[80 B4 2.0 ABK] Płyn hamulcowy
Re: [80 B4 2.0 ABK] Płyn hamulcowy
do pytania o plyn hamulcowy dorzucam jeszcze pytanie:
ile wchodzi plynu do calkowitej wymiany w ukladzie hamulcowym?
wg producenta pojemnosc ukladu to 1.5 litra
a do wymiany nalezy miec 2 litry?
skad ta roznica?
aha oczywiscie nalezy uzywac zawsze plynu hamulcowego klasy dot4 niezaleznie od producenta.
i dobre plyny robi nasza organika.
12 zl za 0,5 litra do rewelacyjna cena.a przesada jest kupowanie "markowych" plynow poniewaz i tak po 2 latach w naszych warunkach klimatycznych plyn wymieniamy.
pozdrawiam
ile wchodzi plynu do calkowitej wymiany w ukladzie hamulcowym?
wg producenta pojemnosc ukladu to 1.5 litra
a do wymiany nalezy miec 2 litry?
skad ta roznica?
aha oczywiscie nalezy uzywac zawsze plynu hamulcowego klasy dot4 niezaleznie od producenta.
i dobre plyny robi nasza organika.
12 zl za 0,5 litra do rewelacyjna cena.a przesada jest kupowanie "markowych" plynow poniewaz i tak po 2 latach w naszych warunkach klimatycznych plyn wymieniamy.
pozdrawiam
Właśnie na tym polega Twój błąd :idea:marko009 pisze:Pewnie trzeba by wylac wszystko z zacisków ale ja spuściłem poprzez wymontowanie korektora.
1,5l to pojemność układu, 0,5l na dokładne przepłukanie układu.
Często popełnianym błędem jest zapominanie o sprzęgle. :!:
Osobiście polecam płyn ATE.
Najprostszy sposób na układ, aczkolwiek czasochłonny bo grawitacyjny wygląda tak:
5 kawałków przeźroczystego wężyka średnicą pasującego na odpowietrzniki,
5 przeźroczystych naczynek na stary płyn,
kluczyk do odkręcenia odpowietrzników /najlepiej oczkowy/,
bańka lub banieczki ze świeżym płynem,
wolny kanał na godzinkę lub najlepiej dwie,
:idea: dobrze mieć pomocnika.
I robimy tak:
na każdy odpowietrznik zakładamy wężyk i wpuszczamy go do naczynka,
odkręcamy wszystkie odpowietrzniki zaczynając od najdalszego,
obserwujemy kolor płynu w najkrótszej lini tzn. przednie koło to od kierowcy,
czekamy na pojawienie się świeżego płynu,
nie zapominajac o bieżącym uzupełnieniu zbiorniczka :!:
absolutnie zabronione jest w tym czasie naciskanie pedału hamulca,
po pojawieniu się ładnego świeżutkiego płynu w najkrótszej lini zakręcamy odpowietrznik,
obserwujemy drugie przednie koło i po pojawieniu się śweżutkiego płynu zakręcamy odpowietrznik,
następnie sprzęgiełko i tylne koła w kolejności pojawienia się pięknego nowego płynu.
:idea: Jeżeli nie dopuściliśmy do złapania powietrza przez układ poprzez:
niedolanie na czas świeżego płynu do zbiorniczka,
lub naciśnięcie pedału hamulca.
:idea: To nawet odpowietrzać układu by nie trzeba było ale zalecam odpowietrzenie dla upewnienia się i bezpieczeństwa.
Pozostało cieszyć się nam nowym mniej zawodnionym płynem 8-)
Układ sprzęgła odpowietrza się tak samo jak układ hamulcowy :idea: - na siłowniku sprzęgła jest taki sam odpowietrznik. Tak jak pisałem wcześniej 5 kawałków wężyka, a nie 4.Słonik pisze:No dobra fajnie pieknie ale mogłbyś jeszcze napisac co ze sprzeglem je trzeba tez gdzies odpowietrzyc czy cos?
Pamiętając jednak o tym, że odpływ płynu do sprzęgła ze zbiorniczka jest sporo wyżej niż odpływ do pompy hamulcowej. A nie można dopuścić do złapania powietrza - bo cała robota na marne i musimy zacząć od nowa. :evil:
Co do pompy ABS, robiąc tak jak opisałem nic nie powinno złapać lewego powietrza. Więc powinno być dobrze.
Ale są też inne metody odpowietrzania układów z ABS: ciśnieniowe, podciśnieniowe, przy pomocy komputera, do zastosowania raczej w wyspecjalizowanych warsztatach lub przez osoby znające się na temacie i posiadające urządzenia.
Nie powiem, że wymieniam płyn codziennie ale kilkanaście razy się zdarzyło i nic się do tej pory nikomu nie stało.
Ale jest też sposób, że nic nie trzeba robić poprostu przy okazji wymiany np. klocków, szczęk, tarcz itp. czy przy innej wizycie w warsztacie zlecić to mechanikowi.
Koszt góra 50 PLN większy niż byśmy zrobili to sami, bo mechanik dobry płyn kupi taniej niż my /hurtowo no i upusty warsztatowe/ co skompensuje ten koszt.
Tradycyjnie wybór należy do kierowcy. 8-)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
Panowie, a ja sie chcialem Was zapytac co moze byc przyczyną tego ze jakims cudem chyba "wypływa" mi w niewielkiej ilosci płyn chamulcowy na zbiorniczek? Wytarłem zbiorniczek cały do sucha ale po jakims czasie (przejechaniu kilkuset km) znów na zbiorniczku pojawia sie deczko płynu. Pod zakretką jest uszczelka wiec prawidłowo. Zastanawia mnie tylko to ze na wierzchniej stronie zbiorniczka jest jakis malutki otwór jakby odpowietrznik. Moze to pierdoła ale nie lubie wycieków Co to moze byc? Ktos mial podobny przypadek?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt: