[B3 PM] Problem z hamulcami
[B3 PM] Problem z hamulcami
Witam!
Problem jest następujący: dziś rano zabrałem się za hamulce. Wymienione zostały: tarcze i klocki, na tyle szczęki, tłoczki i sprężynki. Wszystko elegancko odpowietrzone ale jak zabrałem niunie na jazdę próbną okazało się, że pedał jest miękki a hamulce zaczynają brać dopiero na samym dole. Co może być przyczyną? Przyszło mi do głowy, że może szczęki nie są ustawione jak należy, ale za cholere nie wiem jak je wyregulować.... Co myślicie?
Problem jest następujący: dziś rano zabrałem się za hamulce. Wymienione zostały: tarcze i klocki, na tyle szczęki, tłoczki i sprężynki. Wszystko elegancko odpowietrzone ale jak zabrałem niunie na jazdę próbną okazało się, że pedał jest miękki a hamulce zaczynają brać dopiero na samym dole. Co może być przyczyną? Przyszło mi do głowy, że może szczęki nie są ustawione jak należy, ale za cholere nie wiem jak je wyregulować.... Co myślicie?
U mnie byl podobny problem,pol dnia walczylem i sie okazalo ze w przednich zaciskach zle ustawilem "bolce"w prowadnicach tam sa male frezy,z poczatku myslalem ze to niemialo wplywu bo obracaly sie lekko(oczywiscie wszystko poczyscilem i na smarowalem)wiec szukalem przyczyny z tylu na prozno!Ustawilem,odpowietrzylem jeszcze raz i pedal zrobil sie"normalny"Jak depne ostro to spadam z fotela hehe
Sprawdziłem, przód jest ustawiony ok. Koledzy jeszcze jakieś propozycje? Normalnie załamuje ręce i nie wiem już co robićpiekarelk pisze:U mnie byl podobny problem,pol dnia walczylem i sie okazalo ze w przednich zaciskach zle ustawilem "bolce"w prowadnicach tam sa male frezy,z poczatku myslalem ze to niemialo wplywu bo obracaly sie lekko(oczywiscie wszystko poczyscilem i na smarowalem)wiec szukalem przyczyny z tylu na prozno!Ustawilem,odpowietrzylem jeszcze raz i pedal zrobil sie"normalny"Jak depne ostro to spadam z fotela hehe
otoz. u siebie jakis czas temu robilem to samo.
musisz dobrze odpowietrzyc. ja robilem tak ze po pierwszym odpowietrzeniu pojezdzilem troche i potem drugi raz.
po wymianie tarcz i klockow wszystko musi sie tam ,, ulozyc ''.
czytalem tez temat w ktorym jakies kolega mial podobny problem
( chyba nawet ten sam silnik byl ). okazalo sie ze mial zagiety waz doprowadzajacy powietrze do serva. zobacz moze tak samo masz.
musisz dobrze odpowietrzyc. ja robilem tak ze po pierwszym odpowietrzeniu pojezdzilem troche i potem drugi raz.
po wymianie tarcz i klockow wszystko musi sie tam ,, ulozyc ''.
czytalem tez temat w ktorym jakies kolega mial podobny problem
( chyba nawet ten sam silnik byl ). okazalo sie ze mial zagiety waz doprowadzajacy powietrze do serva. zobacz moze tak samo masz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Jeśli jesteś pewien, że masz dobrze odpowietrzone hamulce to na 100% masz źle ustawione samoregulatory szczek z tyłu. Zbyt duża odległość szczęk o bębna. Miałem taki sam problem kiedyś w mojej b3 niestety nie pamiętem jak się to ustawiało. Teoretycznie powinny się same dopasować w praktyce jednak bywa różnie.
Nie ma żadnej zmiany. Ale wpadła mi do głowy jeszcze taka opcja- nie podoba mi się zbyt duże wychylenie ramienia ręcznego przy szczęce, być może mam za mocno naciągniętą linkę przez co regulator nie może ułożyć się we właściwej pozycji?Jarewa pisze:To się samo ustawia. Tylko sprawdziłeś jak podałem? czy jest zmiana na zaciągniętym recznym?