[B4 1.9 tdi 1Z]Problem z ABS
[B4 1.9 tdi 1Z]Problem z ABS
Witam, ostatnio pojawił się problem z ABS. Gdy auto już prawie soi w miejscu za każdym razem włącza się ABS. Nie ma wyjątków. Pedał hamulca "drży" słychać pod maską działający ABS. Nie mam pojęcia jak się tego pozbyć. Raz zaciągnąłem ręczny i pojawiła się kontrolka ABS i gdy się świeciła to auto hamowało bez ABS natomiast szczęki z tyłu(od strony kierowcy) nie odbiły i zagrzało mi się wszystko.
Płyn hamulcowy, tarcze, klocki wymienione i po miesiącu pojawił się ten problem.
Płyn hamulcowy, tarcze, klocki wymienione i po miesiącu pojawił się ten problem.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Re: [B4 1.9 tdi 1Z]Problem z ABS
trzeba by odłączyć ABS ;pLegato pisze: Nie mam pojęcia jak się tego pozbyć
A tak na serio, to teraz zimą to ABS wariuje na śliskiej powierzchni. Zamiast hamować auto w bezpieczny sposób, wydłuża znacznie drogę hamowania. U Ciebie nie widzę żadnego problemu, u mnie jest identycznie. Dobrze że chociaż mam wyłącznik ABSu to sobie go w awaryjnych sytuacjach używam i widzę konkretną różnicę w wyhamowywaniu auta.
Co do tej sytuacji z zapaleniem się kontrolki, to sprawa wygląda następująco. Podczas hamowania ręcznym oba koła się zablokowały i prędkość na "osi" z tyłu była=0 po spuszczeniu ręcznego jeden zacisk odbił i koło swobodnie się kręciło, a z drugiej strony (strona kierowcy) zacisk się zakleszczył, a raczej jego mechanizm i koło być może i się kręciło, ale przyhamowywało, komp wykrył różne prędkości obrotowe kół na osi i przez to wywaliło błąd. Powiem Ci że ja mimo założonych sprężyn odbijających dźwignię zacisku tylnego, nie używam ręcznego w ogóle bo się zakleszcza cholera i muszę odbijać młotkiem później. A tak na przyszłość, to gdy zauważysz że dźwignia hamulca ręcznego idzie wyżej, tak jak by luzem, o dwa zęby to znaczy że zacisk się zblokował i nie ma bata, będzie się tył grzał. Później to nawet czuć jak śmierdzą okładziny po kilku kilometrach jazdy
Pozdrawiam
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
pomierz rezystancję czujników, albo przeczyść wieńce ABSu. Jednak objawy pasują mi też do lekko hamującego koła, które to blokuje hamulec ręczny- nie odbijający hamulec ręczny. Powiedz jak pracuje dźwignia ham. ręcznego? Czy ma jakiś znaczny skok do góry czy nawet ząbek nie zaskoczy a czuć już opór?
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Legato, podnieś tył auta, ale nie zaciągaj wcześniej ręcznego i pokręć każdym kołem, jak będzie się ciężko kręciło to sprawę zacisków trzeba dobrze zbadać, a jak lekko to trzeba niedomagań systemu ABS szukać gdzie indziej. Możesz jeszcze zaciągnąć na max ręczny i puścić go, a później pokręcić kołami i zobaczyć co się dzieje. Ale te trzy ząbki to bardzo mało- u mnie dopiero zaczyna coś hamować na ręcznym.
KoralB3, niedomagań sytemu ABS może być wiele i najwyżej można wymieniać, co może być przyczyną. Poszukaj w tym dziale tematów z problemami, bo nikt w prost nie powie co może powodować błąd. A jeszcze jak nie można połączyć się z kompem to tym gorzej bo trzeba po kolei sprawdzać podzespoły- czujniki, wieńce, przekaźniki... komputer.
Powodzenia
KoralB3, niedomagań sytemu ABS może być wiele i najwyżej można wymieniać, co może być przyczyną. Poszukaj w tym dziale tematów z problemami, bo nikt w prost nie powie co może powodować błąd. A jeszcze jak nie można połączyć się z kompem to tym gorzej bo trzeba po kolei sprawdzać podzespoły- czujniki, wieńce, przekaźniki... komputer.
Powodzenia
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Kompa podpiąć? hmmm.... to zależy czy masz, albo ktoś ma VAGa. W skrzynce bezpieczników masz wejścia i tam interfejs podpinasz, ale w dużej liczbie przypadków nie da się połączyć z kompem od ABSu z tego co czytałem. Chyba że podjechać do serwisu, to tam za pewne do wszystkiego się podłączą Ale czy nie lepiej posprawdzać to co sugerowałem? Przecież to nie dużo podnieść auto...
Podepnę się do tematu, gdyż u mnie jest prawie tak samo, jak u Legato. Z tym, że nie zapala się żadna kontrolka. Stało się to po wymianie klocków z przodu. Tarcze pozostały stare. ABS załącza się w momencie, gdy auto prawie stoi i przy ruszaniu też słychać jakby zapracował ABS. Do tego trzeba dodać wibracje przy hamowaniu z prędkości powyżej 100km/h. Czy mogli coś spiep... przy wymianie klocków? Dodam, że wymieniane było łożysko lewego przedniego koła.
jastom, Popatrz bo z przodu czujnik ABS siedzi w piaście, więc mogli zruszyć czujnik bądź przerwać kable przy zmianie łożyska. Co do trzepania kierą to czy tarcza była przetaczana/ posiadała rant? Przyczyna może też leżeć w wywalonym zawieszeniu przednim Pompa ABS odpala się na chwilę przy ruszeniu, wyraźnie słychać to na CB przy wyłączonych filtrach, jest to całkowicie normalne, co do łapania ABSu pod koniec to osobiście miałem taki przypadek że wymiana płynu hamulcowego i przepałowanie układu hamulcowego - hamowania ostre na szutrach rozwiązało mój problem.
tarcza ma ranty i niestety wygląda jakby klocki jechały po tym wewnętrznym rancie. Jakby uszkodzili czujnik, to chyba powinna się kontrolka świecić? Dziś może w końcu tam zajrzą na nowo. Po wymianie zrobiłem już z 1600 km, wiec jakby to była kwestia "ułożenia się", to już powinno być dobrze. Też próbowałem mocnego hamowania, nie pomogło.
abs
Witam,
Czy ktoś rozkminił problem włączającej się pompy ABS przy bardzo małych prędkościach? Mam też taki problem. Wykluczyłbym czujniki, wieńce itp. Hamulce są po generalnym remoncie, wieńce przeczyszczone gruntownie itd. Kontrolka ABSu nie zapala się. Na śliskiej nawierzchni ABSy działają normalnie.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Czy ktoś rozkminił problem włączającej się pompy ABS przy bardzo małych prędkościach? Mam też taki problem. Wykluczyłbym czujniki, wieńce itp. Hamulce są po generalnym remoncie, wieńce przeczyszczone gruntownie itd. Kontrolka ABSu nie zapala się. Na śliskiej nawierzchni ABSy działają normalnie.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam.