Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Tarcze hamulcowe

ODPOWIEDZ
wrobel28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 05 kwie 2010, 17:40

[B4 1Z] Tarcze hamulcowe

Post autor: wrobel28 » 08 kwie 2010, 22:14

Witam.


Mam problem, otóż niedawno odczułem charakterystyczne wibracje podczas hamowania, dowiedzialem sie, ze tarcze są już pokrzywione, dałem je do przetoczenia, przez 2k km było ok aż do momentu ponownego skrzywienia, były to tarcze Kraft. Wymieniłem je na Bosha, po przejechaniu 3k km problem pojawił się znow, tarcze są krzywe, co czuć przy hamowaniu na dużych predkosciach. Dodam też ze uzytkuje auto z głową, staram sie hamowac silnikiem i tylko wspomagać się hamulcem więc nie mozliwe jest zebym sam zniszczył juz 3 komplet tarcz w tak krotkim czasie, jestem laikiem, co może być przyczyną tak szybkiego zużywania się tarcz ?

Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2010, 09:28 przez wrobel28, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 08 kwie 2010, 22:30

W jaki sposób zauważyłeś że się pokrzywiły wibracje na kierownicy :?: . Hamulce odbijają a jak tam klocki :?:

wrobel28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 05 kwie 2010, 17:40

Post autor: wrobel28 » 08 kwie 2010, 23:11

Hm, charakterystyczne drgania podczas hamowania, przy powolnym naciskaniu hamulca, np. przy dojezdzaniu do swiateł czuć w ktorym miejscu tarcza jest krzywa, tocze się i nagle natrafiam na miejsce wygięcia tarczy. Przy dużych prędkościach kierownica i cały samochod dostaje wibracji, przy odpuszczeniu przestaje, po przetoczeniu było dobrze ale na krótko, nowe tarcze Bosha też sie pokrzywiły.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 08 kwie 2010, 23:25

A zaciski ci odbijają , podnieś koło pokręć ni czy luźno się kręci.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 08 kwie 2010, 23:48

A tarcze kto zakładał kolego :?: :!:
Wesz o tym zapewne ale muszę wspomnieć :-D czy przygotowałeś podłożę tzn wyczyściłeś piastę :!: :?:
Krótki wykład;
→W żadnym przypadku tarczy (bębna) nie wolno wbijać na siłę,
→Powierzchnie bazowe (przylegające) piasty i tarczy (bębna) muszą być oczyszczone z rdzy i zanieczyszczeń, nie mogą wykazywać zadrapań i nierówności (należy ewentualnie sprawdzić oscylację boczną piasty – nie może przekraczać 0,02 mm),
→Tarczę (bęben) hamulcowy należy wycentrować na piaście,
→Tarczę przykręcić śrubami i bezwzględnie skontrolować oscylację boczną układu tarcza-piasta czujnikiem mikrometrycznym zamocowanym na stabilnej podstawie. Oscylacja nie może przekraczać 0,15 mm. Jeśli ta wartość jest przekroczona, należy odnaleźć przyczynę nadmiernej oscylacji,
→Sprawdzić prawidłowość działania pozostałych elementów układu hamulcowego (w szczególności zacisków hamulcowych) i zawieszenia. Zbadać, ewentualnie wymienić płyn hamulcowy (zgodnie z instrukcją obsługi samochodu). Wymienić klocki hamulcowe na nowe.
→Przez pierwsze 200 - 300 km po wymianie unikać ostrego hamowania

Tak w skrócie <piwo>

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 09 kwie 2010, 00:14

moj problem był podobny nowe tarzcze nowe klocki po kilku set kilometrach problem z wibracjami, nasilał sie(zawiecha nowa sztywna zero luzów) przetocznie wymiana, jezdziłem po penym czasie słabło nasilało sie roznie z tym bywało.


po wszelkich kombinacjach(wykluczyłem krzywe piasty) zabrałem sie za tył: poluzowałem regulator siły hamowania, który nie wiem może przez upływ czasu bądź poprzedniego właściciela był regulowany, czyli sprężyna delikatnie napięta tak by udział w hamowaniu brały tylko przednie hamulce . po tym zabiegu wszytko jest ok nawet wibracje, które były wyczuwalne wraz z przejechanymi kilometrami porostu słabły bez dodatkowych zabiegów(toczenie, wymiany)

pzdr

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 kwie 2010, 22:09

po wszelkich kombinacjach(wykluczyłem krzywe piasty) zabrałem sie za tył: poluzowałem regulator siły hamowania, który nie wiem może przez upływ czasu bądź poprzedniego właściciela był regulowany, czyli sprężyna delikatnie napięta tak by udział w hamowaniu brały tylko przednie hamulce . po tym zabiegu wszytko jest ok nawet wibracje, które były wyczuwalne wraz z przejechanymi kilometrami porostu słabły bez dodatkowych zabiegów(toczenie, wymiany)
:shock: Czyli że co? Powodem trzepania kierą przy hamowaniu był regulator siły hamowania tylnych hamulców ? :shock: Sory ale jakoś nie mogę w to uwierzyć

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 11 kwie 2010, 00:20

MUNIOR pisze: Czyli że co? Powodem trzepania kierą przy hamowaniu był regulator siły hamowania tylnych hamulców ? :shock: Sory ale jakoś nie mogę w to uwierzyć


nie on sam ale to ze powodował większy udział hamulców tylnych. jak wiadomo hamulce tylne biorą mały udział podczas hamowania, w momencie kiedy sprężyna jest bardzo napięta ta przy regulatorze tylne hamulce zaczynają wcześniej brać, trzepanie występowało gdy pedał hamulca był Delikatnie naciskany podczas normalnej jazdy wiekszy udział brały tylne hamulce. u mnie doszedłem do tego po tym jak zauważyłem na przednich tarczach od zewnątrz pasek ok 1cm powierzchni tarczy tak jakby tylko on brał udział w hamowaniu zastanowiło mnie to! trzepanie słabło po tym jak kilku krotnie mocniej zahamowałem. podczas mocniejszego hamowania trzepanie ustawało(zawias zero luzów, prowadnice luźno chodzą zaciski po wymianie wszystkich gumek) no i pasek ten na tarczy zanikał wyrównywało sie wszytko. może to jest spowodowane niewłaściwa pracą pompy hamulcowej podziałem sekcji(przód/tył) ale u mnie poluzowanie tej sprężyny spowodowało właściwa prace hamulców, brak trzepotania!


ps. jak coś to postaram sie rozjaśnić rano bo winko zrobiło swoje...

rysiek500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 21 lis 2008, 09:18

Tarcze [Audi80 1,9tdi 95r]

Post autor: rysiek500 » 22 kwie 2010, 20:34

Witam
Koledzy mam pytanie jakiej średnicy są tarcze z tyłu przy 1,9tdi ,bo zamierzam wymienić?

Odnośnie hamowania przednich kół u mnie po wymianie tarcz i klocków też szarpie kierownicą wzmaga się kiedy samochód rozpędzony do setki wrzucam na luz i wtedy strasznie trzepie co to może być?

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 22 kwie 2010, 21:20

rysiek500 pisze:Koledzy mam pytanie jakiej średnicy są tarcze z tyłu przy 1,9tdi ,bo zamierzam wymienić?

245 mm X 10 mm

ABK, ABT, ABM, AAZ, ACE, AAH, ABC, 6A, NG, 1Z

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl