[B4 all] podciagniecie recznego
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
panowie ja mam inny problem. wymieniałem ostatnio tarcze i klocki z tyłu.reczny był bardzo słaby wiec chciałem go podciagnąc. pod samochodem spotykają się dwie linki jedna idaca od kół a druga od ręcznego. podciągnołem reczny ta sróba i na chwile było wszytko ok. po kilku zaciągnieciach ręcznego lewa strona trzyma a prawa wogóle.zajrzałem pod spód i ten element którym sa połączone te dwie linki przesunął się w taki sposób że przy zaciąganiu recznego ciagnie za linke od lewego koła w prawa strona jest luźna. podciagnąłem i ustawiłem to od nowa i nastepnego dnia to samo. chyba z pieć razy juz to poprawiałem i ciagle sytuacja sie powtarza. ma ktoś pomysł jak temu zaradzić??
Witam,ja mam inny problem potrzebowal bym zdjecie lewarka od hamulca recznego a dokladnie sprezynki ktora odpowiada za zacisk tych (trybow)ktore sie zazebiaja podczas zaciagania recznego,bo gdzies mi to wylecialo,i nie moge recznego zaciagnac :cry: ,tak wiec jezeli ktos ma jakis zapas tego lewarka prosil bym o foto moze cos wymysle jak zrobic cos podobnego.Dzieki i pozdrawiam
- Krzysiek18/
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
- Lokalizacja: GDANSK
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Prawdopodobnie zablokował się mechanizm ręcznego w zacisku. Wejdź pod autko i sprawdź czy przypadkiem jeden z zacisków jest max naciągnięty a drugi totalnie odpuszczony. Jeśli tak to jeden z nich (lub oba) może być zablokowany. Jeśli to zacisk to trzeba go zdjąć i poddać regeneracji lub wymianie. Jak się do niego dobrać masz opisane w dziale warsztat "Regeneracja tylnych zacisków": viewtopic.php?t=9988 . Jak już będziesz pod autkiem sprawdź czy dźwignie ręcznego przy zaciskach (tam gdzie zaczepiona jest linka) chodzą lekko i bez oporów. Jeśli tak to może być też przypieczona linka.
znaczy sie ja nie zaciagne na 4 ząbek bo mam wstawiony podlokietnik a reczny jest naciagniety mocno ale puszcza auto mi sie toczy jak zaciagne pod górke a nie ma mowy o wejsciu na rekawie w zakret, sprawdze te szczeki ale chyba sa dobre jak mi chamuje normalnie nożny nie zazuca autka i staje w miejscu szybciutko. moze to wina linek? :-x
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Mechanizm hamulca "nożnego" jest niezależny od mechanizmu ręcznego więc jak Ci się zablokuje mechanizm ręcznego w zacisku to nie odczujesz tego w czasie normalnego hamowania. Ewentualnie przez jakiś czas będzie Ci przyhamowywała jedna strona, aż się klocek zetrze i już będzie normalnie. Pamiętaj, żeby sprawdzać w obu pozycjach dźwigni.hascher85 pisze:sprawdze te szczeki ale chyba sa dobre jak mi hamuje normalnie nożny nie zazuca autka i staje w miejscu szybciutko.
Moim zdaniem nawet przy idealnie sprawnych zaciskach nie ma mowy o zablokowaniu kół ręcznym w czasie jazdy na suchej nawierzchni .