Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 tdi 1Z]Problem z ABS

Awatar użytkownika
Legato
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:01
Lokalizacja: Żory(Śląsk)

[B4 1.9 tdi 1Z]Problem z ABS

Post autor: Legato » 22 gru 2010, 14:57

Witam, ostatnio pojawił się problem z ABS. Gdy auto już prawie soi w miejscu za każdym razem włącza się ABS. Nie ma wyjątków. Pedał hamulca "drży" słychać pod maską działający ABS. Nie mam pojęcia jak się tego pozbyć. Raz zaciągnąłem ręczny i pojawiła się kontrolka ABS i gdy się świeciła to auto hamowało bez ABS natomiast szczęki z tyłu(od strony kierowcy) nie odbiły i zagrzało mi się wszystko. :-?

Płyn hamulcowy, tarcze, klocki wymienione i po miesiącu pojawił się ten problem.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Re: [B4 1.9 tdi 1Z]Problem z ABS

Post autor: misiekdzwon » 22 gru 2010, 20:20

Legato pisze: Nie mam pojęcia jak się tego pozbyć
trzeba by odłączyć ABS ;p
A tak na serio, to teraz zimą to ABS wariuje na śliskiej powierzchni. Zamiast hamować auto w bezpieczny sposób, wydłuża znacznie drogę hamowania. U Ciebie nie widzę żadnego problemu, u mnie jest identycznie. Dobrze że chociaż mam wyłącznik ABSu to sobie go w awaryjnych sytuacjach używam i widzę konkretną różnicę w wyhamowywaniu auta.
Co do tej sytuacji z zapaleniem się kontrolki, to sprawa wygląda następująco. Podczas hamowania ręcznym oba koła się zablokowały i prędkość na "osi" z tyłu była=0 po spuszczeniu ręcznego jeden zacisk odbił i koło swobodnie się kręciło, a z drugiej strony (strona kierowcy) zacisk się zakleszczył, a raczej jego mechanizm i koło być może i się kręciło, ale przyhamowywało, komp wykrył różne prędkości obrotowe kół na osi i przez to wywaliło błąd. Powiem Ci że ja mimo założonych sprężyn odbijających dźwignię zacisku tylnego, nie używam ręcznego w ogóle bo się zakleszcza cholera i muszę odbijać młotkiem później. A tak na przyszłość, to gdy zauważysz że dźwignia hamulca ręcznego idzie wyżej, tak jak by luzem, o dwa zęby to znaczy że zacisk się zblokował i nie ma bata, będzie się tył grzał. Później to nawet czuć jak śmierdzą okładziny po kilku kilometrach jazdy :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Legato
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:01
Lokalizacja: Żory(Śląsk)

Post autor: Legato » 23 gru 2010, 20:41

Tylko, że auto czy to ślisko czy tak jak teraz przy prędkości na oko 10-5km/h aktywuje się ABS. Ale auto nie hamuje z ABS tylko go słychać i pedał staje się twardszy. Tak przez 1 sek i auto staje w miejscu. Może czujnik się zrąbał ?

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 23 gru 2010, 22:47

pomierz rezystancję czujników, albo przeczyść wieńce ABSu. Jednak objawy pasują mi też do lekko hamującego koła, które to blokuje hamulec ręczny- nie odbijający hamulec ręczny. Powiedz jak pracuje dźwignia ham. ręcznego? Czy ma jakiś znaczny skok do góry czy nawet ząbek nie zaskoczy a czuć już opór?

Awatar użytkownika
Legato
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:01
Lokalizacja: Żory(Śląsk)

Post autor: Legato » 24 gru 2010, 14:10

Jak auto postoi to na początku zaciąga się ręczny ciężko i do 3 ząbków max. Ponowne naciągnięcie idzie lżej i też do 3 ząbków max.

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 24 gru 2010, 14:19

No to słuchajcie powiedzcie mi dlaczego u mnie w pasacie swieci sie cały czas kontrolka od ABS. nie można się wpiąć pod kompa, i na pewno nic sie nie stało przez zime bo to jest już od jakiegoś czasu.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 25 gru 2010, 11:16

Legato, podnieś tył auta, ale nie zaciągaj wcześniej ręcznego i pokręć każdym kołem, jak będzie się ciężko kręciło to sprawę zacisków trzeba dobrze zbadać, a jak lekko to trzeba niedomagań systemu ABS szukać gdzie indziej. Możesz jeszcze zaciągnąć na max ręczny i puścić go, a później pokręcić kołami i zobaczyć co się dzieje. Ale te trzy ząbki to bardzo mało- u mnie dopiero zaczyna coś hamować na ręcznym.

KoralB3, niedomagań sytemu ABS może być wiele i najwyżej można wymieniać, co może być przyczyną. Poszukaj w tym dziale tematów z problemami, bo nikt w prost nie powie co może powodować błąd. A jeszcze jak nie można połączyć się z kompem to tym gorzej bo trzeba po kolei sprawdzać podzespoły- czujniki, wieńce, przekaźniki... komputer.
Powodzenia ;-)

Awatar użytkownika
Legato
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:01
Lokalizacja: Żory(Śląsk)

Post autor: Legato » 26 gru 2010, 10:11

Żeby nie robić innego tematu czy też błądzić. Gdzie podepnę kompa w 80tce ? Może to coś mi pokaże co tam nie gra.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 26 gru 2010, 10:23

Kompa podpiąć? hmmm.... to zależy czy masz, albo ktoś ma VAGa. W skrzynce bezpieczników masz wejścia i tam interfejs podpinasz, ale w dużej liczbie przypadków nie da się połączyć z kompem od ABSu z tego co czytałem. Chyba że podjechać do serwisu, to tam za pewne do wszystkiego się podłączą :) Ale czy nie lepiej posprawdzać to co sugerowałem? Przecież to nie dużo podnieść auto...

Awatar użytkownika
Legato
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:01
Lokalizacja: Żory(Śląsk)

Post autor: Legato » 26 gru 2010, 15:44

Niby nie dużo roboty ale mam taką robotę, że nie zdążę tego zrobić za dnia a ciemno robi się dość szybko i zimno też doskwiera. Problem uciążliwy więc chcę go rozwiązać jak najszybciej i jak najprościej :)

miszcz83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 22 mar 2011, 20:02

Post autor: miszcz83 » 27 mar 2011, 15:12

Witam, ja mam taki sam problem z ABS, na suchej nawierzchni przy malej predkosci ABS zachowuje sie jak by jechal po lodzie, potem zapala sie blad i juz nie ma ABSu ale za to hamuje normalnie, czy ktos doszedl co moze powodowac takie zachowanie?

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 04 kwie 2011, 11:25

Podepnę się do tematu, gdyż u mnie jest prawie tak samo, jak u Legato. Z tym, że nie zapala się żadna kontrolka. Stało się to po wymianie klocków z przodu. Tarcze pozostały stare. ABS załącza się w momencie, gdy auto prawie stoi i przy ruszaniu też słychać jakby zapracował ABS. Do tego trzeba dodać wibracje przy hamowaniu z prędkości powyżej 100km/h. Czy mogli coś spiep... przy wymianie klocków? Dodam, że wymieniane było łożysko lewego przedniego koła.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 06 kwie 2011, 22:51

jastom, Popatrz bo z przodu czujnik ABS siedzi w piaście, więc mogli zruszyć czujnik bądź przerwać kable przy zmianie łożyska. Co do trzepania kierą to czy tarcza była przetaczana/ posiadała rant? Przyczyna może też leżeć w wywalonym zawieszeniu przednim ;-) Pompa ABS odpala się na chwilę przy ruszeniu, wyraźnie słychać to na CB przy wyłączonych filtrach, jest to całkowicie normalne, co do łapania ABSu pod koniec to osobiście miałem taki przypadek że wymiana płynu hamulcowego i przepałowanie układu hamulcowego - hamowania ostre na szutrach rozwiązało mój problem.

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 07 kwie 2011, 12:05

tarcza ma ranty i niestety wygląda jakby klocki jechały po tym wewnętrznym rancie. Jakby uszkodzili czujnik, to chyba powinna się kontrolka świecić? Dziś może w końcu tam zajrzą na nowo. Po wymianie zrobiłem już z 1600 km, wiec jakby to była kwestia "ułożenia się", to już powinno być dobrze. Też próbowałem mocnego hamowania, nie pomogło.

slawek987

abs

Post autor: slawek987 » 12 lis 2015, 19:55

Witam,
Czy ktoś rozkminił problem włączającej się pompy ABS przy bardzo małych prędkościach? Mam też taki problem. Wykluczyłbym czujniki, wieńce itp. Hamulce są po generalnym remoncie, wieńce przeczyszczone gruntownie itd. Kontrolka ABSu nie zapala się. Na śliskiej nawierzchni ABSy działają normalnie.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl