Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 all] podciagniecie recznego

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 mar 2008, 00:10

panowie ja mam inny problem. wymieniałem ostatnio tarcze i klocki z tyłu.reczny był bardzo słaby wiec chciałem go podciagnąc. pod samochodem spotykają się dwie linki jedna idaca od kół a druga od ręcznego. podciągnołem reczny ta sróba i na chwile było wszytko ok. po kilku zaciągnieciach ręcznego lewa strona trzyma a prawa wogóle.zajrzałem pod spód i ten element którym sa połączone te dwie linki przesunął się w taki sposób że przy zaciąganiu recznego ciagnie za linke od lewego koła w prawa strona jest luźna. podciagnąłem i ustawiłem to od nowa i nastepnego dnia to samo. chyba z pieć razy juz to poprawiałem i ciagle sytuacja sie powtarza. ma ktoś pomysł jak temu zaradzić??

marcins79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 19 mar 2008, 19:58
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: marcins79 » 26 mar 2008, 22:39

Witam,ja mam inny problem potrzebowal bym zdjecie lewarka od hamulca recznego a dokladnie sprezynki ktora odpowiada za zacisk tych (trybow)ktore sie zazebiaja podczas zaciagania recznego,bo gdzies mi to wylecialo,i nie moge recznego zaciagnac :cry: ,tak wiec jezeli ktos ma jakis zapas tego lewarka prosil bym o foto moze cos wymysle jak zrobic cos podobnego.Dzieki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
hascher85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Legnica

Post autor: hascher85 » 18 maja 2008, 12:57

podłącze sie do tematu ja natomiast mam taki problem że naciagnołem reczny tak że prawie sie nie chce zaciagnać na drugi ząbek mam nowe tarcze i klocki z tylu a mi prawi nie chamuje nie wiem o co chodzi naciagam go i naciagam a on nic prosze o pomoc

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 18 maja 2008, 13:08

musisz miec skok kilku ząbków podczas zaciągania dzwigni ręcznego(4-7), z tego rozumiem ze za mocno naciągnałeś, nie blokuje ci kół ??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 18 maja 2008, 13:45

Prawdopodobnie zablokował się mechanizm ręcznego w zacisku. Wejdź pod autko i sprawdź czy przypadkiem jeden z zacisków jest max naciągnięty a drugi totalnie odpuszczony. Jeśli tak to jeden z nich (lub oba) może być zablokowany. Jeśli to zacisk to trzeba go zdjąć i poddać regeneracji lub wymianie. Jak się do niego dobrać masz opisane w dziale warsztat "Regeneracja tylnych zacisków": viewtopic.php?t=9988 . Jak już będziesz pod autkiem sprawdź czy dźwignie ręcznego przy zaciskach (tam gdzie zaczepiona jest linka) chodzą lekko i bez oporów. Jeśli tak to może być też przypieczona linka.

Awatar użytkownika
hascher85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Legnica

Post autor: hascher85 » 19 maja 2008, 17:11

znaczy sie ja nie zaciagne na 4 ząbek bo mam wstawiony podlokietnik a reczny jest naciagniety mocno ale puszcza auto mi sie toczy jak zaciagne pod górke a nie ma mowy o wejsciu na rekawie w zakret, sprawdze te szczeki ale chyba sa dobre jak mi chamuje normalnie nożny nie zazuca autka i staje w miejscu szybciutko. moze to wina linek? :-x

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 maja 2008, 18:35

hascher85 pisze:sprawdze te szczeki ale chyba sa dobre jak mi hamuje normalnie nożny nie zazuca autka i staje w miejscu szybciutko.
Mechanizm hamulca "nożnego" jest niezależny od mechanizmu ręcznego więc jak Ci się zablokuje mechanizm ręcznego w zacisku to nie odczujesz tego w czasie normalnego hamowania. Ewentualnie przez jakiś czas będzie Ci przyhamowywała jedna strona, aż się klocek zetrze i już będzie normalnie. Pamiętaj, żeby sprawdzać w obu pozycjach dźwigni.
Moim zdaniem nawet przy idealnie sprawnych zaciskach nie ma mowy o zablokowaniu kół ręcznym w czasie jazdy na suchej nawierzchni :-( .

Awatar użytkownika
hascher85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Legnica

Post autor: hascher85 » 19 maja 2008, 21:32

dzieki za odpowiedz pospradzam jak bede mial czas i dam odpowiedz POZDRAWIAM :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl