[B4 2.0 ABT] Słabe hamulce. Co wymienić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 02 paź 2016, 16:49
- Lokalizacja: Odrzykoń
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 02 paź 2016, 16:49
- Lokalizacja: Odrzykoń
Najlepiej to podjechać na stację diagnostyczną niech sprawdzą hamulce i będzie widać które koło łapie słabiej, albo czy wszystkie są słabe.
Mi od razu pokazało, że lewy tył słabo hamuje i winowajcą był korektor siły hamowania. Wywaliłem go i jest ok, ale nie polecam tej operacji, tylko montaż nowego/używanego korektora.
Podczas hamowanie tylne koła są odciążane i bez korektora będą bardzo łatwo się blokowały powodując efekt jazdy na ręcznym.
Jeżeli na stacji okaże się, że wszystkie koła źle hamują to winy wtedy szukać w pompie/serwie, ewentualnie słabe albo kiepskiej jakości tarcze i klocki. Tarcze mogą być przegrzane takie szkliste i też bedzie lipa z hamowaniem.
Mi od razu pokazało, że lewy tył słabo hamuje i winowajcą był korektor siły hamowania. Wywaliłem go i jest ok, ale nie polecam tej operacji, tylko montaż nowego/używanego korektora.
Podczas hamowanie tylne koła są odciążane i bez korektora będą bardzo łatwo się blokowały powodując efekt jazdy na ręcznym.
Jeżeli na stacji okaże się, że wszystkie koła źle hamują to winy wtedy szukać w pompie/serwie, ewentualnie słabe albo kiepskiej jakości tarcze i klocki. Tarcze mogą być przegrzane takie szkliste i też bedzie lipa z hamowaniem.
Cześć!
Podepnę się pod temat. Mam B4 2.0 ABT 92' i byłem ostatnio na przeglądzie i wyszło, że tylnie hamulce prawie wcale nie hamują. Diagnosta powiedział, że to pewno przewody hamulcowe napuchły czy coś takiego i że do wymiany. I tutaj pytanie które przewody miał na myśli i gdzie sprawdzić jakie dokładnie mam w samochodzie, bo w sklepach jest masa różnych i nie mam pojecia które zamówić ;/ C
Z góry dzięki za pomoc
Podepnę się pod temat. Mam B4 2.0 ABT 92' i byłem ostatnio na przeglądzie i wyszło, że tylnie hamulce prawie wcale nie hamują. Diagnosta powiedział, że to pewno przewody hamulcowe napuchły czy coś takiego i że do wymiany. I tutaj pytanie które przewody miał na myśli i gdzie sprawdzić jakie dokładnie mam w samochodzie, bo w sklepach jest masa różnych i nie mam pojecia które zamówić ;/ C
Z góry dzięki za pomoc
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Mam pytanie, odpowietrzałem układ po regeneracji cylinderków i możliwe że zabrakło płynu w zbiorniczku, po dolaniu płynu układ znów odpowietrzony ale hamulec jest miększy jak był przed robotą (wymiana klocków, tarcz + wymiana tylnych cylinderków).
Moje pytanie to czy mogła się zapowietrzyć pompa ABS-u lub coś po drodze ?? jak odpowietrzam przy hamulcach to nie ma powietrza, leci tylko płyn. Wcześniej hamulec łapał od 1/3 wciśnięcia pedału, teraz w połowie a żeby go zatrzymać to pedał w podłogę (dopiero zaskakuje abs) Dodam że podpompywanie nie powoduje że pedał robi się twardszy, cały czas ma taką samą miękkość.
Moje pytanie to czy mogła się zapowietrzyć pompa ABS-u lub coś po drodze ?? jak odpowietrzam przy hamulcach to nie ma powietrza, leci tylko płyn. Wcześniej hamulec łapał od 1/3 wciśnięcia pedału, teraz w połowie a żeby go zatrzymać to pedał w podłogę (dopiero zaskakuje abs) Dodam że podpompywanie nie powoduje że pedał robi się twardszy, cały czas ma taką samą miękkość.
kolego abs i bembny z tylu jakos tego nie widze aby to dobrze dzialalo , odpowietrzasz od kola najblizszego pompy jak masz abs? moze pompa hamulcowa nie domagashyfx pisze:Mam pytanie, odpowietrzałem układ po regeneracji cylinderków i możliwe że zabrakło płynu w zbiorniczku, po dolaniu płynu układ znów odpowietrzony ale hamulec jest miększy jak był przed robotą (wymiana klocków, tarcz + wymiana tylnych cylinderków).
Moje pytanie to czy mogła się zapowietrzyć pompa ABS-u lub coś po drodze ?? jak odpowietrzam przy hamulcach to nie ma powietrza, leci tylko płyn. Wcześniej hamulec łapał od 1/3 wciśnięcia pedału, teraz w połowie a żeby go zatrzymać to pedał w podłogę (dopiero zaskakuje abs) Dodam że podpompywanie nie powoduje że pedał robi się twardszy, cały czas ma taką samą miękkość.
Odpowietrzałem każde koło od najdalszego czyli PT LT PP LPodpowietrzasz od kola najblizszego pompy jak masz abs?
Ręczny łapie dużo lepiej z racji nowych tarcz i klocków, regeneracja polegała na wymianie tłoczków(były skorodowane) gumek i odpowietrzników , przy zaciągniętym ręcznym hamulec nożny jest tak samo miękki jak bez.
Wczoraj odpowietrzyłem wysprzęglik ale nie było tam powietrza, od razu leciał płyn.
Możliwe żeby pompa nagle straciła 20-30% swojej wydajności ?
Ile wchodzi płynu w układ ? na weekendzie spróbuje jeszcze przetłoczyć nowy płyn przez układ choć już z 1-1,5l tam przelałem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 gru 2016, 01:19