Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 PM] Problem ze zdjęciem tarcz ;/

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

[B3 PM] Problem ze zdjęciem tarcz ;/

Post autor: dexx » 11 lip 2008, 14:02

Witam

Wyczytałem na forum, że przednie tarcze trzymaja się praktycznie na śrubach od kół. Zdjąłem koło, zacisk i tarcza nie chce zejśc :-/ Pukałem lekko młotkiem przez drewienko ale boje sie że moge skrzywic piaste :-/ Tarcze nie były wymieniane dłuuugo, teraz przyszedł na nie czas no i jest problem :-| Macie jakiś dobry sposób na to?

pozdro <ok>

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 11 lip 2008, 14:42

Spróbuj mocnie uderzyć młotkiem powinny puścić. Zapewne pęczniejąca korozja poprostu je zapiekła. Jeśli to nie pomoże to znajdź dość dużu ściągacz do kół pasowych i nim próbuj ściągać. Mnie kiedyś jak nie mogłem dać rady z tarczą to ją nacinałem delikatnie szlifierką kątową i dopiero wtedy "franca" puściła.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 11 lip 2008, 14:57

Skoro sa do wymiany to mozesz przyłozyc im młotem mocniej

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 lip 2008, 17:50

Proponuję solidniej "puknąć" ale nie czołowo (prostopadle w tarczę) tylko poprzez jakiś pręt, tępy przecinak stycznie do obwodu opierając koniec pręta o brzeg otworu w tarczy na śruby koła.

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 11 lip 2008, 21:28

wal w miejsce między otworami na szpilki a później z tyłu,musi puścic :-)

Awatar użytkownika
pawelbicz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice

Post autor: pawelbicz » 11 lip 2008, 22:30

Ja proponuję najpierw sprawdzić czy tarcza nie jest przykręcona do piasty :-P Poza czterema otworami na śruby kół, tarcza ma jeszcze piąty mniejszy otwór na śrubę z łbem stożkowym..

Awatar użytkownika
samsonb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 26 cze 2008, 10:14
Lokalizacja: Łazy

Post autor: samsonb4 » 12 lip 2008, 07:29

A zdjąłeś też strzemiono zacisku? jeśli tak to weź młotek i przywal (edit by mod!) w tarcze z tyłu. Jeśli zmieniasz tarcze to możesz sobie na to pozwolić.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2008, 10:40 przez samsonb4, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 12 lip 2008, 08:32

pawelbicz pisze:Ja proponuję najpierw sprawdzić czy tarcza nie jest przykręcona do piasty :-P Poza czterema otworami na śruby kół, tarcza ma jeszcze piąty mniejszy otwór na śrubę z łbem stożkowym..
Nie wiem jak u kolegi ale u mnie takiej śrubki niema.

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 12 lip 2008, 10:47

pawelbicz pisze:Ja proponuję najpierw sprawdzić czy tarcza nie jest przykręcona do piasty :-P Poza czterema otworami na śruby kół, tarcza ma jeszcze piąty mniejszy otwór na śrubę z łbem stożkowym..
Hmm okej sprawdze jak będę się zabierał za robotę znowu ;-) na nowych tarczach (JURID) nie ma piątego otworku ;-)
samsonb4 pisze:A zdjąłeś też strzemiono zacisku? jeśli tak to weź młotek i przywal (edit by mod!) w tarcze z tyłu. Jeśli zmieniasz tarcze to możesz sobie na to pozwolić.
tak, cały zacisk zdjąłem i odłożyłem na bok :->

Dzięki wszystkim za rady, w poniedziałek będę robił i powinno byc <ok>

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 13 lip 2008, 14:21

pawelbicz pisze:Ja proponuję najpierw sprawdzić czy tarcza nie jest przykręcona do piasty :-P Poza czterema otworami na śruby kół, tarcza ma jeszcze piąty mniejszy otwór na śrubę z łbem stożkowym..
o ile ja wiem - to w żadnych audicach nie było takowej śruby - a są na przykład w mercedesach czy peugeotach.

Kuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 maja 2007, 14:02

Post autor: Kuba » 13 lip 2008, 17:30

jest przykrecona do piasty jeszcze jedna śrubą bo musi sie jakoś trzymać

Awatar użytkownika
samsonb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 26 cze 2008, 10:14
Lokalizacja: Łazy

Post autor: samsonb4 » 13 lip 2008, 18:01

w żadnej 80 fabrycznie nie ma dodatkowych śrub do trzymania tarczy. Pewnie tarcza przyrdzewiała do piasty.

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 13 lip 2008, 18:57

kokolino1 pisze:Zapewne pęczniejąca korozja poprostu je zapiekła.
samsonb4 pisze:Pewnie tarcza przyrdzewiała do piasty.
Zgadza sie ;-) Jutro zaczynam walke :-P

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 13 lip 2008, 20:21

od temperatury przywarły, zdejmij strzemiono zacisku tu gdzie klocki zmieniasz do odkrecenia 2 srub potrzebujesz klucza 15 i 13 te sruby sa od tyłu jak te sruby odkręcisz wyjmiesz klocki to tarcze musząci zejsc a jak nie to wal mlotkiem tylko uwazaj na przewody bo nie trudną o rozwalenie pozdrawiam
jak by byla potrzebna pomoc zapraszam na gg 10499902

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 14 lip 2008, 15:33

Siema :->

Jestem w połowie, zdjąłem jedną tarcze i założona jest już nowa, faktycznie trzeba było trochę przyłożyc, ale zeszła. Płyn też już w tym kawałku rurki, zacisku i zbiorniczku nowy. Przerwa na coś do zjedzenia :P i ide dalej robic ;-)

[ Dodano: 2008-07-14, 18:36 ]
Grrr... :evil: Przed chwila poszedł odpowietrznik od bębna z tyłu :evil: w połowie gwintu. I na dodatek jak auto stało na podnośniku to na zapalonym silniku wcisnalem hamulec to idealnie prawie się nie ugiał, a jak jechałem sie przejechac to zrobił się bardziej miekki :-/ nie czaje motywu. Jak jechałem to ciagle na przemian sandał - hamulec :-P

[ Dodano: 2008-07-19, 22:16 ]
Siema <ok>

Hmm nie wiem czy moge tak jezdzic że w przewodach z tyłu mam stary płyn a wszędzie nowy? Niby nic się nie dzieje.. pozdro ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga