Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 All] Problem z hamulcem ręcznym

ODPOWIEDZ
piotrekweb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
Lokalizacja: Kalisz

[B4 All] Problem z hamulcem ręcznym

Post autor: piotrekweb » 27 wrz 2010, 19:35

Witam Kolegów
Otóż kiedy dzisiaj wyjeżdżałem ze stacji benzynowej ( właśnie nie pamiętam czy zaciągałem ręczny) podczas jazdy poczułem, jakbym miał przebitą oponę. Zjechałem na pobocze, podniosłem i zauważyłem, że felg ciepło. Podniosłem na lewarku i okazało się, że po jednej stronie koło (tył) chodził ciężko, ale dało się ukręcic, natomiast po drugiej stronie bardzo ciężko. Nie wiem czy to może byc spowodowane hamulcem ręcznym czy czymś innym (nie myślcie, że nie spuściłem hamulca albo coś w tym stylu :)) . Doradzcie mi co mam w kolejności posprawdzac. Dodatkowo dodam, że hamulec ręczny nie łapie od pierwszego momentu, ale muszę jechać na podciągnięcie linki.
Pozdrawiam

Na przyszłość proszę pamiętać o stosowaniu TAGów w temacie.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2010, 19:45 przez piotrekweb, łącznie zmieniany 1 raz.

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 27 wrz 2010, 19:53

zobacz może dzwignia ręcznego na zacisku nieodbija

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 wrz 2010, 20:01

lesli pisze:zobacz może dzwignia ręcznego na zacisku nieodbija
To chyba dość częsty problem jeśli chodzi o B4 z tego co czytałem.

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

Post autor: peryt » 01 paź 2010, 10:26

Kolego ja miałem ten sam problem, z tyłu w b4 są nieszczęsne jarzma zacisków w obu tylnich kołach. One potrafią się zatrzeć i stanąć w miejscu zamiast odbijać, przyczyna tego jest to że gumki pękają które trzeba zregenerować i powinno być ok. Ja teraz to regeneruje....poczytaj zobaczysz rożne opinie ja miałem ten problem

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 01 paź 2010, 19:59

Proszę bardzo wystarczy poszukać
https://audi80.pl/all-regeneracja-ty ... vt9988.htm
ja zrobiłem dzisiaj w ten sposób śćiągłem zacisk hamulcowy i pod tą gumkę co jest dzwigienka od hamulca ręcznego popsikałem wd40 rozruszałem tą dzwignie i jeszcze posikałem smarem w sprayu i jest vok nie wiem na jak długo ale zobaczymy

Orem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 25 lut 2008, 22:12

Post autor: Orem » 29 wrz 2012, 12:22

Panowie,

Nie do końca rozumiem rozwiązanie problemu, dlatego dopytam.

Często używam hamulca ręcznego (postoje na światłach etc.). Pewnego dnia po zaciągnięciu hamulca, prawym tylnym kołem można niemal kręcić, natomiast hamulec roboczy działa bez zarzutów na wszystkich kołach.
Linkę ręcznego podciągnąłem.

Zastanawia mnie co uległo awarii - przecież nie tłoczek w zacisku, bo to koło nie hamowało by w żadnym przypadku.. Z kolei się dziwie się co do tej awarii mają jarzma. Wyprowadźcie mnie z błędu ale do tej pory uważałem, ze podczas hamowania z użyciem dowolnego układu hamulcowego jarzma pracują, z ta tylko różnica że używając dźwigni hamulca roboczego klocki dociska tłoczek a używając hamulca awaryjnego - jakąś dźwignia na wieloklinie i ewentualnego problemu z ręcznym należałoby szukać w obrębie takiej dźwigni...

Stad tez moje drugie pytanie - gdzie mam szukać usterki w wyżej wymienionej sytuacji?

piotrw54
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:38
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: piotrw54 » 29 wrz 2012, 21:58

Orem w Twoim przypadku prawdopodobnie coś padło w zacisku, musisz sprawdzić czy nie ścięło wieloklinu na ośce od dźwigni do której zaczepiona jest linka ręcznęgo, jeżeli dżwignia po zaciągnięciu hamulca ręcznego pracuje razem z ośką to trzba szukać wewątrz zacisku, może być uszkodzony gwint na ośce lub gwint w samoregulatorze ręcznego.

piotrekweb Nie wiem jaki masz ręczny tarczowy czy bębnowy. Ja mam tarcze z tyłu, u mnie podobnie się działo. Ciągle się przycinał ręczny okazało się że przyczyną są linki które się zacinały i ręczny nie odbijał. Było to czuć na dźwigni bo po zwolnieniu ręcznego był taki luz nie była naprężona. Zakupiłem nowe linki, oglądałem w sklepie kilku producentów ale finalnie jakościowo i cenowo wybrałem TRW, chodzą jak masełko problem zniknął. Najprościej spradzić linkę odczepiając ją z dżwigni zacisku i ruszasz do przodu i tyłu powinna bardzo lekko sie przesuwać jeżeli jest opór lub zacina się to znaczy że linka nadaj się do wymiany, sprężyna powrtona w zacisku od ręcznego nie da rady wrócić dżwigni oraz zacinającej się linki i tym sposobem hamulec ugotowany.

Powodzenia w poszukiwaniu usterki <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl