[B4 1Z] Tarcze hamulcowe
[B4 1Z] Tarcze hamulcowe
Witam.
Mam problem, otóż niedawno odczułem charakterystyczne wibracje podczas hamowania, dowiedzialem sie, ze tarcze są już pokrzywione, dałem je do przetoczenia, przez 2k km było ok aż do momentu ponownego skrzywienia, były to tarcze Kraft. Wymieniłem je na Bosha, po przejechaniu 3k km problem pojawił się znow, tarcze są krzywe, co czuć przy hamowaniu na dużych predkosciach. Dodam też ze uzytkuje auto z głową, staram sie hamowac silnikiem i tylko wspomagać się hamulcem więc nie mozliwe jest zebym sam zniszczył juz 3 komplet tarcz w tak krotkim czasie, jestem laikiem, co może być przyczyną tak szybkiego zużywania się tarcz ?
Proszę o pomoc.
Mam problem, otóż niedawno odczułem charakterystyczne wibracje podczas hamowania, dowiedzialem sie, ze tarcze są już pokrzywione, dałem je do przetoczenia, przez 2k km było ok aż do momentu ponownego skrzywienia, były to tarcze Kraft. Wymieniłem je na Bosha, po przejechaniu 3k km problem pojawił się znow, tarcze są krzywe, co czuć przy hamowaniu na dużych predkosciach. Dodam też ze uzytkuje auto z głową, staram sie hamowac silnikiem i tylko wspomagać się hamulcem więc nie mozliwe jest zebym sam zniszczył juz 3 komplet tarcz w tak krotkim czasie, jestem laikiem, co może być przyczyną tak szybkiego zużywania się tarcz ?
Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2010, 09:28 przez wrobel28, łącznie zmieniany 1 raz.
Hm, charakterystyczne drgania podczas hamowania, przy powolnym naciskaniu hamulca, np. przy dojezdzaniu do swiateł czuć w ktorym miejscu tarcza jest krzywa, tocze się i nagle natrafiam na miejsce wygięcia tarczy. Przy dużych prędkościach kierownica i cały samochod dostaje wibracji, przy odpuszczeniu przestaje, po przetoczeniu było dobrze ale na krótko, nowe tarcze Bosha też sie pokrzywiły.
A tarcze kto zakładał kolego :?: :!:
Wesz o tym zapewne ale muszę wspomnieć czy przygotowałeś podłożę tzn wyczyściłeś piastę :!: :?:
Krótki wykład;
→W żadnym przypadku tarczy (bębna) nie wolno wbijać na siłę,
→Powierzchnie bazowe (przylegające) piasty i tarczy (bębna) muszą być oczyszczone z rdzy i zanieczyszczeń, nie mogą wykazywać zadrapań i nierówności (należy ewentualnie sprawdzić oscylację boczną piasty – nie może przekraczać 0,02 mm),
→Tarczę (bęben) hamulcowy należy wycentrować na piaście,
→Tarczę przykręcić śrubami i bezwzględnie skontrolować oscylację boczną układu tarcza-piasta czujnikiem mikrometrycznym zamocowanym na stabilnej podstawie. Oscylacja nie może przekraczać 0,15 mm. Jeśli ta wartość jest przekroczona, należy odnaleźć przyczynę nadmiernej oscylacji,
→Sprawdzić prawidłowość działania pozostałych elementów układu hamulcowego (w szczególności zacisków hamulcowych) i zawieszenia. Zbadać, ewentualnie wymienić płyn hamulcowy (zgodnie z instrukcją obsługi samochodu). Wymienić klocki hamulcowe na nowe.
→Przez pierwsze 200 - 300 km po wymianie unikać ostrego hamowania
Tak w skrócie
Wesz o tym zapewne ale muszę wspomnieć czy przygotowałeś podłożę tzn wyczyściłeś piastę :!: :?:
Krótki wykład;
→W żadnym przypadku tarczy (bębna) nie wolno wbijać na siłę,
→Powierzchnie bazowe (przylegające) piasty i tarczy (bębna) muszą być oczyszczone z rdzy i zanieczyszczeń, nie mogą wykazywać zadrapań i nierówności (należy ewentualnie sprawdzić oscylację boczną piasty – nie może przekraczać 0,02 mm),
→Tarczę (bęben) hamulcowy należy wycentrować na piaście,
→Tarczę przykręcić śrubami i bezwzględnie skontrolować oscylację boczną układu tarcza-piasta czujnikiem mikrometrycznym zamocowanym na stabilnej podstawie. Oscylacja nie może przekraczać 0,15 mm. Jeśli ta wartość jest przekroczona, należy odnaleźć przyczynę nadmiernej oscylacji,
→Sprawdzić prawidłowość działania pozostałych elementów układu hamulcowego (w szczególności zacisków hamulcowych) i zawieszenia. Zbadać, ewentualnie wymienić płyn hamulcowy (zgodnie z instrukcją obsługi samochodu). Wymienić klocki hamulcowe na nowe.
→Przez pierwsze 200 - 300 km po wymianie unikać ostrego hamowania
Tak w skrócie
moj problem był podobny nowe tarzcze nowe klocki po kilku set kilometrach problem z wibracjami, nasilał sie(zawiecha nowa sztywna zero luzów) przetocznie wymiana, jezdziłem po penym czasie słabło nasilało sie roznie z tym bywało.
po wszelkich kombinacjach(wykluczyłem krzywe piasty) zabrałem sie za tył: poluzowałem regulator siły hamowania, który nie wiem może przez upływ czasu bądź poprzedniego właściciela był regulowany, czyli sprężyna delikatnie napięta tak by udział w hamowaniu brały tylko przednie hamulce . po tym zabiegu wszytko jest ok nawet wibracje, które były wyczuwalne wraz z przejechanymi kilometrami porostu słabły bez dodatkowych zabiegów(toczenie, wymiany)
pzdr
po wszelkich kombinacjach(wykluczyłem krzywe piasty) zabrałem sie za tył: poluzowałem regulator siły hamowania, który nie wiem może przez upływ czasu bądź poprzedniego właściciela był regulowany, czyli sprężyna delikatnie napięta tak by udział w hamowaniu brały tylko przednie hamulce . po tym zabiegu wszytko jest ok nawet wibracje, które były wyczuwalne wraz z przejechanymi kilometrami porostu słabły bez dodatkowych zabiegów(toczenie, wymiany)
pzdr
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: Czyli że co? Powodem trzepania kierą przy hamowaniu był regulator siły hamowania tylnych hamulców ? :shock: Sory ale jakoś nie mogę w to uwierzyćpo wszelkich kombinacjach(wykluczyłem krzywe piasty) zabrałem sie za tył: poluzowałem regulator siły hamowania, który nie wiem może przez upływ czasu bądź poprzedniego właściciela był regulowany, czyli sprężyna delikatnie napięta tak by udział w hamowaniu brały tylko przednie hamulce . po tym zabiegu wszytko jest ok nawet wibracje, które były wyczuwalne wraz z przejechanymi kilometrami porostu słabły bez dodatkowych zabiegów(toczenie, wymiany)
MUNIOR pisze: Czyli że co? Powodem trzepania kierą przy hamowaniu był regulator siły hamowania tylnych hamulców ? :shock: Sory ale jakoś nie mogę w to uwierzyć
nie on sam ale to ze powodował większy udział hamulców tylnych. jak wiadomo hamulce tylne biorą mały udział podczas hamowania, w momencie kiedy sprężyna jest bardzo napięta ta przy regulatorze tylne hamulce zaczynają wcześniej brać, trzepanie występowało gdy pedał hamulca był Delikatnie naciskany podczas normalnej jazdy wiekszy udział brały tylne hamulce. u mnie doszedłem do tego po tym jak zauważyłem na przednich tarczach od zewnątrz pasek ok 1cm powierzchni tarczy tak jakby tylko on brał udział w hamowaniu zastanowiło mnie to! trzepanie słabło po tym jak kilku krotnie mocniej zahamowałem. podczas mocniejszego hamowania trzepanie ustawało(zawias zero luzów, prowadnice luźno chodzą zaciski po wymianie wszystkich gumek) no i pasek ten na tarczy zanikał wyrównywało sie wszytko. może to jest spowodowane niewłaściwa pracą pompy hamulcowej podziałem sekcji(przód/tył) ale u mnie poluzowanie tej sprężyny spowodowało właściwa prace hamulców, brak trzepotania!
ps. jak coś to postaram sie rozjaśnić rano bo winko zrobiło swoje...
Tarcze [Audi80 1,9tdi 95r]
Witam
Koledzy mam pytanie jakiej średnicy są tarcze z tyłu przy 1,9tdi ,bo zamierzam wymienić?
Odnośnie hamowania przednich kół u mnie po wymianie tarcz i klocków też szarpie kierownicą wzmaga się kiedy samochód rozpędzony do setki wrzucam na luz i wtedy strasznie trzepie co to może być?
Koledzy mam pytanie jakiej średnicy są tarcze z tyłu przy 1,9tdi ,bo zamierzam wymienić?
Odnośnie hamowania przednich kół u mnie po wymianie tarcz i klocków też szarpie kierownicą wzmaga się kiedy samochód rozpędzony do setki wrzucam na luz i wtedy strasznie trzepie co to może być?