Witam Kolegów
Otóż kiedy dzisiaj wyjeżdżałem ze stacji benzynowej ( właśnie nie pamiętam czy zaciągałem ręczny) podczas jazdy poczułem, jakbym miał przebitą oponę. Zjechałem na pobocze, podniosłem i zauważyłem, że felg ciepło. Podniosłem na lewarku i okazało się, że po jednej stronie koło (tył) chodził ciężko, ale dało się ukręcic, natomiast po drugiej stronie bardzo ciężko. Nie wiem czy to może byc spowodowane hamulcem ręcznym czy czymś innym (nie myślcie, że nie spuściłem hamulca albo coś w tym stylu ) . Doradzcie mi co mam w kolejności posprawdzac. Dodatkowo dodam, że hamulec ręczny nie łapie od pierwszego momentu, ale muszę jechać na podciągnięcie linki.
Pozdrawiam
Na przyszłość proszę pamiętać o stosowaniu TAGów w temacie.
[B4 All] Problem z hamulcem ręcznym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
- Lokalizacja: Kalisz
[B4 All] Problem z hamulcem ręcznym
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2010, 19:45 przez piotrekweb, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kolego ja miałem ten sam problem, z tyłu w b4 są nieszczęsne jarzma zacisków w obu tylnich kołach. One potrafią się zatrzeć i stanąć w miejscu zamiast odbijać, przyczyna tego jest to że gumki pękają które trzeba zregenerować i powinno być ok. Ja teraz to regeneruje....poczytaj zobaczysz rożne opinie ja miałem ten problem
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Proszę bardzo wystarczy poszukać
https://audi80.pl/all-regeneracja-ty ... vt9988.htm
ja zrobiłem dzisiaj w ten sposób śćiągłem zacisk hamulcowy i pod tą gumkę co jest dzwigienka od hamulca ręcznego popsikałem wd40 rozruszałem tą dzwignie i jeszcze posikałem smarem w sprayu i jest vok nie wiem na jak długo ale zobaczymy
https://audi80.pl/all-regeneracja-ty ... vt9988.htm
ja zrobiłem dzisiaj w ten sposób śćiągłem zacisk hamulcowy i pod tą gumkę co jest dzwigienka od hamulca ręcznego popsikałem wd40 rozruszałem tą dzwignie i jeszcze posikałem smarem w sprayu i jest vok nie wiem na jak długo ale zobaczymy
Panowie,
Nie do końca rozumiem rozwiązanie problemu, dlatego dopytam.
Często używam hamulca ręcznego (postoje na światłach etc.). Pewnego dnia po zaciągnięciu hamulca, prawym tylnym kołem można niemal kręcić, natomiast hamulec roboczy działa bez zarzutów na wszystkich kołach.
Linkę ręcznego podciągnąłem.
Zastanawia mnie co uległo awarii - przecież nie tłoczek w zacisku, bo to koło nie hamowało by w żadnym przypadku.. Z kolei się dziwie się co do tej awarii mają jarzma. Wyprowadźcie mnie z błędu ale do tej pory uważałem, ze podczas hamowania z użyciem dowolnego układu hamulcowego jarzma pracują, z ta tylko różnica że używając dźwigni hamulca roboczego klocki dociska tłoczek a używając hamulca awaryjnego - jakąś dźwignia na wieloklinie i ewentualnego problemu z ręcznym należałoby szukać w obrębie takiej dźwigni...
Stad tez moje drugie pytanie - gdzie mam szukać usterki w wyżej wymienionej sytuacji?
Nie do końca rozumiem rozwiązanie problemu, dlatego dopytam.
Często używam hamulca ręcznego (postoje na światłach etc.). Pewnego dnia po zaciągnięciu hamulca, prawym tylnym kołem można niemal kręcić, natomiast hamulec roboczy działa bez zarzutów na wszystkich kołach.
Linkę ręcznego podciągnąłem.
Zastanawia mnie co uległo awarii - przecież nie tłoczek w zacisku, bo to koło nie hamowało by w żadnym przypadku.. Z kolei się dziwie się co do tej awarii mają jarzma. Wyprowadźcie mnie z błędu ale do tej pory uważałem, ze podczas hamowania z użyciem dowolnego układu hamulcowego jarzma pracują, z ta tylko różnica że używając dźwigni hamulca roboczego klocki dociska tłoczek a używając hamulca awaryjnego - jakąś dźwignia na wieloklinie i ewentualnego problemu z ręcznym należałoby szukać w obrębie takiej dźwigni...
Stad tez moje drugie pytanie - gdzie mam szukać usterki w wyżej wymienionej sytuacji?
Orem w Twoim przypadku prawdopodobnie coś padło w zacisku, musisz sprawdzić czy nie ścięło wieloklinu na ośce od dźwigni do której zaczepiona jest linka ręcznęgo, jeżeli dżwignia po zaciągnięciu hamulca ręcznego pracuje razem z ośką to trzba szukać wewątrz zacisku, może być uszkodzony gwint na ośce lub gwint w samoregulatorze ręcznego.
piotrekweb Nie wiem jaki masz ręczny tarczowy czy bębnowy. Ja mam tarcze z tyłu, u mnie podobnie się działo. Ciągle się przycinał ręczny okazało się że przyczyną są linki które się zacinały i ręczny nie odbijał. Było to czuć na dźwigni bo po zwolnieniu ręcznego był taki luz nie była naprężona. Zakupiłem nowe linki, oglądałem w sklepie kilku producentów ale finalnie jakościowo i cenowo wybrałem TRW, chodzą jak masełko problem zniknął. Najprościej spradzić linkę odczepiając ją z dżwigni zacisku i ruszasz do przodu i tyłu powinna bardzo lekko sie przesuwać jeżeli jest opór lub zacina się to znaczy że linka nadaj się do wymiany, sprężyna powrtona w zacisku od ręcznego nie da rady wrócić dżwigni oraz zacinającej się linki i tym sposobem hamulec ugotowany.
Powodzenia w poszukiwaniu usterki <ok>
piotrekweb Nie wiem jaki masz ręczny tarczowy czy bębnowy. Ja mam tarcze z tyłu, u mnie podobnie się działo. Ciągle się przycinał ręczny okazało się że przyczyną są linki które się zacinały i ręczny nie odbijał. Było to czuć na dźwigni bo po zwolnieniu ręcznego był taki luz nie była naprężona. Zakupiłem nowe linki, oglądałem w sklepie kilku producentów ale finalnie jakościowo i cenowo wybrałem TRW, chodzą jak masełko problem zniknął. Najprościej spradzić linkę odczepiając ją z dżwigni zacisku i ruszasz do przodu i tyłu powinna bardzo lekko sie przesuwać jeżeli jest opór lub zacina się to znaczy że linka nadaj się do wymiany, sprężyna powrtona w zacisku od ręcznego nie da rady wrócić dżwigni oraz zacinającej się linki i tym sposobem hamulec ugotowany.
Powodzenia w poszukiwaniu usterki <ok>