka lub banieczki ze świeżym płynem,
:arrow: wolny kanał na godzinkę lub najlepiej dwie,
:idea: dobrze mieć pomocnika.

I robimy tak:

:arrow: na każdy odpowietrznik zakładamy wężyk i wpuszczamy go do naczynka,
:arrow: odkręcamy wszystkie odpowietrzniki zaczynając od najdalszego,
:arrow: obserwujemy kolor płynu w najkrótszej lini tzn. przednie koło to od kierowcy,
:arrow: czekamy na pojawienie się świeżego płynu,
:arrow: nie zapominajac o bieżącym uzupełnieniu zbiorniczka :!:
:arrow: absolutnie zabronione jest w tym czasie naciskanie pedału hamulca,
:arrow: po pojawieniu się ładnego świeżutkiego płynu w najkrótszej lini zakręcamy odpowietrznik,
:arrow: obserwujemy drugie przednie koło i po pojawieniu się śweżutkiego płynu zakręcamy odpowietrznik,
:arrow: następnie sprzęgiełko i tylne koła w kolejności pojawienia się pięknego nowego płynu.

:idea: Jeżeli nie dopuściliśmy do złapania powietrza przez układ poprzez:
:arrow: niedolanie na czas świeżego płynu do zbiorniczka,
:arrow: lub naciśnięcie pedału hamulca.

:idea: To nawet odpowietrzać układu by nie trzeba było ale zalecam odpowietrzenie dla upewnienia się i bezpieczeństwa.

Pozostało cieszyć się nam nowym mniej zawodnionym płynem 8-)

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6577
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 20 kwie 2009, 07:44

No dobra fajnie pieknie ale mogłbyś jeszcze napisac co ze sprzeglem je trzeba tez gdzies odpowietrzyc czy cos?
Czy w ukladach z ABS odpowietrza sie oddzielnie pompe ABS?
Nie umiera ten, kto żyje w pamięci innych...
---
Forum internetowy Audi 80
Forum internetowy Audi A6

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 590
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 20 kwie 2009, 09:15

No dobra fajnie pieknie ale mogłbyś jeszcze napisac co ze sprzeglem je trzeba tez gdzies odpowietrzyc czy cos?
Czy w ukladach z ABS odpowietrza sie oddzielnie pompe ABS?
Podłączam się do pytania :-P

Awatar użytkownika
bunio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 27 lip 2007, 15:01
Lokalizacja: Pomorze Środkowe/GS

Post autor: bunio » 20 kwie 2009, 09:54

Słonik pisze:No dobra fajnie pieknie ale mogłbyś jeszcze napisac co ze sprzeglem je trzeba tez gdzies odpowietrzyc czy cos?
Układ sprzęgła odpowietrza się tak samo jak układ hamulcowy :idea: - na siłowniku sprzęgła jest taki sam odpowietrznik. Tak jak pisałem wcześniej 5 kawałków wężyka, a nie 4.
Pamiętając jednak o tym, że odpływ płynu do sprzęgła ze zbiorniczka jest sporo wyżej niż odpływ do pompy hamulcowej. A nie można dopuścić do złapania powietrza - bo cała robota na marne i musimy zacząć od nowa. :evil:

Co do pompy ABS, robiąc tak jak opisałem nic nie powinno złapać lewego powietrza. Więc powinno być dobrze.
Ale są też inne metody odpowietrzania układów z ABS: ciśnieniowe, podciśnieniowe, przy pomocy komputera, do zastosowania raczej w wyspecjalizowanych warsztatach lub przez osoby znające się na temacie i posiadające urządzenia.

Nie powiem, że wymieniam płyn codziennie ale kilkanaście razy się zdarzyło i nic się do tej pory nikomu nie stało.

Ale jest też sposób, że nic nie trzeba robić poprostu przy okazji wymiany np. klocków, szczęk, tarcz itp. czy przy innej wizycie w warsztacie zlecić to mechanikowi.
Koszt góra 50 PLN większy niż byśmy zrobili to sami, bo mechanik dobry płyn kupi taniej niż my /hurtowo no i upusty warsztatowe/ co skompensuje ten koszt.

Tradycyjnie wybór należy do kierowcy. 8-)

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 246
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 11 lut 2011, 21:55

Panowie, a ja sie chcialem Was zapytac co moze byc przyczyną tego ze jakims cudem chyba "wypływa" mi w niewielkiej ilosci płyn chamulcowy na zbiorniczek? Wytarłem zbiorniczek cały do sucha ale po jakims czasie (przejechaniu kilkuset km) znów na zbiorniczku pojawia sie deczko płynu. Pod zakretką jest uszczelka wiec prawidłowo. Zastanawia mnie tylko to ze na wierzchniej stronie zbiorniczka jest jakis malutki otwór jakby odpowietrznik. Moze to pierdoła ale nie lubie wycieków :P Co to moze byc? Ktos mial podobny przypadek?

Elka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 26 sty 2011, 23:28
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Elka » 31 mar 2012, 18:06

Czy jest możliwa tylko dolewka płynu hamulcowego czy trzeba zmienić całość?

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11616
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 mar 2012, 18:09

Czy jest możliwa tylko dolewka płynu hamulcowego czy trzeba zmienić całość?
możesz śmiało dolać
WRC is for boys.
Group B was for men.

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 246
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 31 mar 2012, 20:15

dolewać nawet trzeba tylko taki jak zaleca producent czyli DOT-4. Nie można dopuścić aby plynu w zbiorniczku nie bylo wogole bo sie uklad hamulcowy zapowietrzy. Jesli Ci ubywa to dobrze by bylo sprawdzic którędy uchodzi.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Moderator
Moderator
Posty: 729
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 31 mar 2012, 20:31

Dobrze jest co dwa lata wymienić płyn hamulcowy, a przy okazji przepłukać cały układ(można to zrobić płynem DOT-3), a po przepłukaniu zalać DOT-4. A przede wszystkim to sprawdź którędy ubywa płynu, bo możesz się zdziwić jak nagle pedał pójdzie w podłogę przy hamowaniu.
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD:
b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce